AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Omg har begynt og få så fet hud, alltid hatt oljete hud men nå har d blitt too much, sminka ser jo helt forferdelig oljete ut. TRENGER TIPS!! Er sykt fet og oljete jeg våkner opp på morningen også Anonymkode: 40fa6...347
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #2 Skrevet 27. august 2024 Veldig vanskelig å gi tips når detaljer rundt hudpleie og hvilken sminke mann bruker ikke er delt. Hvorfor huden din reagerer akkurat nå kan det være flere grunner til. Er ganske normalt at huden oppfører seg annerledes ved årstid skifte. Sannsynligvis så er det enten at det du klæsjer på huden er for rikt i forhold til hudens behov eller så er det alt for lite fukt og huden over produserer olje for å prøve å holde på fukten. Altså at huden din er dehydrert. Det du må gjøre er å få huden din tilbake i balanse. Nå vet ikke noen her hvordan det er der du bor. Men jeg byttet nettopp klima fra varme med høy luftfuktighet til et kaldt høstvær. I tillegg la jeg til et nytt produkt i hudpleie rutinen og dette likte ikke huden sånn uten videre. Jeg måtte stokke litt om på produktene jeg brukte og tilføre mer fukt. I vinter må jeg legge til mye mer nærende produkter når inneluften er tørrere også på våren lettere produkter igjen osv. Produkter med silikon dehydrerer nesten alltid min hud. Kan kun bruke noen få primere og veldig få mineral solkremer av den grunn. Fuktighetskrem, fukt maske osv med silikon bruker jeg ikke. Anonymkode: 3ae3d...b34
Roci Skrevet 27. august 2024 #3 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Omg har begynt og få så fet hud, alltid hatt oljete hud men nå har d blitt too much, sminka ser jo helt forferdelig oljete ut. TRENGER TIPS!! Er sykt fet og oljete jeg våkner opp på morningen også Anonymkode: 40fa6...347 Hvilken hudpleie bruker du? Som AB over her sier, så er huden din i ubalanse, og det kan skyldes produktene du bruker. Du bør bruke en skånsom og effektiv rens om kvelden for å fjerne sminke og solkrem, du kan også prøve deg fram om du trenger rens om morgenen eller om det holder med lunkent vann. En toner eller serum med niacinamide hjelper til å balansere talgproduksjonen, og kan evt. kombineres med et lett fuktserum, etterfulgt av en fuktighetskrem som gir godt med fukt uten å tilføre for mye fett. Husk solkrem tilpasset din hudtype. Om kvelden etter rens, kan du eksfoliere med BHA (salicylsyre) 1-2 ganger i uka, dette hjelper også huden med å balansere talgproduksjonen.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #4 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Veldig vanskelig å gi tips når detaljer rundt hudpleie og hvilken sminke mann bruker ikke er delt. Hvorfor huden din reagerer akkurat nå kan det være flere grunner til. Er ganske normalt at huden oppfører seg annerledes ved årstid skifte. Sannsynligvis så er det enten at det du klæsjer på huden er for rikt i forhold til hudens behov eller så er det alt for lite fukt og huden over produserer olje for å prøve å holde på fukten. Altså at huden din er dehydrert. Det du må gjøre er å få huden din tilbake i balanse. Nå vet ikke noen her hvordan det er der du bor. Men jeg byttet nettopp klima fra varme med høy luftfuktighet til et kaldt høstvær. I tillegg la jeg til et nytt produkt i hudpleie rutinen og dette likte ikke huden sånn uten videre. Jeg måtte stokke litt om på produktene jeg brukte og tilføre mer fukt. I vinter må jeg legge til mye mer nærende produkter når inneluften er tørrere også på våren lettere produkter igjen osv. Produkter med silikon dehydrerer nesten alltid min hud. Kan kun bruke noen få primere og veldig få mineral solkremer av den grunn. Fuktighetskrem, fukt maske osv med silikon bruker jeg ikke. Anonymkode: 3ae3d...b34 Hvem primere bruker du? Anonymkode: 40fa6...347
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå