AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #1 Skrevet 27. august 2024 Har kjøpt inn 6 ullbodyer, 6 ullstrømpebukser, 2 ulltrøyer og en ull-longs. Erfaring fra i fjor er at han som regel går mest i ullbody og ullstrøpebukse, under de vanlige klærne. Skal kjøpe noe ullsokker også, men kjøpte akkurat vintersko som skal tåle opp til 20 minus. Burde jeg kjøpe noe mer ull? Et sett skal jo ligge i skift i barnehagen også 😊 Anonymkode: f0536...751
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #2 Skrevet 27. august 2024 Bor i Vestfold forresten, mtp hvordan vinteren er her 😊 Anonymkode: f0536...751
Petra200 Skrevet 27. august 2024 #3 Skrevet 27. august 2024 Jeg har kjøpt ullbukse og body x7 + 3 sett med trøye og stilongs og 3 sett med ullkjole og ullstrømpebukse. Og 10 par tynne ullsokker, tjukke ullsokker strikker jeg selv.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #4 Skrevet 27. august 2024 Det høres ut som en grei mengde. På ungene brukte jeg en tskjorte eller kortermet kjole over ullet, på den måten reduserte jeg matsøl osv og slapp å vaske det hver dag. Anonymkode: d2838...8e1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #5 Skrevet 27. august 2024 Petra200 skrev (1 minutt siden): Jeg har kjøpt ullbukse og body x7 + 3 sett med trøye og stilongs og 3 sett med ullkjole og ullstrømpebukse. Og 10 par tynne ullsokker, tjukke ullsokker strikker jeg selv. Takk for svar. Lurt å kanskje ha 7 ullbody og 7 strømpebukser her da, får kjøpe et sett til. Mulig også et par til stilongs. Ullsokker skal kjøpes 😊 Anonymkode: f0536...751
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #6 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det høres ut som en grei mengde. På ungene brukte jeg en tskjorte eller kortermet kjole over ullet, på den måten reduserte jeg matsøl osv og slapp å vaske det hver dag. Anonymkode: d2838...8e1 Takk for svar. Jeg har hatt vanlige klær i bomull over ullen for å redusere vask her også- vasket ull i fjor en gang i uken. Har faktisk også mange hjemmestrikket ullgensere som er gode og tykke, men er dårlig på å bruke disse da gutten vår fort blir veldig varm 😊 Anonymkode: f0536...751
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #7 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har kjøpt inn 6 ullbodyer, 6 ullstrømpebukser, 2 ulltrøyer og en ull-longs. Erfaring fra i fjor er at han som regel går mest i ullbody og ullstrøpebukse, under de vanlige klærne. Skal kjøpe noe ullsokker også, men kjøpte akkurat vintersko som skal tåle opp til 20 minus. Burde jeg kjøpe noe mer ull? Et sett skal jo ligge i skift i barnehagen også 😊 Anonymkode: f0536...751 Oi, tror min hadde halvparten av de bodyene, så det høres mer enn nok ut. Anonymkode: 86d74...7fc
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #8 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oi, tror min hadde halvparten av de bodyene, så det høres mer enn nok ut. Anonymkode: 86d74...7fc Åja, mulig jeg ikke hadde trengt så mye heller. Jeg er bare redd for å ha for lite, så jeg har en tendens for å kjøpe sånn i "tilfellet" 😅 Anonymkode: f0536...751
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #9 Skrevet 27. august 2024 Oj, jeg hadde ikke råd til så mange da mine var små. Ikke nå heller forsåvidt. Men jeg tok godt vare på det jeg hadde og vasket ikke så ofte. Flekker kunne ofte fjernes med å la varmt vann renne gjennom stoffet. Klamhet og lukt blir borte ved lufting. Anonymkode: b0c74...8ce 2
Gjest jegerrinne Skrevet 27. august 2024 #10 Skrevet 27. august 2024 Tror det vil holde. Vi hadde 0 av det. Kun bomull og strikketøy på utsiden. Siden de ikke kunne ha ull direkte på huden
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #11 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åja, mulig jeg ikke hadde trengt så mye heller. Jeg er bare redd for å ha for lite, så jeg har en tendens for å kjøpe sånn i "tilfellet" 😅 Anonymkode: f0536...751 Men du trenger vel ikke kjøpe før du ser at du har et behov? Start med litt klær, og så merker du jo f eks «det hadde vært kjekt å ha et par strømpebukser til», og så kjøper du det hvis og når behovet oppstår? Anonymkode: 86d74...7fc
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #12 Skrevet 27. august 2024 Butikkene er oppe i vinter også. Anonymkode: 1cbd2...d7a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #13 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oj, jeg hadde ikke råd til så mange da mine var små. Ikke nå heller forsåvidt. Men jeg tok godt vare på det jeg hadde og vasket ikke så ofte. Flekker kunne ofte fjernes med å la varmt vann renne gjennom stoffet. Klamhet og lukt blir borte ved lufting. Anonymkode: b0c74...8ce Jeg vasket ullen i fjor en gang i uken, holdt seg bra. Ga dette bort til en venninne, for det var mye bruk igjen. Men jeg synes det er interessant det du nevner med luftig, og la vannet renne gjennom stoffet. Jeg skal prøve å ta enda bedre vare på ullen i år. Takk for tips 😊 Anonymkode: f0536...751
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #14 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men du trenger vel ikke kjøpe før du ser at du har et behov? Start med litt klær, og så merker du jo f eks «det hadde vært kjekt å ha et par strømpebukser til», og så kjøper du det hvis og når behovet oppstår? Anonymkode: 86d74...7fc Sant så sant 😊 Anonymkode: f0536...751
PurpleTuliip Skrevet 27. august 2024 #15 Skrevet 27. august 2024 Kommer 100% an på ungen. På min hadde det vært for lite. Fordi hun er en frysepinne også herjer hun villt ute. Så bytter gjerne utedress +body/bukse to ganger løpet av en dag i bhg. kombinert med en litt lat mamma 🙊😂 1
solsolsol Skrevet 27. august 2024 #16 Skrevet 27. august 2024 Spørs jo veldig på hvor ivrig man er til å vaske. Den eldste min gikk bare i ubehandla ulltøy, det holdt med tre sett hvor ett lå fast i barnehagen som reserve, men da hang alltid det ene til lufting mens hun brukte det andre, om det kom flekker vasket jeg det på kvelden. Med siste ungen var energien til håndvask ca hver kveld ikke-eksisterende 😆 Så nå har vi sikkert femten sett, og opplever stadig at det er for lite (men også teit, fordi når man har for mye legger man ikke så fort merke til at noe er gjenglemt hos farmor eller at man har glemt å pakke ut vått tøy, det blir liggende for lenge med leverposteiflekker ++ )
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #17 Skrevet 27. august 2024 PurpleTuliip skrev (15 minutter siden): Kommer 100% an på ungen. På min hadde det vært for lite. Fordi hun er en frysepinne også herjer hun villt ute. Så bytter gjerne utedress +body/bukse to ganger løpet av en dag i bhg. kombinert med en litt lat mamma 🙊😂 Samme her. Dobbelt opp av yttertøy + 12-14 sett med ullundertøy 🫣😅 Anonymkode: c349a...918 1
PurpleTuliip Skrevet 27. august 2024 #18 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Samme her. Dobbelt opp av yttertøy + 12-14 sett med ullundertøy 🫣😅 Anonymkode: c349a...918 Haha, godt å se flere har fremtidige ekstremsportutøvere in the making 😂 men skal og nevnes at jeg er ull-elsker så min har til og med tynn sommerull. 😂
Petra200 Skrevet 27. august 2024 #19 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Lurt å kanskje ha 7 ullbody og 7 strømpebukser her da, får kjøpe et sett til. Mulig også et par til stilongs. Ullsokker skal kjøpes 😊 Anonymkode: f0536...751 Tenker å legge opp til å vaske ull en gang i uka, det er litt deilig! Bruker stort sett ulljoggebukser så de ikke blir gående i bare stillongsen liksom, men har noen sett med trøye og stilongs til å bruke som innerste lag på kalde dager.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #20 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Åja, mulig jeg ikke hadde trengt så mye heller. Jeg er bare redd for å ha for lite, så jeg har en tendens for å kjøpe sånn i "tilfellet" 😅 Anonymkode: f0536...751 Butikkene har tenkt å holde åpent utover høst og vinteren også 🤭😊 Jeg kjøpte brukt også, hadde to skift liggende i bhg med finn-ull 😇 Her var bekledningen ullbody, ull-longs, bomullsokker for inne. Ute, det samme, men en tynn ulldress som lag nr 2 (aldri brukt fleece på barna), og ullsokker over bomullssokkene. Ullue, ullbuff. Hadde lik mengde som deg. Anonymkode: df0ca...541
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå