Gå til innhold

Smør til steking

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du svarte forresten ikke på mitt spørsmål om hvor du har det i fra at det ikke er det. Det bør du, da du rett og slett sprer feilinformasjon

Anonymkode: cb8d3...929

Jeg sprer ikke feilinformasjon. Skreiv at JEG har lært at planteoljer bør begrenses. 

Jeg mener du sprer feilinformasjon ☺️

Det blir like dumt som at alt som er nøkkelhullsmerket er sunt bare fordi det inneholder lite salt, sukker, fett osv, men tar null hensyn til at produktene er ihjelprossesert. 

Er vel ca de samme folka som fant på nøkkelhullsmerkingen som mener at feite meieriprodukter ikke er bra. Lettprodukter smaker jo dritt synes jeg og er fulle at tilsetninger for å gi smaken og konsistensen som fettet egentlig skal gi.. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skriver at planteoljer er sunnere enn smør. Har aldri skrevet noe om ultraprosseserte blandingsprodukter.

Dette er sitatet i innlegget ditt:

Meierismør, oljer og plantemargarin har omtrent likt kaloriinnhold per 100 gram. Fra et helsemessig ståsted, anbefales det å velge matoljer, flytende margarin eller myk margarin, fremfor meierismør

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg elsker jo meierismør, men har måttet begrense meg, så da pensler jeg bare så vidt det er med matolje i stekepanna når jeg steker noe.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skriver at planteoljer er sunnere enn smør. Har aldri skrevet noe om ultraprosseserte blandingsprodukter.

Jo, det var nettopp det du gjorde. Margarin feks

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Setter du ut 100g margarin og 100g smør ute i naturen vil margarinen stå urørt av både insekter og dyr. Jeg velger smør da det er mest naturlig, men jeg begrenser heller mengden. Jeg kan også i noen tilfeller bruke olje, kommer ann på hva jeg lager. 

Anonymkode: 4a2c2...765

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Melange eller meierismør.

Skrevet
Perine skrev (1 minutt siden):

Jeg elsker jo meierismør, men har måttet begrense meg, så da pensler jeg bare så vidt det er med matolje i stekepanna når jeg steker noe.  

Kan du ikke pensle med meierismør? 😊 de inneholder like mye kalorier

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 17.45):

Hvilket smør bruker dere til steking og hvorfor?

Tenker på steking av all slags mat, egg, biff, kylling osv

Anonymkode: 6901d...117

Ekte smør, noen ganger olje og smør

Skrevet
snurk skrev (1 minutt siden):

Dette er sitatet i innlegget ditt:

Meierismør, oljer og plantemargarin har omtrent likt kaloriinnhold per 100 gram. Fra et helsemessig ståsted, anbefales det å velge matoljer, flytende margarin eller myk margarin, fremfor meierismør

Akkurat det siterte jeg fra helsedirektoratet som en overskrift til artikkelen jeg la ut, så da får du ta et oppgjør med dem😊

Skrevet
LadyGrey skrev (6 minutter siden):

Jeg sprer ikke feilinformasjon. Skreiv at JEG har lært at planteoljer bør begrenses. 

Jeg mener du sprer feilinformasjon ☺️

Det blir like dumt som at alt som er nøkkelhullsmerket er sunt bare fordi det inneholder lite salt, sukker, fett osv, men tar null hensyn til at produktene er ihjelprossesert. 

Er vel ca de samme folka som fant på nøkkelhullsmerkingen som mener at feite meieriprodukter ikke er bra. Lettprodukter smaker jo dritt synes jeg og er fulle at tilsetninger for å gi smaken og konsistensen som fettet egentlig skal gi.. 

Og HVOR har du lært det?

Nå sitter du der som selvutnevnt ekspert og påstår at fagutdannede og helsedirektoratet sprer feilinformasjon. Så vis meg seriøse beviste kilder som motbeviser din informasjon. Har spurt flere ganger nå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og HVOR har du lært det?

Nå sitter du der som selvutnevnt ekspert og påstår at fagutdannede og helsedirektoratet sprer feilinformasjon. Så vis meg seriøse beviste kilder som motbeviser din informasjon. Har spurt flere ganger nå.

Mente beviser din informasjon

Skrevet

Til ettertanke:

last ned.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
klarinetta skrev (3 minutter siden):

Kan du ikke pensle med meierismør? 😊 de inneholder like mye kalorier

Jo, men olja smører bedre. Det er jo bare snakk om en dråpe eller to til dette. Det er slik jeg erfarer det, men det er jo litt forskjellig hvordan man oppfatter situasjonen. Det er også forskjell på stekepanner.  Jeg har 3 i forskjellige størrelser og materialer.

• Liker 1
Skrevet
klarinetta skrev (12 minutter siden):

Jo, det var nettopp det du gjorde. Margarin feks

Det var som sagt sitert fra helse direktoratet som en overskrift til artikkelen jeg la ut.

Dette er hva jeg skrev til deg først og fremst, og som du var uenig i

Planteoljer er sunnere enn meierismør. Smør har et høyt innhold av mettede fettsyrer, og man bør begrense mengden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og HVOR har du lært det?

Jeg er ingen ekspert, men sier det seg ikke selv at naturlig, ren mat som er minst mulig prosessert er bra for oss? 

Trenger hverken eksperter, forskning eller studier for å bruke sunn fornuft og logikk. 

Husker ikke hvor jeg fanga det opp dessverre! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Akkurat det siterte jeg fra helsedirektoratet som en overskrift til artikkelen jeg la ut, så da får du ta et oppgjør med dem😊

Du legger med artikler og sitater for å underbygge dine fagkunnskaper - du benektet at du hadde skrevet noe om ultraprosseserte blandingsprodukter.

Så i praksis er det ikke *du* som har skrevet det, siden det er klipp og lim. Hva betyr dette egentlig? Står du for det du har postet, eller ikke? 

• Liker 2
Skrevet

Bruker Tine til alt, men har blitt veldig dyrt, så kunne godt fått tips om det finnes tilsvarende billigere 

Anonymkode: 8d7c9...797

Skrevet

Bremykt. Men steker oftest i olje, olivenolje til søreuropeisk mat og solsikke til asiatisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Til ettertanke:

last ned.jpeg

Hva har oljetankeren med planteolje å gjøre?  Tråden handler om hva vi bruker som stekefett og ikke allverdens populær «vitenskap» der man slår ned på hverandre for å velge noe annet enn seg selv.

Og forresten, her kan du lese om norsk rapsolje https://www.nytnorge.no/artikler/norsk-rapsolje/

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det var som sagt sitert fra helse direktoratet som en overskrift til artikkelen jeg la ut.

Dette er hva jeg skrev til deg først og fremst, og som du var uenig i

Planteoljer er sunnere enn meierismør. Smør har et høyt innhold av mettede fettsyrer, og man bør begrense mengden.

https://vof.no/gir-melkefett-mindre-fedme-og-hjertesykdom

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...