Gå til innhold

Smør til steking

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Steker aldri i meierismør. Forferdelig lukt når det blandes med animalsk protein! 🤢 Kun i bakst jeg bruker smør, og på skiva om det passer deg slik. Steker i melange, som oftest flytende variant. 

Anonymkode: c9d7b...29e

Helt enig! Melange her også, riktignok i den faste utgaven. Bremykt/meierismør er også dyrere. Men hver sin smak😄

Bruker meierismør i vaffler da😋🤪

Anonymkode: 3be46...67d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt enig! Melange her også, riktignok i den faste utgaven. Bremykt/meierismør er også dyrere. Men hver sin smak😄

Melange er ikke smør.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Flytende Melange eller lignende. Så lenge maten blir stekt, så er jeg ikke så nøye på hva jeg bruker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Margarin er kanskje billigere å kjøpe, men du betaler med helsa i det lange løp 🤗

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kjøper som regel Bremykt, men syns meierismør er aller best, så det bruker jeg ved litt mer spesielle anledninger. Denne tråden fikk meg til å innse at jeg egentlig ikke steker noe så veldig ofte, det meste går i airfryer uten ekstra fett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvilket smør bruker dere til steking og hvorfor?

Tenker på steking av all slags mat, egg, biff, kylling osv

Anonymkode: 6901d...117

Meierismør. Fordi jeg prøver å unngå raps- og solsikkeolje siden de viser seg å være alt annet enn sunne. På samme måte som margarin skulle tres nedover ørene våre. Altså syntetisk framstilt / ultraprosessert. 

Så, meierismør blir mitt valg. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
LadyGrey skrev (1 time siden):

Margarin er kanskje billigere å kjøpe, men du betaler med helsa i det lange løp 🤗

Betaler langt dyrere totalt sett med både helsa og bankkortet ved å bruke meierismør. 

Anonymkode: 35d62...762

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Steker aldri i meierismør. Forferdelig lukt når det blandes med animalsk protein! 🤢 Kun i bakst jeg bruker smør, og på skiva om det passer deg slik. Steker i melange, som oftest flytende variant. 

Anonymkode: c9d7b...29e

Oi, der er vi ulike. Biff som stekes i smør synes jeg lukter helt fantastisk. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selv bruker jeg meierismør og litt olje. Olje for at det skal tåle høyere varme. 

• Nyttig 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Meierismør med lit olje. Altid gjort

Skrevet

Bruker melange til steking. Vet ikke om det bare er meg, men synes meierismør gir en harsk smak på maten og dårlig lukt når det smelter i panna. I bakst derimot bruker jeg gjerne smør.

Anonymkode: cb8d3...929

• Liker 1
Skrevet
LadyGrey skrev (10 timer siden):

Ta å sammenlign ingredienslisten på meierismør og margarin.. 

Vet iallefall hvilken av de jeg ville spist!

Margarin er uspiselig i alle former.

Jeg steker stort sett i Bremykt siden det er det vi har. Men skal jeg flotte meg med søndags koteletter bruker jeg meierismør, om vi har. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
klarinetta skrev (13 minutter siden):

Meierismør. Fordi jeg prøver å unngå raps- og solsikkeolje siden de viser seg å være alt annet enn sunne. På samme måte som margarin skulle tres nedover ørene våre. Altså syntetisk framstilt / ultraprosessert. 

Så, meierismør blir mitt valg. 

Planteoljer er sunnere enn meierismør. Smør har et høyt innhold av mettede fettsyrer, og man bør begrense mengden.

• Nyttig 1
Skrevet

Her bruker vi enten meierismør eller olivenolje. Kommer litt an på retten det skal brukes i. Hvis jeg steker kylling til en salat for eksempel så liker jeg å bruke olivenolje.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Planteoljer er sunnere enn meierismør. Smør har et høyt innhold av mettede fettsyrer, og man bør begrense mengden.

Velg hva du vil, jeg velger det jeg anser som sunnest for meg. Det er dessuten forskjell på planteoljer og planteroljer, olivenolje bruker jeg gjerne, om ikke til steking

Endret av klarinetta
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
klarinetta skrev (Akkurat nå):

Velg hva du vil, jeg velger det jeg anser som sunnest for meg. 

Bare forklarte hva som er sunnest

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare forklarte hva som er sunnest

Er du fagutdannet innen ernæring?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har lært at planteoljer er usunt og bør begrenses. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
klarinetta skrev (3 minutter siden):

Er du fagutdannet innen ernæring?

Ja, det er jeg.

Skrevet
LadyGrey skrev (3 minutter siden):

Jeg har lært at planteoljer er usunt og bør begrenses. 

Hvor har du lært det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...