AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Del Skrevet 26. august 2024 Det er utrolig irriterende med annonser der det står "jobb med mening", "arrangement med mening", "jul med mening" og lignende. Hvorfor skrives det slik? Mener de da at alle andre jobber har null mening for dem som utfører jobben? Hvilken mening er det? Har ikke jobb, arrangementer, jul osv. mening for de aller fleste mennesker? Det fremstår etter mitt syn som krampaktig og teit. Men kanskje er jeg bare negativ, hva vet jeg. Anonymkode: a3163...872 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 26. august 2024 #2 Del Skrevet 26. august 2024 (endret) Det er egentlig kun noe som blir brukt for å gjøre jobbannonsen mer attraktiv for potensielle søkere. Folk finner mening i forskjellige ting så det betyr lite sånn rent objektivt. Arbeidsgivere bruker også "konkurransedyktig lønn" for å selge jobbsøkere inn på minstelønn pga. tariffavtaler.. Anbefaler deg og ikke legge så mye i det. Endret 26. august 2024 av Bigote 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 26. august 2024 #3 Del Skrevet 26. august 2024 Det er skrevet av og for folk som er så enkle at de tror «meningsfull» erstatter lønn helt eller delvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er utrolig irriterende med annonser der det står "jobb med mening", "arrangement med mening", "jul med mening" og lignende. Hvorfor skrives det slik? Mener de da at alle andre jobber har null mening for dem som utfører jobben? Hvilken mening er det? Har ikke jobb, arrangementer, jul osv. mening for de aller fleste mennesker? Det fremstår etter mitt syn som krampaktig og teit. Men kanskje er jeg bare negativ, hva vet jeg. Anonymkode: a3163...872 For meg er en jobb med mening noe som kommer samfunnet til gode. En jobb som går på å selge forsøplende og overflødige varer for å tjene penger til bedriftseiere er ikke en jobb med mening utover å holde deg med lønn…. Anonymkode: c684f...79c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå