AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #1 Skrevet 27. august 2024 Jeg pleier ikke å spørre eller si noe om graviditeten selv om de er høygravide med mindre de sier noe om det selv, da jeg er redd for å invadere. Men er det egentlig greit hvis hun tydelig er høygravid? Jeg vil være på den sikre siden og la vær, samtidig som jeg lurer på om hun hadde synes det hadde vært koselig? Hva tenker dere? Anonymkode: 593f7...832
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #2 Skrevet 27. august 2024 Spørs hva du mener. Jeg tenker å si «Gratulerer» og eventuelt «når er termin?» er helt innafor, men jeg selv er ganske lei av å stå og småsnakke om både fysiske form/svangerskap og kjønn. Så jeg hadde nok ikke plassert en slik dialog under kategorien «koselig», men hadde på ingen måte blitt fornærmet om du hadde spurt eller kommentert😊 Anonymkode: 9125f...b75 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #3 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg pleier ikke å spørre eller si noe om graviditeten selv om de er høygravide med mindre de sier noe om det selv, da jeg er redd for å invadere. Men er det egentlig greit hvis hun tydelig er høygravid? Jeg vil være på den sikre siden og la vær, samtidig som jeg lurer på om hun hadde synes det hadde vært koselig? Hva tenker dere? Anonymkode: 593f7...832 Hvorfor skal det være "koselig" å snakke om helsen til fremmede?! Anonymkode: 7e087...efb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #4 Skrevet 27. august 2024 Tenker dette handler 100 % om relasjon? Prater ikke til fremmende på gaten, men spør jo venner hvordan de har det? Anonymkode: 20493...e9e 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #5 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Spørs hva du mener. Jeg tenker å si «Gratulerer» og eventuelt «når er termin?» er helt innafor, men jeg selv er ganske lei av å stå og småsnakke om både fysiske form/svangerskap og kjønn. Så jeg hadde nok ikke plassert en slik dialog under kategorien «koselig», men hadde på ingen måte blitt fornærmet om du hadde spurt eller kommentert😊 Anonymkode: 9125f...b75 Var hos legen idag for helsesjekk i forhold til egen graviditet, og hun var tydelig høygravid, men lot vær å si eller spørre noe iom hun ikke nevnte noe selv på egen graviditet. Tenkte det samme som deg, det er ikke sikkert det er så gøy når hver eneste pasient spør. Men kjente jeg måtte kjempe for å holde tilbake nysgjerrigheten, spesielt på hvilket kjønn det var 🤭 Anonymkode: 593f7...832 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #6 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var hos legen idag for helsesjekk i forhold til egen graviditet, og hun var tydelig høygravid, men lot vær å si eller spørre noe iom hun ikke nevnte noe selv på egen graviditet. Tenkte det samme som deg, det er ikke sikkert det er så gøy når hver eneste pasient spør. Men kjente jeg måtte kjempe for å holde tilbake nysgjerrigheten, spesielt på hvilket kjønn det var 🤭 Anonymkode: 593f7...832 Kvinner altså. Bor jo en sladrekjerring i dere alle... Anonymkode: 7e087...efb 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #7 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kvinner altså. Bor jo en sladrekjerring i dere alle... Anonymkode: 7e087...efb Hva?😂 Anonymkode: 593f7...832 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #8 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva?😂 Anonymkode: 593f7...832 Din første tanke når du ser noen som er gravid er å grave i private opplysninger. Finnes da intet spennende med at noen er gravide... Anonymkode: 7e087...efb 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #9 Skrevet 27. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Var hos legen idag for helsesjekk i forhold til egen graviditet, og hun var tydelig høygravid, men lot vær å si eller spørre noe iom hun ikke nevnte noe selv på egen graviditet. Tenkte det samme som deg, det er ikke sikkert det er så gøy når hver eneste pasient spør. Men kjente jeg måtte kjempe for å holde tilbake nysgjerrigheten, spesielt på hvilket kjønn det var 🤭 Anonymkode: 593f7...832 Ville ikke kommentert graviditeten til helsepersonell eller andre som er på jobb. De skal få utføre jobben sin uten å bli spurt om sånt. Ville heller ikke kommentert graviditeten til folk man treffer på butikken eller andre steder i det offentlige rom. Men kunne spurt en venninne eller familiemedlem. Det spør litt på relasjonen Anonymkode: 42013...c64 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #10 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kvinner altså. Bor jo en sladrekjerring i dere alle... Anonymkode: 7e087...efb Som om ikke det bor en sladrekjerringvi enhver mann. Narr meg til å le. Anonymkode: 4cd02...0e8 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #11 Skrevet 27. august 2024 Helt unødvendig om det ikke er noen du kjenner godt om formålet er «koseprat». Anonymkode: 35f2a...218
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #12 Skrevet 27. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Var hos legen idag for helsesjekk i forhold til egen graviditet, og hun var tydelig høygravid, men lot vær å si eller spørre noe iom hun ikke nevnte noe selv på egen graviditet. Tenkte det samme som deg, det er ikke sikkert det er så gøy når hver eneste pasient spør. Men kjente jeg måtte kjempe for å holde tilbake nysgjerrigheten, spesielt på hvilket kjønn det var 🤭 Anonymkode: 593f7...832 Siden det er i en slik setting tenker jeg det er greit å la henne få være profesjonell og holde graviditeten privat. Bra at du ikke sa noe om det tenker jeg. 43 minutter siden, AnonymBruker said: Kvinner altså. Bor jo en sladrekjerring i dere alle... Anonymkode: 7e087...efb Kjenner både menn og kvinner som elsker sladder. Har ingenting med kjønn å gjøre. Men her tolker jeg det heller ikke som at ts ønsket sladder. Hun er gravid selv, og det er da naturlig å ville diskutere svangerskap med andre som er i samme situasjon. Men det er selvsagt ikke alltid det passer å ta det opp, som i dette tilfellet. Anonymkode: 7a3b4...cab 1 1
Uanonym bruker Skrevet 27. august 2024 #13 Skrevet 27. august 2024 Det kommer vel helt an på forholdet mellom dere og situasjonen? Kvinner som er bekjente eller venner er helt greit å spørre, og ukjente dersom dere er i en situasjon der det er naturlig, f.eks. på venterommet hos legen, på svangerskapskurs e.l. Folk du møter mens de er på jobb (f.eks. dersom legen din er gravid, som noen nevnte) er ikke greit å spørre. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #14 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Som om ikke det bor en sladrekjerringvi enhver mann. Narr meg til å le. Anonymkode: 4cd02...0e8 Det å grave om sladder og slarv er noe som er laaaaangt mer fremtredende hos kvinner enn menn. Å påstå noe annet er helt vilt. Anonymkode: 7e087...efb
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #15 Skrevet 27. august 2024 Hadde jeg vært en fastlege, så hadde jeg nok ikke satt pris på å få mange spørsmål om det fra voksne pasienter. Jeg jobber med barn da, så de spør jo om mye rart når de ser kulemagen, men det er noe litt annet Anonymkode: 32530...863 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #16 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg pleier ikke å spørre eller si noe om graviditeten selv om de er høygravide med mindre de sier noe om det selv, da jeg er redd for å invadere. Men er det egentlig greit hvis hun tydelig er høygravid? Jeg vil være på den sikre siden og la vær, samtidig som jeg lurer på om hun hadde synes det hadde vært koselig? Hva tenker dere? Anonymkode: 593f7...832 100% avhengig av relasjon. Man spør ikke ut fremmede bare fordi de er gravide - det er en uting. Og man kan ikke SE om noen er høygravid eller ei. Anonymkode: 6fb0b...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #17 Skrevet 27. august 2024 Er det ikke lov å spørre om de har fått noen artige cravings heller? Anonymkode: 660c3...c59
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #18 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Er det ikke lov å spørre om de har fått noen artige cravings heller? Anonymkode: 660c3...c59 Går du rundt sånn random og spør om mennekser du møter på, ikke kjenner etc om de har artige cravings sånn helt utav det blå? Nei? Vel da gjør man ikke det med gravide heller. Det at man er gravid åpner ikke opp for at random folk skal spørre, grave, mase, lure på hva som helst. Har forøvrig ikke hatt en eneste craving i noen av mine svangerskap. Anonymkode: 6fb0b...fa3 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #19 Skrevet 27. august 2024 Tenker det er helt greit å kommentere når man er tydelig høygravid, gjerne med noe positivt. Jeg likte ikke å bli spurt om eksakt termin, for det ble så mye masing fra kjentfolk når jeg bikka den datoen. Svarte "i januar-februar" for å unngå det andre og tredje gang. Å vise ekte omsorg, spørre om formen generelt er fint, syns jeg. Men ikke spør om de er sykmeldt fra jobb, det er invaderende. Anonymkode: 4c230...ef1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #20 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke lov å spørre om de har fått noen artige cravings heller? Anonymkode: 660c3...c59 Dette åpner jo for morsomme samtaler, og alle i rommet som har vært gravide kan eventuelt fortelle, om de vil. Jeg syns dette er innafor å spørre om. Anonymkode: 4c230...ef1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå