Gå til innhold

Om du kunne sluppet å gjøre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fyll inn; 

Om du hadde sluppet  å ...........hadde du hatt mer tid i hverdagen/med familien.

Hva ville du tatt bort fra daglige rutiner og gjøremål du må gjøre for å få mer tid med de du bryr deg om. Om noen bare kunne fikset det for deg😄

Anonymkode: 5d13f...540

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg ikke heller få fri fra familien til å gjøre andre ting?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Husvask utgår fordi vi allerede har vaskehjelp. Men det er øverst på lista. Ellers er det middagslagingen, evt klesvask.

Skrevet
Anim92 skrev (Akkurat nå):

Husvask utgår fordi vi allerede har vaskehjelp. Men det er øverst på lista. Ellers er det middagslagingen, evt klesvask.

Det korte svaret er egentlig hushjelp🙈

Skrevet

Alt som har med klesvask å gjøre! Følge med på når det fyller seg opp i skittentøyskurven, passe på å få vasket det som trengs mest, vaske klærne (og passe på at vaskemaskina f.eks. ikke blir ferdig så seint at jeg må sitte oppe og vente på den), henge opp klær, ha klesstativet stående som pynt i stua til enhver tid, brette klær, legge klær på plass. Det er en evigvarende og dritkjedelig runddans. Alt annet husarbeid er ok, men den klesvasken der hadde jeg vært lykkelig om bare forsvant fra lista over gjøremål.

Anonymkode: d6e92...a1b

Skrevet

Fulltidskokk og innreder/hushjelp/maler/snekker + fornyer i heimen, takk. :rodmer:

Skrevet

… hatt gjeld…

da kunne jeg tatt meg råd til å jobbe litt redusert, hatt fri en dag i uka eller to

Anonymkode: 41875...e15

• Liker 1
Skrevet

At noen planla måltid og handla for meg

Eller at jeg slapp å fungere som huskeliste for hele familien

Skrevet

Klesvask troner høyt her også 😂 

men å jobbe. Det står øverst 

Anonymkode: 964cd...816

Skrevet

Rydde.

Vi har vaskehjelp, men alt må jo ryddes først og med små unger i hus så er det leker, klær, havregryn og matrester på de merkeligste steder. 

Og hadde jeg sluppet å bli vekt på 05-tallet hver morgen hadde det vært et stort pluss. 

Anonymkode: 40c22...c32

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

At noen planla måltid og handla for meg

Eller at jeg slapp å fungere som huskeliste for hele familien

Det har jeg en løsning på. Få kognitiv svikt, så må mannen overta både som innkjøper, planlegger og den som husker for hele familien. 😁

Kanskje ikke beste løsning, men lovet deg at menn kan når de MÅ, så overfør deler av dette til din partner. 😊👍

Anonymkode: 474d7...6b8

Skrevet

Av alle hverdagslige oppgaver er matlaging den aller verste.

Vi hadde hushjelp som bodde hos oss og blandt annet lagde mat for oss da vi bodde i et annet land noen år. Helt fantastisk. Hadde jeg hatt råd hadde jeg hatt det i Norge også.

Anonymkode: d2afb...d92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...