Gå til innhold

Leddgikt

Gjest Gjest_meg_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Jeg lurer rett og slett på hvordan man vet om man har leddgikt?

Min mamma har det og jeg er fryktelig redd for at jeg har arvet det, for av og til, i perioder, så kan jeg få vondt i leddene mine i 20 sekunder kanskje, så går det vekk, 20 sekunder, så går det vekk osv.

Men jeg er jo bare 18 da, så det er kanskje litt tidlig?

(Voksesmerter kan det jo ikke være, det er umulig for meg å vokse mer, har ikke vokst siden åttende)

Videoannonse
Annonse
Gjest BagLady
Skrevet

Jeg ville gått til legen og fått det sjekket ut om jeg var deg. Ikke noen vits i å gå rundt og undres. ;)

Skrevet

Å få diagnosen leddgikt er en lang prosess, hvor ulike symptomer vurderes. Gjerne hos revmatolog om det er vanskelig å stille en diagnose. Morgenstivhet, hovne ledd, som gjerne blir røde, "koker" etc. Om din mor har leddgikt vet hun vel hvordan det er.

Jeg kjenner godt, godt til redselen din. Min mor har også leddgikt, og jeg har hatt mine "uforklarlige smerter" i armer og ben i mange, mange år, helt siden barndommen. Jeg var testet for barneleddgikt, men hadde ikke det og det ble avskrevet med "voksesmerter" Jeg var også ganske så sikker påat jeg ikke vokste mer da jeg var på din alder, men smerter hadde jeg litt v likevel.

Undertrykket tanken, og smerten forsvant, og jeg har mer og mer sluttet å ha dem, men de kommer av og til. Oppfører seg ikke som leddgikt slik jeg kjenner det (for jeg har somregel ikke skerte i selve leddet), så pysemeg har ikke tatt dette opp med legen min (om jeg finner en lege jeg føler tar meg alvorlig skal jeg vurdere det, men det plager meg jo svært lite nå da)

Men, jeg vil likevel anbefale deg å gjøre det jeg ikke har gjort. Ta det opp med legen din. så slipper du å gå og tenke på dette. For det er ikke noe gøy. I know.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...