Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Kor mykje kostar det å bygge badstu i huset sitt? Kor mykje kostar det å bruke og vedlikehalde denne? *lyst på badstu*
Leo Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Tror du må regne med i hvert fall 30 - 40.000. Nå har det vel skjedd en del på denne fronten de senere årene, men de jeg kjenner som har bruker den svært sjelden bl.a. fordi det tar lang tid å varme dem opp. Har du vurdert steamdusj? Klar til bruk med en gang og virker på noenlunde samme måten.
Gjest Fruktfat Skrevet 21. februar 2006 #4 Skrevet 21. februar 2006 jeg har hørt at det IKKE er dyrt i det hele tatt, man kan nemlig gjøre det meste selv. ovnen er vel det dyreste; fra 4000 og oppover. jeg leste om å bygge badstu et eller annet sted; tror det var www.viivilla.no
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #5 Skrevet 21. februar 2006 Vet ikke om det er forskriftsmessig forsvarlig, men i kjellern i huset vi leier er det en gammel badstu; den består stort sett av vedovn og "badstu-tre" (sånne palleaktige møbler..), gulv og vegger er i mur. Kan ikke se for meg at denne er så dyr, men som sagt; aner ikke om den er lovlig, og har heller ikke testet den da det elektriske anlegget (lys) i rommet ikke fungerer.
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 Takk for tips. Vi vil ha badstu. Reknar med at det blir med vedovn, og det skal ikkje ta så lang tid å få i gang... Det er lenge til enno, men fint å sjekke ut litt.. Men kva er ein sånn steam-dusj då?
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #7 Skrevet 21. februar 2006 Kor mykje kostar det å bygge badstu i huset sitt? Kor mykje kostar det å bruke og vedlikehalde denne? *lyst på badstu* ← badstu som er oppvarmet av strøm blir dyrt i disse tider iallefall. vet flere som ike kan bruke den lengre
prinsessa Skrevet 21. februar 2006 #9 Skrevet 21. februar 2006 Venninda mi hadde badstue, hun sa at de kunne telle på en hånd hvor mange ganger de brukte den på de 4 årene de bodde der. En sånn steamdusj tror jeg du får for en 15-20.000,- og denne bruker man jo hver dag, vel kanskje ikke hver dag med steam da.
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #10 Skrevet 21. februar 2006 Eg brukar badstu kvar veke, så eg trur nok vi hadde brukt den ein del om vi hadde hatt det.. Det er vel ikkje plass til fleire i ein sånn dusj?
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #11 Skrevet 21. februar 2006 Det blir annerledes å ha badstu hjemme Veslo. På et offentlig bad går man rett inn i en god og varm badstue, hjemme må den varmes opp først. Søk på nettet etter badstuovner, se hvor mange kilowatt de bruker pr. time. Søk så opp tariffen til strømleverandøren deres og sjekk der hva ei badstue i tenkt størrelse vil koste i bruk. Badstue hjemme er noe som høres veldig fint ut, men som de færr4este bruker. Som jeg skrev lenger opp - badstue er en dyr bod.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #12 Skrevet 21. februar 2006 Om man bruker den elelr ei er da individuelt. Svigers har badstu, og bruker den nesten hver helg etter skiturer og gåturer. Setter den på før de drar, så er den god og varm til de er hjemme.
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #13 Skrevet 21. februar 2006 Om man bruker den elelr ei er da individuelt. Svigers har badstu, og bruker den nesten hver helg etter skiturer og gåturer. Setter den på før de drar, så er den god og varm til de er hjemme. ← Det er slik vi har tenkt også.. Å bruke badstua etter turar eller trening...
Gjest Fruktfat Skrevet 22. februar 2006 #14 Skrevet 22. februar 2006 (endret) bygg badstu. blir litt av samme greia som med badekar; det er fryktlig deilig de gangene man bruker den, selv om det ikke blir hver uke. vi hadde fryktelig lyst på, men vi har dessverre ikke plass. søk litt rundt på nettet etter gjør det selv badstu, jeg fant det ikke helt igjen på vi i villa. (om dere ikke skal ha en veldig stor, og kan bruke en hammer, tviler jeg på at det kommer på mer enn 15000-20000) Endret 22. februar 2006 av Fruktfat
Gjest gjest1 Skrevet 22. februar 2006 #15 Skrevet 22. februar 2006 bygg badstu. blir litt av samme greia som med badekar; det er fryktlig deilig de gangene man bruker den, selv om det ikke blir hver uke. vi hadde fryktelig lyst på, men vi har dessverre ikke plass. søk litt rundt på nettet etter gjør det selv badstu, jeg fant det ikke helt igjen på vi i villa. (om dere ikke skal ha en veldig stor, og kan bruke en hammer, tviler jeg på at det kommer på mer enn 15000-20000) ← Takk for hjelpa!!! Vi er mange handverkarar i familien, inkudert elektrikarar, så vi kan nok gjere det meste sjølv ja..
Gjest Nesten bygger'n Skrevet 5. november 2007 #16 Skrevet 5. november 2007 En fin link, som jeg har trengt å benytte meg av :-) http://forbruker.no/hyttemagasinet/gjordet...icle1455581.ece
Bokormen Skrevet 5. november 2007 #17 Skrevet 5. november 2007 Foreldrene mine bygde badstu når de pusset opp badet (dvs de bygde bad der garasjen var før vi bygget ut, så det ble ganske stort..) og der har de en badstuovn som også kan brukes som steam-badstu. De bruker badstuen MINST en gang i uken (hver fredag når de kommer hjem fra jobb) fra september til april, noen ganger oftere, etter trening osv. Den ovnen de har går ganske fort å varme opp, men var også ganske dyr, husker selvsagt ikke prisen nå... Men boblebadet, det bruker vi sjelden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå