AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Hei! Lurer litt på dette med kos. Jeg har en utrolig nydelig liten gutt på tre år som er veldig kosete. Søsteren har aldri vært så kosete av seg, og jeg har heller aldri vært det da jeg var barn. Derfor spør jeg nå, for jeg har aldri vært særlig komfortabel med kos med egne foreldre eller andre eller mann. Er det vanlig å sette grenser for hvilken kos som er grei ? Jeg sier nei til kyssing på munnen for det er jo ikke innafor generelt. Han er veldig glad i hud mot hud, drar opp t skjorta mi og sin egen for å ligge på magen. Han har kysset meg på magen, kinna og på hånda. Sikkert fordi jeg gjør det samme på ham, men nå har han begynt å slikke på meg 😅 han suger også på kinna mine.. føler det er litt rart det med slikkingen, så jeg sier at han ikke må slikke på mammaen sin. Jeg synes jo egentlig det bare er koselig, vi samsover og jeg synes det er så hyggelig at han vil ligge inntil og jeg kan ligge å holde han i hånda eller lukte ham i håret hele natta. Har hørt det er feil å si nei for de kan føle seg avvist, men føler det er litt unormalt og de må jo lære å ta hensyn ? Hva gjør man med "intense kosete"? Anonymkode: 76fe2...4bb
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 Jeg har en veldig kosete 5 (snart 6)-åring, og jeg har i hvert fall begrenset kosing til stryking på armer, og å sitte tett i sofaen og i fanget innimellom. Og han ligger inntil meg om natta fortsatt, selv om jeg har begynt å prate om at han må ligge i egen seng snart. Tenker det er helt greit å sette noen grenser for hvordan dere koser, så lenge han får noe kos? Anonymkode: 5f35d...afb 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en veldig kosete 5 (snart 6)-åring, og jeg har i hvert fall begrenset kosing til stryking på armer, og å sitte tett i sofaen og i fanget innimellom. Og han ligger inntil meg om natta fortsatt, selv om jeg har begynt å prate om at han må ligge i egen seng snart. Tenker det er helt greit å sette noen grenser for hvordan dere koser, så lenge han får noe kos? Anonymkode: 5f35d...afb Jeg elsker å kose på ham, og jeg elsker å få kos av ham . Kanskje det er min feil, for jeg klarer ikke la være. Jeg elsker å lukte på ham bak øret, i hodet , på kinnet, kan sitte å lukte på hånda hans 😅 stryker han på ryggen . Kysser han alltid på kinnet når han skal i bhg. Da vi sluttet med amming og smokk, gikk han raskt over til en føflekk under armen min som han skal holde. Er bare at jeg blir usikker for jeg leser det du skriver med stryking på armen, for meg er det for distansert og synes det er hyggelig med at han sitter på fanget og kinn mot kinn fordi det er noe han liker. Og jeg er redd det er over en grense for hva som er normalt og ikke. Anonymkode: 76fe2...4bb
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg elsker å kose på ham, og jeg elsker å få kos av ham . Kanskje det er min feil, for jeg klarer ikke la være. Jeg elsker å lukte på ham bak øret, i hodet , på kinnet, kan sitte å lukte på hånda hans 😅 stryker han på ryggen . Kysser han alltid på kinnet når han skal i bhg. Da vi sluttet med amming og smokk, gikk han raskt over til en føflekk under armen min som han skal holde. Er bare at jeg blir usikker for jeg leser det du skriver med stryking på armen, for meg er det for distansert og synes det er hyggelig med at han sitter på fanget og kinn mot kinn fordi det er noe han liker. Og jeg er redd det er over en grense for hva som er normalt og ikke. Anonymkode: 76fe2...4bb Barn vokser fort, og det er forskjell på kos med en treåring og seksåring. Mange barn regulerer det selv, og jeg ville nok ikke satt grenser for en treåring med mindre han gjør deg ukomfortabel. Jeg har én som ikke liker kroppskontakt (som meg selv), og én på 4 som vil under huden på meg. Men selv han har begynt å moderere seg litt. Jeg setter grenser hvis jeg ikke liker det han gjør, og tenker det er grei lærdom. Ellers får han masse kos. Anonymkode: 84011...d4a 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Barn vokser fort, og det er forskjell på kos med en treåring og seksåring. Mange barn regulerer det selv, og jeg ville nok ikke satt grenser for en treåring med mindre han gjør deg ukomfortabel. Jeg har én som ikke liker kroppskontakt (som meg selv), og én på 4 som vil under huden på meg. Men selv han har begynt å moderere seg litt. Jeg setter grenser hvis jeg ikke liker det han gjør, og tenker det er grei lærdom. Ellers får han masse kos. Anonymkode: 84011...d4a Ja det er nok som du sier, mulig han modererer seg selv etterhvert som han blir større. Idag prøvde han å klatre inn i tskjorta mi fordi han ville være koala, noe jeg synes er bare koselig.. Jeg har satt grenser hvor ting har blitt for intens, men var likevel litt usikker, så derfor jeg spurte 😅 men godt å vite at det er flere barn som helst skal være påklistra 😂❤️ Eldste vil ha kos en gang i blant, og da blir jeg så utrolig glad , selvom jeg alltid gir uten at hun spør også. Med barna så synes jeg det er veldig hyggelig med fysisk kontakt, men med alle andre vil jeg helst unngå alle former for nærhet. Anonymkode: 76fe2...4bb
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Skrevet 26. august 2024 Hvorfor er det "ikke innafor generelt" med nussing på munnen? Helt greit at du ikke er komfortabel med det, men vi er mange som skiller mellom nuss (en form som kan brukes ovenfor familie og venner), og kyss (forbeholdt partner, mer intimt og erotisk). Jeg nusser både barna, mine foreldre og søsknene mine på munnen, det er helt naturlig for oss og så langt fra seksuelt som mulig. Vi er en kjærlig og kosete familie, og jeg koser så mye med ungene som de vil. Hudkontakt regulerer nervesystemet vårt enten vi er 2 eller 62 år, og jeg ser ingen grunn til å begrense det. Puppene ville jeg ha i fred for små hender omtrent når de begynte på barneskolen (ammet til de var 4-5 år gamle alle sammen), underlivet har selvsagt vært No Go bestandig, men ellers får de kose og kna på alle deler av kroppen min hvis de vil. ❤️ Anonymkode: 563a5...8b4 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det "ikke innafor generelt" med nussing på munnen? Helt greit at du ikke er komfortabel med det, men vi er mange som skiller mellom nuss (en form som kan brukes ovenfor familie og venner), og kyss (forbeholdt partner, mer intimt og erotisk). Jeg nusser både barna, mine foreldre og søsknene mine på munnen, det er helt naturlig for oss og så langt fra seksuelt som mulig. Vi er en kjærlig og kosete familie, og jeg koser så mye med ungene som de vil. Hudkontakt regulerer nervesystemet vårt enten vi er 2 eller 62 år, og jeg ser ingen grunn til å begrense det. Puppene ville jeg ha i fred for små hender omtrent når de begynte på barneskolen (ammet til de var 4-5 år gamle alle sammen), underlivet har selvsagt vært No Go bestandig, men ellers får de kose og kna på alle deler av kroppen min hvis de vil. ❤️ Anonymkode: 563a5...8b4 Mulig det er kulturelt, for jeg er vant med at kyssing kun er forbeholdt partner. Men tar det som en prosess for han synes tydeligvis det er veldig morsomt når jeg sier nei og at han kan kysse meg på kinnet istede 😅 Men vi har ganske like regler ser det ut som 😊 synes det er superkoselig at han elsker å kose magen for han synes den er så myk. Han skal jo sitte med hele armen ned ved halsen og gripe tak i magen derfra 😂 Jeg vil jo gjerne at barna skal kunne kose så mye de vil, det er kos og mat som jeg føler jeg kan gi plenty av for jeg er ikke så leken av meg. Jeg tuller mye med dem og vi har mange morsomme samtaler og liker å gjøre ting i lag med barna, men er ikke så på dette med leke med lekene dems sammen. Anonymkode: 76fe2...4bb
minister-mio Skrevet 26. august 2024 #8 Skrevet 26. august 2024 (endret) Jeg hadde sagt nei til slikking og foreslått nuss eller stryking som alternativ. Endret 26. august 2024 av minister-mio
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #9 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Lurer litt på dette med kos. Jeg har en utrolig nydelig liten gutt på tre år som er veldig kosete. Søsteren har aldri vært så kosete av seg, og jeg har heller aldri vært det da jeg var barn. Derfor spør jeg nå, for jeg har aldri vært særlig komfortabel med kos med egne foreldre eller andre eller mann. Er det vanlig å sette grenser for hvilken kos som er grei ? Jeg sier nei til kyssing på munnen for det er jo ikke innafor generelt. Han er veldig glad i hud mot hud, drar opp t skjorta mi og sin egen for å ligge på magen. Han har kysset meg på magen, kinna og på hånda. Sikkert fordi jeg gjør det samme på ham, men nå har han begynt å slikke på meg 😅 han suger også på kinna mine.. føler det er litt rart det med slikkingen, så jeg sier at han ikke må slikke på mammaen sin. Jeg synes jo egentlig det bare er koselig, vi samsover og jeg synes det er så hyggelig at han vil ligge inntil og jeg kan ligge å holde han i hånda eller lukte ham i håret hele natta. Har hørt det er feil å si nei for de kan føle seg avvist, men føler det er litt unormalt og de må jo lære å ta hensyn ? Hva gjør man med "intense kosete"? Anonymkode: 76fe2...4bb Tro meg, kosen er midlertidig og kortvarig, så nyt kos fra smårollingen i mens du kan! Syns ikke noe av det du ramser opp egentlig er upassende fra en 3 åring. Mi amma litt til hun var 3 år... Slikkingn kan du derimot god avise i en litt humoristisk tone. Da min 3 åring slikket meg ansiktet bare lo jeg og sa det må du ikke gjøre, du er jo ingen hund og bare hunder gjør slikt. Da lo hun og sluttet md det. Før hun noen uker senere gjorde det igjen fordi hun lekte hund🙃 Da sa jeg at om hun latet som hun var hund, fikk hun også slikke på lat. Ellers både nusser vi på munn, stryker på arm/rygg og ligger inntil i armkrok her hos oss fortsatt. De er nå 4 og 6 år. 4 åringen samsover litt enda. De gjorde 6 åringen også frem til 5 årsalderen. Min søsters barn var også veldig kosete. De er nå 11-13 år og sluttet omtrent umiddelbart all kosen alle tre da de bikket 7-8 år. Det skjer noe med barna nå de begynner på skolen. De modnes veldig disse årene og nærhet med mamma er ikke særlig kult lengre.. Anonymkode: 63943...980 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå