Gå til innhold

Tror dere på at neste pandemi blir i 2025-2028?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får masse videoer, link etc tilsendt fra en som påstår at det blir en ny pandemi i 2025 og den er blitt planlagt lenge osv. Han påstår også at covid-19 er laget på lab og vaksinene er ikke trygge. Folk kan få kreft, andre sykdommer og i verste fall dø innen 5 år etter vaksinen. Jeg er vaksinert og merker han godter seg veldig når folk rundt har tatt vaksinen mens han var så smart at han leste seg opp på alt og nektet å ta vaksinen, kommer seirende ut av det hele. Muligens er det noe sant i noe av dette, hva vet jeg 🤷🏼‍♀️ Men jeg vet ikke hva jeg skal tro. Fikk tilsendt en link nå nylig, det stod det at en mente at 5 billioner mennesker vil dø i 2025. Sikkert pga det nye viruset. Norge hadde kjøpt inn mange likposer og at det vil bli brukt i dette året siden det er så mange som vil stryke med. Spesielt de vaksinerte… hva skjer her? Har jeg ikke fulgt med i timen eller er det bare tull? Blir så usikker og redd.

Anonymkode: 8b548...739

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja en fugle svine eller skogmus overført. 

Anonymkode: f7150...49d

Skrevet

Skal love deg en ting. Norge har ikke kjøpt inn mange likposer. Det er vi som byrå som står for det. Og det går ikke i bransjen vår at vi har hamstra inn likposer for 2025 og utover. Hvis vi skal se på statistikk så har pandemi kommet ca hvert 100 år som har tatt mange liv. Så nei. Slapp helt av. Jeg true heller på tredje verdenskrig før det kommer en pandemi til i vår tid.  

Anonymkode: b14ac...667

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Enten går det bra eller så går det over🙂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er folk som tror at jorden er flat, guder finns og at kvinner ikke tenker. Ikke stol på alle bare fordi de er påståelig og hovmodige. 

Verden er jo et kynisk sted, og vaksinene var ikke helt trygge heller. Derimot var jo corona såpass farlig og mange døde, de mistet kontrollen over sykehus og samfunnet, så hva annet kunne de gjøre enn å prøve å lage en kur? Det gikk for fort, men jeg tror ikke de mente vondt med det.

Det er folk som har trodd verden skulle gå under mange ganger også. Kan være sannt, kan være oppmerksomhetssyke konspiratorisk uten evne til å røre gress også. 

Men uansett får vi bare krysse fingrene for at det går fint 😊 

Anonymkode: a7d9e...97d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg får masse videoer, link etc tilsendt fra en som påstår at det blir en ny pandemi i 2025 og den er blitt planlagt lenge osv. Han påstår også at covid-19 er laget på lab og vaksinene er ikke trygge. Folk kan få kreft, andre sykdommer og i verste fall dø innen 5 år etter vaksinen. Jeg er vaksinert og merker han godter seg veldig når folk rundt har tatt vaksinen mens han var så smart at han leste seg opp på alt og nektet å ta vaksinen, kommer seirende ut av det hele. Muligens er det noe sant i noe av dette, hva vet jeg 🤷🏼‍♀️ Men jeg vet ikke hva jeg skal tro. Fikk tilsendt en link nå nylig, det stod det at en mente at 5 billioner mennesker vil dø i 2025. Sikkert pga det nye viruset. Norge hadde kjøpt inn mange likposer og at det vil bli brukt i dette året siden det er så mange som vil stryke med. Spesielt de vaksinerte… hva skjer her? Har jeg ikke fulgt med i timen eller er det bare tull? Blir så usikker og redd.

Han kom seirende ut? Man kan få alle mulige andre sykdommer uansett. Kreft? Det er jo en vanlig sykdom uansett, ingen kan knytte den opp til vaksine. 

Vaksiner handler ikke bare om enkeltmennesket, men om å redusere smittespredning for å beskytte de svakere individene, som kanskje har lavere immunforsvar og ikke kan ta vaksine. Han omfattes også av dette, andre vaksinerte seg så han opplevde redusert risiko for smitte. 

Høres ikke ut som en det er lurt å følge, for sin egen mentale helses skyld. Han får sikkert inntekter fra klikk og youtubekanal, el.l

Anonymkode: 68fae...3ac

• Liker 3
Skrevet

Når brukte vi enheten billion i Norge? Helt tydelig at han tror på amerikanske konspirasjonsteorier.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær kildekritisk folkens!

Anonymkode: a5e59...871

• Liker 4
Skrevet

Personen som sender deg dette og gir deg denne informasjonen er nok en konspirasjonsteoretiker eller paranoid psykotisk. Uansett, ikke hør på ham. Drei samtalen over på noe annet eller avslutt samtalen. Be ham slutte å sende deg slike ting. 

Anonymkode: 65bfa...b52

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal love deg en ting. Norge har ikke kjøpt inn mange likposer. Det er vi som byrå som står for det. Og det går ikke i bransjen vår at vi har hamstra inn likposer for 2025 og utover. Hvis vi skal se på statistikk så har pandemi kommet ca hvert 100 år som har tatt mange liv. Så nei. Slapp helt av. Jeg true heller på tredje verdenskrig før det kommer en pandemi til i vår tid.  

Anonymkode: b14ac...667

Hvilken bransje?

Anonymkode: ab035...a8e

Skrevet

VG skrev jo en sak her forleden om at forskere diskuterer om corona viruset kan komme ifra en lab. Svarene kan ligge i en fryser i en lab i Wuhan som ingen får tilgang til. Så nei, det trenger ikke å være konspiratorisk, når flere og flere forskere tror det samme.

https://www.vg.no/nyheter/i/OooK9w/kan-bli-tidenes-stoerste-skandale

Anonymkode: 3b5a2...6da

Skrevet

Nei, jeg tror ikke noen planlegger pandemier.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror han må logge av internett, det er ikke bra for han

• Liker 1
Skrevet

Nå er jeg kanskje litt slem, men jeg håper nesten det kommer en ny pandemi som kan ta disse skråsikre menneskene av dage. Hadde jo vært litt morsomt å se hvordan det går fra dag når alle disse som snakker om de ufarlige virusene og farlige vaksinene får møte et fullskala nytt virus som ikke har rukket å mutere til en mildere variant. Ved en neste pandemi spørs det om det blir så mange restriksjoner, og mange flere som evt. driter i det, så da man jo la de uforsiktige være uforsiktige og få kjenne viruset på kroppen også kan vi andre som ønsker å fortsette å være forsiktige være det.

Anonymkode: f8094...22e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 18.25):

Det er også «helt sikkert» at noen finner ut at månen er en gul ost i løpet av året……

Skrevet

Det vil bli flere pandemier uten tvil

Skrevet
bvp skrev (På 26.8.2024 den 18.36):

Når brukte vi enheten billion i Norge? Helt tydelig at han tror på amerikanske konspirasjonsteorier.

Norsk billion er det som kommer etter milliard, altså 1000 milliarder. Det finnes ikke så mange mennesker i verden en gang, er vel rundt 8 milliarder om jeg ikke husker feil. Men milliard er jo billion på engelsk/amerikansk, så tydelig at han tror på amerikanske konspirasjonsteorier, ja. Særlig 5 milliarder vil dø i 2025, skjønner ikke at folk tror på sånt vissvass. Og å prøve å skremme folk med det er jo enda verre enn å tro på det selv. 

Anonymkode: 43b03...dc6

• Liker 2
Skrevet

Hvem har fordeler av å spre dommedagsprofetier ?

De eneste jeg kommer på er psykisk syke personer som tjener penger på det eller våre verste fiender (xi, Putin og Un) som ønsker å undergrave vestlige demokratier.

Det er heldigvis bare noen få nyttige idioter som biter på agnet……

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå er jeg kanskje litt slem, men jeg håper nesten det kommer en ny pandemi som kan ta disse skråsikre menneskene av dage. Hadde jo vært litt morsomt å se hvordan det går fra dag når alle disse som snakker om de ufarlige virusene og farlige vaksinene får møte et fullskala nytt virus som ikke har rukket å mutere til en mildere variant. Ved en neste pandemi spørs det om det blir så mange restriksjoner, og mange flere som evt. driter i det, så da man jo la de uforsiktige være uforsiktige og få kjenne viruset på kroppen også kan vi andre som ønsker å fortsette å være forsiktige være det.

Anonymkode: f8094...22e

Men de skråsikre fagfolkene, som en rekke ganger måtte gå tilbake på sine antakelser presentert som "faktabasert kunnskap", skal i hvert fall du fortsette å lytte ukritisk til. 

Lykke til med det. 

Anonymkode: 11248...3d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...