AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Ser at det ikke skal brukes på barn under 14 år. Jeg har akkurat smurt leggen til min seksåring. Litt i desperasjon over veldig verking i beinet som ikke gikk over. Denne verkingen kommer forresten fra tid til annen, og er sjekket av lege. Men sjelden ser det er så vondt som det var nå! Det står at den ikke skal brukes på barn under 14 år på grunn av utilstrekkelig data på effekt og sikkerhet. Jeg føler meg egentlig ikke veldig bekymret, sikkert fordi jeg ikke ser helt for meg hva som skulle kunne skje av en gangs smøring på denne leggen. Men tenkte allikevel nok på det til å forhøre meg her nå.... Anonymkode: 43cf6...9b3
Meowmere Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 Det går nok heeeelt fint. Kanskje det er voksesmerter.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 Snakk med legen eller Apotek her kan du få mye rare svar. Det står veldig tydelig at barn under 14 år ikke skal bruke den gelen. Det finnes sikkert noe annet som kvalifisert personell kan svare på. Anonymkode: c6f68...ae3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ser at det ikke skal brukes på barn under 14 år. Jeg har akkurat smurt leggen til min seksåring. Litt i desperasjon over veldig verking i beinet som ikke gikk over. Denne verkingen kommer forresten fra tid til annen, og er sjekket av lege. Men sjelden ser det er så vondt som det var nå! Det står at den ikke skal brukes på barn under 14 år på grunn av utilstrekkelig data på effekt og sikkerhet. Jeg føler meg egentlig ikke veldig bekymret, sikkert fordi jeg ikke ser helt for meg hva som skulle kunne skje av en gangs smøring på denne leggen. Men tenkte allikevel nok på det til å forhøre meg her nå.... Anonymkode: 43cf6...9b3 Her ringer du legevakt på 116 117 og snakker med fagfolk. Du oppgir ikke mengde her, eller noe som er av betydning for å vurdere hva du har gjort. I tillegg er dette er helsepersonellspørsmål både med hensyn til risiko og hva du skal gjøre videre. Derfor er tråden rapportert. Anonymkode: b59cb...49e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Skrevet 26. august 2024 Er det ikke bedre å bare gi smertestillende tabletter som har langt bedre effekt og vi har har bedre kunnskap om? Virkestoffene i Voltarol og Voltaren er vel en av de "vanlige" med flest potensielle negative bivirkninger, derfor ble Voltarol fjernet fra butikkhyllene, men virkestoffet har veldig god effekt på muskel,led og senesmerter Paracetamol er ansett som det tryggeste og burde være førstelinjebehandling, så vil vel ibux være mitt andrevalg. Men jeg synes du skal forhøre deg med fagfolk, i hvertfall les på felleskatalogen. Anonymkode: bfe68...b46 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Skrevet 26. august 2024 Mange anser krem som mindre farlig, men virkestoffene opptas jo av kroppen der også, det er bare en annen måte å administrere legemiddelet på. På samme måte som man kan få smertelindring som plaster, østrogen som gel ++. Voltarol forte gel har 18 års grense, men kan brukes fra 14 år og oppover til spesifikke korttidsbehandlinger. En 6 åring er veldig mye mindre enn en 14 åring, så jeg synes egentlig ikke at dette var så greit.. Anonymkode: a7875...c76 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Skrevet 26. august 2024 Og som et tips til senere; sjekk alltid aldersgrenser og dosering før du gir noe som helst til barn. Det er mye som du kan anse som harmløst som ikke er det til en liten kropp. Det bør du ha som vane på legemidler! Anonymkode: a7875...c76 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå