AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #41 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det er jeg. Anonymkode: cb8d3...929 Sa AnonymBruker på kvinneguiden. Anonymkode: adbfe...272 3
LadyGrey Skrevet 27. august 2024 #42 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvor har du lært det? Anonymkode: cb8d3...929 Hvor har du lært at planteoljer er sunt? 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #43 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sa AnonymBruker på kvinneguiden. Anonymkode: adbfe...272 Hvorfor spør du hvis du ikke tror på svaret? Har skrevet flere sider opp og ned om ernæring til eksamen, og jobber med det daglig. Forstår at det betyr lite hva en anonymbruker skriver, men da får du ta med deg dette fra helsedirektoratet og Lege- og ernæringsforeningen istedenfor Meierismør, oljer og plantemargarin har omtrent likt kaloriinnhold per 100 gram. Fra et helsemessig ståsted, anbefales det å velge matoljer, flytende margarin eller myk margarin, fremfor meierismør https://www.helsedirektoratet.no/rapporter/ekspertuttalelse-om-fett/hva-er-sunnest-meierismor-eller-plantemargarin https://matforhelsen.no/fro-oljer-rapsolje-sunne-eller-ikke/ Anonymkode: cb8d3...929 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #44 Skrevet 27. august 2024 LadyGrey skrev (7 minutter siden): Hvor har du lært at planteoljer er sunt? Viser til svaret mitt over Anonymkode: cb8d3...929
klarinetta Skrevet 27. august 2024 #45 Skrevet 27. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor spør du hvis du ikke tror på svaret? Har skrevet flere sider opp og ned om ernæring til eksamen, og jobber med det daglig. Forstår at det betyr lite hva en anonymbruker skriver, men da får du ta med deg dette fra helsedirektoratet og Lege- og ernæringsforeningen istedenfor Meierismør, oljer og plantemargarin har omtrent likt kaloriinnhold per 100 gram. Fra et helsemessig ståsted, anbefales det å velge matoljer, flytende margarin eller myk margarin, fremfor meierismør https://www.helsedirektoratet.no/rapporter/ekspertuttalelse-om-fett/hva-er-sunnest-meierismor-eller-plantemargarin https://matforhelsen.no/fro-oljer-rapsolje-sunne-eller-ikke/ Anonymkode: cb8d3...929 Den uthevede teksten der snakker ut fra antall kalorier. Det har absolutt ingenting å gjøre med hvorvidt det er sunt eller ei. Jeg har fulgt denne diskusjonen i mange år, og har ikke nødvendigvis full tiltro til helsemyndigheter på dette området. Jeg velger utfra hva jeg har lært disse årene, av fagpersoner som ikke er tilknyttet myndighetene. Endret 27. august 2024 av klarinetta 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #46 Skrevet 27. august 2024 LadyGrey skrev (8 minutter siden): Hvor har du lært at planteoljer er sunt? Du svarte forresten ikke på mitt spørsmål om hvor du har det i fra at det ikke er det. Det bør du, da du rett og slett sprer feilinformasjon Anonymkode: cb8d3...929 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #47 Skrevet 27. august 2024 klarinetta skrev (1 minutt siden): De snakker ut fra antall kalorier. Det har absolutt ingenting å gjøre med hvorvidt det er sunt eller ei. Du må gå inn å lese hva som faktisk står. Har lagt ved to artikler. Anonymkode: cb8d3...929
klarinetta Skrevet 27. august 2024 #48 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må gå inn å lese hva som faktisk står. Har lagt ved to artikler. Anonymkode: cb8d3...929 Jeg skal tro på dine påstander, mine påstander tilbake er at jeg har fulgt med i flere år, og tatt mine valg. Du begynte med å si at du ville fortelle meg hva som var sunnest. Jeg fortsetter å svare at jeg har tatt mine informerte valg. 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #49 Skrevet 27. august 2024 klarinetta skrev (Akkurat nå): Jeg skal tro på dine påstander, mine påstander tilbake er at jeg har fulgt med i flere år, og tatt mine valg. Du begynte med å si at du ville fortelle meg hva som var sunnest. Jeg fortsetter å svare at jeg har tatt mine informerte valg. Ja og det har du selvfølgelig rett til. Jeg bare motsa det du skrev om at meierismør er sunnere. Dine valg har jeg ikke ment å kommentere😊 Anonymkode: cb8d3...929
PurpleTuliip Skrevet 27. august 2024 #50 Skrevet 27. august 2024 Foretrekker steke i margarin. Syns vanlig smør lukter og smaker fjøs. 1
Hateridioter Skrevet 27. august 2024 #51 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor spør du hvis du ikke tror på svaret? Har skrevet flere sider opp og ned om ernæring til eksamen, og jobber med det daglig. Forstår at det betyr lite hva en anonymbruker skriver, men da får du ta med deg dette fra helsedirektoratet og Lege- og ernæringsforeningen istedenfor Meierismør, oljer og plantemargarin har omtrent likt kaloriinnhold per 100 gram. Fra et helsemessig ståsted, anbefales det å velge matoljer, flytende margarin eller myk margarin, fremfor meierismør https://www.helsedirektoratet.no/rapporter/ekspertuttalelse-om-fett/hva-er-sunnest-meierismor-eller-plantemargarin https://matforhelsen.no/fro-oljer-rapsolje-sunne-eller-ikke/ Anonymkode: cb8d3...929 https://www.nrk.no/viten/ny-forskning_-mindre-helsefare-med-helmelk-1.15026100 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #52 Skrevet 27. august 2024 klarinetta skrev (4 minutter siden): Jeg skal tro på dine påstander, mine påstander tilbake er at jeg har fulgt med i flere år, og tatt mine valg. Du begynte med å si at du ville fortelle meg hva som var sunnest. Jeg fortsetter å svare at jeg har tatt mine informerte valg. Og det er vel du som kommer med påstander her. Ikke et eneste sted har jeg lært at smør er sunnere enn planteoljer. Det er rett og slett helseskadelig feilinformasjon. Anonymkode: cb8d3...929
Hjerte Skrevet 27. august 2024 #53 Skrevet 27. august 2024 Steker i olje, tilsetter gjerne en smørklatt helt på slutten etter å ha skrudd ned varmen noe. Margarin liker jeg ikke noe særlig.
snurk Skrevet 27. august 2024 #54 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor spør du hvis du ikke tror på svaret? Har skrevet flere sider opp og ned om ernæring til eksamen, og jobber med det daglig. Forstår at det betyr lite hva en anonymbruker skriver, men da får du ta med deg dette fra helsedirektoratet og Lege- og ernæringsforeningen istedenfor Meierismør, oljer og plantemargarin har omtrent likt kaloriinnhold per 100 gram. Fra et helsemessig ståsted, anbefales det å velge matoljer, flytende margarin eller myk margarin, fremfor meierismør https://www.helsedirektoratet.no/rapporter/ekspertuttalelse-om-fett/hva-er-sunnest-meierismor-eller-plantemargarin https://matforhelsen.no/fro-oljer-rapsolje-sunne-eller-ikke/ Anonymkode: cb8d3...929 Veldig merkelig å påstå at man er utdannet innen ernæring samtidig som man påstår at ultraprossesserte blandingsprodukter er bedre for helsa en ren råvare... 1 1 3
klarinetta Skrevet 27. august 2024 #55 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og det er vel du som kommer med påstander her. Ikke et eneste sted har jeg lært at smør er sunnere enn planteoljer. Det er rett og slett helseskadelig feilinformasjon. Anonymkode: cb8d3...929 Jeg har ikke kommet med andre påstander enn om hva jeg har valgt *for meg*. Gå tilbake og les hva jeg skriver, jeg snakker ikke for andre enn meg selv og mine valg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #56 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Planteoljer er sunnere enn meierismør. Smør har et høyt innhold av mettede fettsyrer, og man bør begrense mengden. Anonymkode: cb8d3...929 Men de fleste planteoljer med unntak av kaldpresset olivenolje, kokosolje og avokadoolje har et alt for høyt innhold av omega 6 i forhold til omega 3, og fremmer derfor betennelsestilstander i kroppen. Anonymkode: 5808b...51e 2 1 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #57 Skrevet 27. august 2024 Bruker enten melange/sånn flytende eller olje, den fra Odelia. Jeg liker ikke smaken av smør når det stekes i det Anonymkode: ae6a6...95d 2
LadyGrey Skrevet 27. august 2024 #58 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men de fleste planteoljer med unntak av kaldpresset olivenolje, kokosolje og avokadoolje har et alt for høyt innhold av omega 6 i forhold til omega 3, og fremmer derfor betennelsestilstander i kroppen. Anonymkode: 5808b...51e Nettopp!
klarinetta Skrevet 27. august 2024 #59 Skrevet 27. august 2024 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men de fleste planteoljer med unntak av kaldpresset olivenolje, kokosolje og avokadoolje har et alt for høyt innhold av omega 6 i forhold til omega 3, og fremmer derfor betennelsestilstander i kroppen. Anonymkode: 5808b...51e Ikke sant, og jeg blir så forbanna over denne raps- og solsikkeoljen i ALT mulig. Se på kaviartuben. Makrell i tomat Hummus. Leverpostei. Og masse annet, som promoteres som sunt! Forbanna provoserende. Endret 27. august 2024 av klarinetta 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #60 Skrevet 27. august 2024 snurk skrev (7 minutter siden): Veldig merkelig å påstå at man er utdannet innen ernæring samtidig som man påstår at ultraprossesserte blandingsprodukter er bedre for helsa en ren råvare... Jeg skriver at planteoljer er sunnere enn smør. Har aldri skrevet noe om ultraprosseserte blandingsprodukter. Anonymkode: cb8d3...929
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå