Gå til innhold

Ha bryllyp når ene personen i forholdet ikke har venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi snakker om å gifte oss. Jeg har i utgangspunktet veldig lyst til det. Men jeg har ingen venner.. har jo hatt venner før, men pga flytting og det å bo langt fra hverandre har vi sklidd lenger og lenger fra hverandre.. så per i dag har jeg egentlig ingen jeg kan kalle venner. Det er veldig flaut, og jeg føler meg som verdens største taper..

Samboer har en del han kjenner, og ganske stor familie. Jeg har i tillegg liten familie, vi er vel 10 stk når vi er alle sammen. 

Har lyst å invitere kollegaene mine, de er 12 stk. 

Men vil dette bryllupet bli stusselig? Var akkurat i bryllup, og de har stor vennegjeng. 

Hvordan ville du gjort det? Bare hatt det lite og intimt?

Anonymkode: 8975b...973

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, alle bryllup trenger jo ikke å være store. Du har sikkert slekt? Hva med å invitere venner fra tidligere? Kanskje du bygge opp noen vennskap igjen🙂

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner jo hva du mener, men tror ikke du skal overtenke den delen - jeg har hverfall aldri i et bryllup gitt meg til å tenke eller telle over hvem som har flest gjester. Noen har stor familie, noen liten, det er bare som det er 😊 

Anonymkode: e5dbc...2f3

• Liker 2
Skrevet

Jeg har aldri tenkt over hvem som har hvor mange venner altså. Tror du overtenker litt. Det er mange som kanskje ikke har venner i det hele tatt, noen har 2, andre har en vennegjeng på 10 som har vært der siden barnehagen. Dette er uansett ikke hva som skal bety noeni et bryllup. Inviter kollegaene om du vil, da blir det jo noen på «din side» uansett sammen med familie ☺️

Anonymkode: 6b0dd...f3e

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Har det helt likt som deg.. og dette er en av grunnene til at jeg ikke ønsker å gifte meg. 

Anonymkode: a436b...66a

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Jeg giftet meg ganske ung, og har selv kun 2 familiemedlemmer og noen venner. Han jeg giftet meg med, hadde stor familie, og siden hele familien måtte bli invitert, ifølge hans mor. Så måtte vi kutte ned på venner. Så jeg hadde 6 personer som var der for meg. Han hadde 55. Flere i hans familie hadde jeg aldri møtt. Så jeg følte jeg var på familie treff, og ikke i mitt bryllup.

Så jeg ville nok valgt å ha litt mindre bryllup.

Anonymkode: ad9f4...eb9

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har heller ingen venner, men jeg ser ikke helt problemet med det. 

Samboeren har en del venner, så enten inviterer vi nærmeste familie fra begge sider + mannen sine venner, eller så tar vi bare familie. For meg er det åkke som. 

Anonymkode: b30da...33a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 15.51):

Har det helt likt som deg.. og dette er en av grunnene til at jeg ikke ønsker å gifte meg. 

Anonymkode: a436b...66a

Syns virkelig ikke det burde stoppe deg. Din kjærlighet til din partner er da vel ikke basert på antall venner eller størrelsen på familien?

Lag heller et lite bryllup da vel. To av mine venner hadde bare en håndfull venner/kolleger som gjester, og hadde allikevel en minneverdig dag.  Du skal jo få gjøre som du vil, men syns det hørtes litt merkelig ut at det er en grunn til ikke å gifte seg.

Anonymkode: 5a8ad...5e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 17.22):

Jeg giftet meg ganske ung, og har selv kun 2 familiemedlemmer og noen venner. Han jeg giftet meg med, hadde stor familie, og siden hele familien måtte bli invitert, ifølge hans mor. Så måtte vi kutte ned på venner. Så jeg hadde 6 personer som var der for meg. Han hadde 55. Flere i hans familie hadde jeg aldri møtt. Så jeg følte jeg var på familie treff, og ikke i mitt bryllup.

Så jeg ville nok valgt å ha litt mindre bryllup.

Anonymkode: ad9f4...eb9

Samme opplevelse her. 

Anonymkode: bbc61...064

Skrevet

Samme her. Vi har bodd sammen i 18 år men ikke giftet oss, fordi jeg ikke har en eneste nær venn og ca alle i min familie sliter psykisk eller er rusavhengig. 

Anonymkode: 0f359...708

Skrevet

Vet du jeg var i bryllup nå for noen uker siden der det var veldig få gjester. Noen kunne ikke komme og så har de en liten krets. Det var det hyggeligste og fineste bryllupet synes jeg.  Man får ofte i ansiktet de som har store brylluper, men det er jo faktisk veldig vanlig med få gjester også. 

• Hjerte 1
Skrevet

Forsøk å snu litt på perspektivet ditt, TS.

Bryllupet er deres dag, hvem trives du med og hva ønsker du deg for dagen?

Det handler ikke om en instafasade eller hva gjestene tenker om antall og vennestatus. 

Spør deg selv ærlig; er du bekymret fordi du skulle ønske du hadde noen spesielle venner i bryllupet ditt, eller tenker du mest på hva de andre eventuelt måtte tenke?

Anonymkode: abfe5...079

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...