AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Del Skrevet 26. august 2024 Er det noen her som har varmepumpe montert på innervegg? Jeg har ingen yttervegg, så må bruke innervegg hvis jeg skal kunne ha varmepumpe. Vet ikke om det er mulig. Anonymkode: b1d5d...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Del Skrevet 26. august 2024 Vi har. Anonymkode: 6a0c2...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #3 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har. Anonymkode: 6a0c2...ce7 Ser det ok ut? Var det norn ekstra utfordringer med montering? Og hvorfor har dere den på innervegg og ikke yttervegg? Anonymkode: b1d5d...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #4 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ser det ok ut? Var det norn ekstra utfordringer med montering? Og hvorfor har dere den på innervegg og ikke yttervegg? Anonymkode: b1d5d...17a Det ser jo ikke noe annerledes ut enn ved en montert på yttervegg. Grunnen til at den ble på en innervegg er at jeg ville ha den mest mulig ut av synsfeltet mitt. Tror ikke det var noen spesielle utfordringer med monteringen. Anonymkode: 6a0c2...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #5 Del Skrevet 27. august 2024 Det går fint å ha innedelen av varmepumpa på innervegg. Må bare legge slanger og ledninger litt lenger vei. Montøren ordner det. Noen ganger er det riktig å montere innedelen til varmepumpa på innervegg for å få best mulig spredning av varmen i rommene. Anonymkode: d965a...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #6 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det noen her som har varmepumpe montert på innervegg? Jeg har ingen yttervegg, så må bruke innervegg hvis jeg skal kunne ha varmepumpe. Vet ikke om det er mulig. Anonymkode: b1d5d...17a Nei, du kan jo selsvagt ikke ha utedelen til ei varmepumpe på vegg inne,da vil jo varmepumpa kjøle ned luften som den arbeider med. Utedelen MÅ ha lufttilgang og bør heller aldri plasseres under terrasse e.l. De som kommenterer her og har montert utedelen inne kan ikke ha brukt fagmann til montering, det er jo totalt høl i huet å montere utedelen inne. Heller ikke i kjeller.Noen ganger så lurer jeg på hvor smarte folk egentlig er......det ringer ingen bjeller når det ene komponente til varmepumpe heter "utedel" og den andre "innedel"??? Anonymkode: 286c1...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 27. august 2024 #7 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, du kan jo selsvagt ikke ha utedelen til ei varmepumpe på vegg inne,da vil jo varmepumpa kjøle ned luften som den arbeider med. Utedelen MÅ ha lufttilgang og bør heller aldri plasseres under terrasse e.l. De som kommenterer her og har montert utedelen inne kan ikke ha brukt fagmann til montering, det er jo totalt høl i huet å montere utedelen inne. Heller ikke i kjeller.Noen ganger så lurer jeg på hvor smarte folk egentlig er......det ringer ingen bjeller når det ene komponente til varmepumpe heter "utedel" og den andre "innedel"??? Anonymkode: 286c1...e10 Tipper at det menes at innedelen er montert på en vegg inne som ikke er ute på baksiden... At den er for eksempel montert på veggen mellom kjøkkenet og stua, og ikke på veggen mellom stua og utsiden.. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #8 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, du kan jo selsvagt ikke ha utedelen til ei varmepumpe på vegg inne,da vil jo varmepumpa kjøle ned luften som den arbeider med. Utedelen MÅ ha lufttilgang og bør heller aldri plasseres under terrasse e.l. De som kommenterer her og har montert utedelen inne kan ikke ha brukt fagmann til montering, det er jo totalt høl i huet å montere utedelen inne. Heller ikke i kjeller.Noen ganger så lurer jeg på hvor smarte folk egentlig er......det ringer ingen bjeller når det ene komponente til varmepumpe heter "utedel" og den andre "innedel"??? Anonymkode: 286c1...e10 Tror det er du som ikke er så smart her. Anonymkode: 4f2bf...47c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #9 Del Skrevet 29. august 2024 Forundret.. skrev (På 27.8.2024 den 8.15): Tipper at det menes at innedelen er montert på en vegg inne som ikke er ute på baksiden... At den er for eksempel montert på veggen mellom kjøkkenet og stua, og ikke på veggen mellom stua og utsiden.. Ja, selvsagt er det det jeg mener Anonymkode: b1d5d...17a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #10 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 8.11): Nei, du kan jo selsvagt ikke ha utedelen til ei varmepumpe på vegg inne,da vil jo varmepumpa kjøle ned luften som den arbeider med. Utedelen MÅ ha lufttilgang og bør heller aldri plasseres under terrasse e.l. De som kommenterer her og har montert utedelen inne kan ikke ha brukt fagmann til montering, det er jo totalt høl i huet å montere utedelen inne. Heller ikke i kjeller.Noen ganger så lurer jeg på hvor smarte folk egentlig er......det ringer ingen bjeller når det ene komponente til varmepumpe heter "utedel" og den andre "innedel"??? Anonymkode: 286c1...e10 Jeg snakker selvsagt om innedelen. Anonymkode: b1d5d...17a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå