I Grosny Skrevet 27. august 2024 #101 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 19.58): Hvis de tjener så innmari lite, er det ikke da bedre at de jobber som frivillig et sted, med andre som er i samme situasjon? De skal jo skatte av 35 kroner også. Anonymkode: 72493...6c4 Littegrann inntekt kan f.eks finansiere jobbreisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. august 2024 #102 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ut fra jeg har forstått så må han. Anonymkode: c0031...de9 Det er ikke bra. Uakseptabelt å måtte jobbe for knapper og glansbilder. Men han får forhåpentligvis mye "betalt" sosialt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #103 Del Skrevet 28. august 2024 Hvorfor ikke bare få en normal lønn, og redusere trygden etter hvor mye en klarer å jobbe? Anonymkode: 638c5...d44 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #104 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 19.44): Men om de gjør mye av det samme som de andre, så spørs det hvor meningsfullt det er. Det er vel ingen som synes det er morsomt og meningsfullt å fylle på hyller eller vaske doer Anonymkode: 72493...6c4 Jeg følger en del mennesker under VTA, mest VTAO. En jobber som resepsjonist en med bilklargjøring salg nybiler, en vaktmesterassistent, mange i diverse butikker, flere i kantinedrift, en som gartnerassistent, en fulltid på et ridesenter osv osv. Anonymkode: f27d7...65f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #105 Del Skrevet 28. august 2024 Jeg kunne nok gjort det av helt andre grunner enn 35kr/t😄Men er dessverre for dårlig til det. De siste årene i arbeidslivet hadde jeg svært dårlig samvittighet for å motta ordinær timelønn mens kropp og hode gikk for halv maskin…Med nedsatt funksjonsnivå kan man ikke forvente lønn på lik linje med en som yter som forventet av arbeidsgiver. Min nabo som er utviklingshemmet deltar 4 dager i uka på noe tilrettelagt arbeid. Dette utgjør jo bedre livskvalitet, og i svake øyeblikk er jeg nesten litt misunnlelig på den gleden🫣 Anonymkode: b084c...35c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #106 Del Skrevet 28. august 2024 Hvilken mening gir det å gjøre en jobb som egentlig ikke er nyttig? En jobb som man finner på bare for å sysselsette noen for småpenger! Men jobber ikke med noe som ville senke bedriften hvis man ble borte. Nei, da hadde jeg heller jobbet med noe for meg selv, ta vare på meg selv er hundre ganger bedre enn å bli utnyttet! Hvis jeg var ufør ville jeg hatt en liten jobb som betød noe, en jobb der jeg ble savna om jeg ikke var der. Ellers hadde jeg ikke gått på noen jobb. Anonymkode: 7aa0f...9e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #107 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Utnytting? Skal de få full lønn pluss full trygd, mener du? Anonymkode: e942b...841 De kunne fått en ordinær lønn, og når de kom til 0,4 G blir det trekk i trygda. Som alle oss andre som er ufør. Men nei, de kan tjene opptil 1G, fordi det passer arbeidsgiveren som da kan ha de der hele året. Det er utnyttelse og sosial dumping som skjer i en VTA-bedrift. Anonymkode: 513f9...95b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #108 Del Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor ikke bare få en normal lønn, og redusere trygden etter hvor mye en klarer å jobbe? Anonymkode: 638c5...d44 Fordi arbeidsgiver ikke har råd til ekstra person som mottar ordinær lønning. Bedre å ha 5 personer til 35 kr hver enn 1 som skal ha 175 kr Anonymkode: aaa45...bcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #109 Del Skrevet 29. august 2024 I Grosny skrev (På 26.8.2024 den 21.28): Stemmer, miljøterapeutene får lønn fra kommunen. Det finnes forrresten to kategorier vernet arbeid, lønnsomt og ulønnsomt. Lønnsomt arbeid bør lønnes skikkelig, mens ulønnsomt arbeid egentlig er et sosialt eller velvære- tilbud, eller kanskje noe som virker beroligende eller terapeutisk på de som jobber med det. Nettopp! Anonymkode: a5833...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #110 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 8.06): Du tuller nå? Alle utviklingshemmede jeg har møtt(jeg har jobbet i tilrettelagte boliger i mange år) har elsket jobben sin og de har alle hatt jobber som for meg hadde vært fullstendig meningsløse. De blir veldig lei seg den dagen de blir pensjonister. Anonymkode: 5d289...d9a Nei jeg tuller ikke.Jeg har også jobbet mange år med psykisk utviklingshemmede og det å påstå at alle elsker den jobben er ren skjær løgn, men med det sagt så er det fremdeles utnyttelse selv om de elsker den jobben. Anonymkode: a5833...9da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #111 Del Skrevet 29. august 2024 Hvis jeg kunne få jobbe i mitt tempo, og kunne fått lov til å tjene trygda mi samt 35 kroner ekstra i timen, så ville jeg nok det ja. Kunne kanskje ønsket meg enda mer penger, men kan vel ikke få alt. Man trenger virkelig et fellesskap og følelsen av å være nyttig. Jeg skulle kunne hjulpet med å gjøre vurderinger, men ikke nødvendigvis hatt så mange observasjoner. Kunne laget klar til lunsj, men ikke kjørt to timer på hjemmebesøk. Kunne vasket kaffemaskinen, men ikke forvent av meg at jeg alltid orker å lede et møte. Anonymkode: 513b9...4c8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #112 Del Skrevet 29. august 2024 Hvis jeg hadde vært ufør og blitt tvunget til noe slik så hadde jeg jobbet i et veldig treeeeeegt tempo og gjort så mange feil at de ikke ville ha meg der lenger. Enkelt og greit! Anonymkode: 7aa0f...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #113 Del Skrevet 29. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis jeg hadde vært ufør og blitt tvunget til noe slik så hadde jeg jobbet i et veldig treeeeeegt tempo og gjort så mange feil at de ikke ville ha meg der lenger. Enkelt og greit! Anonymkode: 7aa0f...9e6 Du hadde nok fått lov til å jobbe der så lenge som mulig Velkommen til VTA! Anonymkode: 235a2...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #114 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 22.37): Hvis utrolig mange uføre har kapasitet til å drive med frivillig arbeid så er det på tide å sette dem i sving i lønnet arbeid som gir inntekt til statskassen. En kasse de så til de grader har hatt ett langt sugerør ned i. Anonymkode: d73c5...7b6 Fordi frivillig arbeid er ikke like forpliktende. Hvis jeg er dårlig en dag kan jeg bare la være å komme. Det kan jeg ikke i lønnet arbeid. Anonymkode: 2772e...770 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #115 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du hadde nok fått lov til å jobbe der så lenge som mulig Velkommen til VTA! Anonymkode: 235a2...55f Jeg skulle nok vært så ufordragelig at ble sparka ut. Anonymkode: 7aa0f...9e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #116 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fordi frivillig arbeid er ikke like forpliktende. Hvis jeg er dårlig en dag kan jeg bare la være å komme. Det kan jeg ikke i lønnet arbeid. Anonymkode: 2772e...770 Og så er frivillig arbeid mer givende for da hjelper du andre mennesker og gir glede. Å drive med meningsløse idiotoppgaver suger livslysta ut. Anonymkode: 7aa0f...9e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #117 Del Skrevet 29. august 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Og så er frivillig arbeid mer givende for da hjelper du andre mennesker og gir glede. Å drive med meningsløse idiotoppgaver suger livslysta ut. Anonymkode: 7aa0f...9e6 Hva med FH? Anonymkode: 235a2...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #118 Del Skrevet 29. august 2024 On 8/27/2024 at 8:16 AM, AnonymBruker said: Om du jobber full stilling med 35 kr i timen vil du måtte skatte mindre enn en tusenlapp i året... Anonymkode: 5d289...d9a Nå betaler man skatt av uføretrygden også. Marginalskatt på disse 35,- kronene i timen ligger nok på mellom 20 og 30 prosent. Altså langt mer enn "en tusenlapp i året". Anonymkode: 5ad85...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #119 Del Skrevet 30. august 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Nå betaler man skatt av uføretrygden også. Marginalskatt på disse 35,- kronene i timen ligger nok på mellom 20 og 30 prosent. Altså langt mer enn "en tusenlapp i året". Anonymkode: 5ad85...db7 Jeg har 34% skatt på "øvrig arbeidsinntekt". Anonymkode: 235a2...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #120 Del Skrevet 30. august 2024 https://heltmed.no/preview-ledig-stilling/mcdonald-s-asker Anonymkode: 235a2...55f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå