Gå til innhold

En annen mann kysset meg i helga, si noe til samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort noe så smertefullt og dumt!! I helga var jeg på en fest, hvor jeg flørtet med en annen mann. Han endte opp med å kysse meg, jeg trakk meg såklart unna og holdt meg unna han resten av kvelden. Samtidig var jeg jo med på flørtingen som førte til dette kysset..

Jeg og min samboer har barn, har slitt i 3-4 år etter noen store belasninger i livet og på forholdet. Vi er slitne og ofte sure på hverandre, som har tært og gitt oss en avstand. Kan ikke huske sist vi har hatt sex, vi sover på hvert vårt rom. Han sa senest forrige uke at han ikke vil være mer i dette forholdet, at han er lei seg og ulykkelig. Dagen etter er det som ingenting har skjedd, og ingen av oss tar det endelige steget med å gå. Jeg vil absolutt ikke miste han og familien, bare ønsker og lengter sånn tilbake til hvor vi en gang var, og hva vi en gang var. Jeg har følt meg ensom i forholdet lenge, men samtidig har vi noen fine øyeblikk. Spesielt i ferier og helger..

Så tilbake til lørdag. Jeg ble veldig full. Hadde så behov for å kjenne på litt livsgnist, følte et sug etter begjær. Endte opp i denne situasjonen, og gikk langt over grensen på hva jeg synes er okei. Jeg gikk rett til en venninne som rådet meg om å ikke si noe til samboeren min. Det var ubetydelig. Jeg trakk meg unna, og gikk en annen vei, så hun mener det påfører enda mer stress på forholdet med å fortelle.

Samtidig sliter jeg sånn med dårlig samvittighet, og en del av meg vil fortelle han. Har jeg mistet all moral? Blitt en som tøyer grenser? Ikke eier impulskontroll? Er jeg blitt destruktiv?

Hilsen udugelig menneske :( 

Anonymkode: 5704e...a5d

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjort er gjort. Kanskje dette blir gnisten som kan tenne liv i forholdet ditt? Er du på vei ut av forholdet er jo valget enkelt, men vil du bli i forholdet ville jeg latt være å si noe. Hadde min mann kysset noen på en fest og angrer dypt etterpå ville jeg heller at «straffen» hans var dårlig samvittighet enn at jeg skulle belemres med å måtte vite om det. Men KG slakter nok mitt syn på dette..

Anonymkode: c7734...099

• Liker 13
  • Nyttig 10
Skrevet

Ja, dette bør du fortelle mannen om. Så klart. Er jo akkurat derfor du føler deg så "dårlig" nå. Fordi du vet du må si det, og ikke fordi du mener du skal holde det hemmelig. 

Anonymkode: 4a96d...7d1

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er din bør å bære hvis du har dårlig samvittighet. Hvis du mener det er større sannsynlighet for at mannen din tar seg sammen og vil ha deg hvis du forteller, kan du fortelle.

Anonymkode: af09a...d1e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Du/dere flørtet. Det gir han ingen rett til å kysse deg. Du trakk deg unna og ungikk han.

Sikkert litt dumt å flørte, men det er uskyldig. 

Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Synes ikke du trenger å si noe.

Hvis du faktisk ønsker beholde kjæresten må du gjøre en innsats. Prøv å bruke tid hvor dere er gode mot hverandre. Ikke sex før feks til Jul. Bare være nær hverandre. Kose. Kysse. Flørte, være kjærlighet rester, men uten sexpress.

Endret av petterm
  • Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Syntes det er så mange som skylder på dårlige perioder i forholdet sitt. Det spiller ingen rolle hvordan ståa er, du er jo like mye i et fast forhold! Fortell samboeren din, la han få gå å finne noen å være lykkelig med, så kan du kline så mye du vil i fylla. 

Anonymkode: 1abed...e59

• Liker 7
Skrevet

Du forsatte jo ikke, alle kan flørte litt selv i et forhold. Jeg ville vært forsiktig og si noe, det at du trakk deg unna og ikke forsatte når kysset først kom, ville jeg tenkt meg om om det er verdt og risikere hele forholdet. Fordi det kan du risikere. Jeg tenker at du beskriver et forhold som ikke er så bra, og jeg ville tatt en skikkelig prat med mannen her. Si vi trenger hjelp om vi skal forsette, parterapi er tingen. Noen ganger trenger man hjelp fra andre. 

Anonymkode: c8773...842

Skrevet

Det høres ut som om dere burde vært til parterapi for lenge siden

Anonymkode: 2bca3...56c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har gjort noe så smertefullt og dumt!! I helga var jeg på en fest, hvor jeg flørtet med en annen mann. Han endte opp med å kysse meg, jeg trakk meg såklart unna og holdt meg unna han resten av kvelden. Samtidig var jeg jo med på flørtingen som førte til dette kysset..

Jeg og min samboer har barn, har slitt i 3-4 år etter noen store belasninger i livet og på forholdet. Vi er slitne og ofte sure på hverandre, som har tært og gitt oss en avstand. Kan ikke huske sist vi har hatt sex, vi sover på hvert vårt rom. Han sa senest forrige uke at han ikke vil være mer i dette forholdet, at han er lei seg og ulykkelig. Dagen etter er det som ingenting har skjedd, og ingen av oss tar det endelige steget med å gå. Jeg vil absolutt ikke miste han og familien, bare ønsker og lengter sånn tilbake til hvor vi en gang var, og hva vi en gang var. Jeg har følt meg ensom i forholdet lenge, men samtidig har vi noen fine øyeblikk. Spesielt i ferier og helger..

Så tilbake til lørdag. Jeg ble veldig full. Hadde så behov for å kjenne på litt livsgnist, følte et sug etter begjær. Endte opp i denne situasjonen, og gikk langt over grensen på hva jeg synes er okei. Jeg gikk rett til en venninne som rådet meg om å ikke si noe til samboeren min. Det var ubetydelig. Jeg trakk meg unna, og gikk en annen vei, så hun mener det påfører enda mer stress på forholdet med å fortelle.

Samtidig sliter jeg sånn med dårlig samvittighet, og en del av meg vil fortelle han. Har jeg mistet all moral? Blitt en som tøyer grenser? Ikke eier impulskontroll? Er jeg blitt destruktiv?

DU flørtet og lot det skje, det minste du kan gjøre er å være ærlig! 

Fortell først at du savner dere og hatt det tungt indet siste som endte med det men du stoppet og gikk!

Og si at du ønsker å gå til fvk og få hjelp. 

Dere  har det ikke bra no!

Småbarnslivet er tungt, og ikke lett å få tid sammen.

Prioriterer dere i de små øyeblikk det går!

Har du det ikke bra og han ikke er villig til å gjøre noe så går du!

Anonymkode: a6499...f04

Skrevet

Jeg tenker det er best å la dette forbli din hemmelighet

Anonymkode: 2ed33...821

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

La være å fortelle om det såfremt du ikke skal bruke det som unnskyldning til å slå opp. Høres uansett ut som enten forholdet bør bli bedre eller du bør finne en annen.

Anonymkode: 8f260...218

• Liker 3
Skrevet

Ja, viktig å fortelle. Jeg opplevde noe lignende (uten flørting først dog) og da fortalte jeg mannen min om det med en gang jeg kom hjem.

Anonymkode: fdd3c...f25

Skrevet

Sorry, du skylder på han....at han kysset deg. Du var nok med på dette, men prøver å legge skyld på den andre part. tror ingenting på deg.

Endre heller overskriften til "Jeg og en mann kysset i helgen pga jeg var med på å flørte.."

Anonymkode: 4a277...371

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest ZarahSweet
Skrevet

Han har sagt han ikke vil mer.

Da må dere sette dere ned og ta en alvorlig prat. Enten tar dere tak i dette og går i parterapi og prater med FVK og kjemper, eller dere skiller dere.

At en fyr kysset deg er ubetydelig oppi denne situasjonen.

Skrevet

Hva ønsker du at din samboer skal gjøre hvis han gjør det samme?

Hvor mange så dere? Er det sannsynlig at noe andre forteller ham det?

Anonymkode: f716c...5a2

Skrevet

Denne flørtingen og kysset er det minste problemet i forholdet deres. Du bør heller fokusere på hvorfor det skjedde og forsøke å gjøre noe med rotårsaken- eller gjøre det slutt med samboeren. Det er ikke liv laga når man ikke "kjenner livsgnist" i det forholdet man er i.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

"Fylla har skylda!" 

Det høres ut som at du har kontroll, og at du lett hadde unngått denne situasjonen om du bare hadde klart å begrense drikkingen. Det er kanskje alkoholen du har minst kontroll på?

Det høres ut som du har en fin familie og en bra mann som det er verd å kjempe for å beholde. Du har fortsatt et håp om at familien skal holde sammen. Mannen din er kanskje mer usikker på om dette er noe mer å satse på, men jeg tror du må ta en prat med mannen din og få han med på å søke hjelp med forholdet deres. Noen slike ting er vanskelig å løse uten ekstern hjelp og noen verktøy og teknikker dere kan bruke i hverdagen. Det finnes en masse ekspertise der ute som ofte kan hjelpe par som sliter. Familieterapeuter, samlivsrådgivere og en masse gode samlivskurs. 

Ut i fra det du forteller, tror jeg dere kan få mange gode år sammen, om dere bare kommer dere over den "kneika" som dere er i nå.

Om du bør fortelle om festen og kysset? Nei, det tror jeg det er like greit at mannen ikke vet, slik sitasjonen er. Bruk heller din dårlige samvittighet til å jobbe positivt med forholdet. Du har fått deg en vekker, så bruk det til å kjempe for familien i stedet for å gjøre mannen din enda mer usikker på deg.

Anonymkode: eb752...f8c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har selv vært i et forhold i over 20 år og aldri kysset en annen mann etter st jeg kom sammen med ham. Tror han også har vært trofast, men vil helst ikke vite det om han ikke har vært det.
Med det utgangspunktet vil jeg si at du Ikke bør fortelle det til mannen din. Du trakk deg unna, null skade skjedd. Legg vekk dårlig samvittighet og se heller om det er konkrete tiltak dere kan gjøre for å finne tilbake til de dere en gang var sammen. Lykke til❤️

Anonymkode: 7bede...801

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg synes ikke du bør fortelle. Du trakk deg jo unna så snart det ble mer enn "bare" litt flørting, og dette kan ødelegge mye mer enn det gagner forholdet deres som allerede er litt skjørt. Du har forhåpentligvis lært litt mer om egne grenser (for flørting) etter dette.

Anonymkode: 7d857...73b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gjort er gjort. Kanskje dette blir gnisten som kan tenne liv i forholdet ditt? Er du på vei ut av forholdet er jo valget enkelt, men vil du bli i forholdet ville jeg latt være å si noe. Hadde min mann kysset noen på en fest og angrer dypt etterpå ville jeg heller at «straffen» hans var dårlig samvittighet enn at jeg skulle belemres med å måtte vite om det. Men KG slakter nok mitt syn på dette..

Anonymkode: c7734...099

Signere på denne. 

Anonymkode: ed5dd...978

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...