Gå til innhold

Noen som har opplevd menn som annonserer signaliserer økonomisk ressurser på date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er dame på 28 år og jobber i økonomi hvor jeg da har hatt en date med en fra jobben på. Han er 56år og har to tenårings døtter.  Vi jobber i ulike byer og han vet at jeg har jobb og hjem. På første date havnet vi en tema om eiendommer hvor han da var kjapt med å si at han har nedbetalt lånet sitt. På andre date informerer han ønsker å flytte til et hus. 

Han er litt beskjeden men samtidig vittig og  har en behagelig personlighet ellers. Jeg dater veldig lite og lurer om  menn ofte signaliserer at de har økonomisk ressurser på date? Jeg syns det er veldig fint at folk - både menn og kvinner har sin økonomi i orden. Men vet likevel ikke hvordan jeg skal tolke dette:

1. Er det slik at han tror jeg er ute etter en rik mann og jeg er en golddigger?

2. Eller fordi jeg er mye yngre ergo må dater jeg en så eldre mann pga. penger? 

3. Eller vil han kun vise sin peacock feather og etablere at han vil kun "ta seg av meg" dersom jeg velger ham? Jeg skjønner ingenting siden han vet jo at jeg har ganske ok jobb. Dessuten har jeg ganske mange venninner og ingen av dem er gold-digger typen så jeg skjønner ikke særlig dette fenomenet. Har dere menn ofte truffet den typen av kvinner i Norge? 

Første daten så betalte jeg selv. Andre date betalte jeg for maten min og han betalte for et glass vin og en kaffe for meg. 

Jeg bare håper at dette er ikke en slags eldre mann vs. ung kvinne cliche. Vil jo tro at man har både kjemi og noe tilfelless til tross aldersforskjellen og dette er ikke bare grooming haha. 

Takk på forhånd for alle innspill! :) 

Anonymkode: 333ce...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd flere ganger at menn på både en subtil og ikke-subtil måte forsøker å annonsere sin gode økonomi og lignende.

For min del har disse tingene hatt motsatt virkning en hva de tydeligvis tror. En mann som forsøker å «selge seg inn» ved økonomi/jobb syntes jeg er fryktelig uinteressant, om noe så er det en turn-off.

Han jeg er gift med i dag tjener mindre en meg. Så opptatt var jeg av økonomi 💁🏼‍♀️

Anonymkode: afbdc...4dc

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en dater personer som er vesentlig yngre, vil jeg tro man har behov for å påpeke det man har  som er fordelaktig. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil vise at han er en du kan satse seriøst på.

Anonymkode: ae835...6e0

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at om 20 år er du 48 år og han halv død på 78 år. Så stor aldersforskjell er vanskelig over lengre tid.

Anonymkode: 9d94f...a59

• Liker 9
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare husk at om 20 år er du 48 år og han halv død på 78 år. Så stor aldersforskjell er vanskelig over lengre tid.

Anonymkode: 9d94f...a59

Absolutt, du har helt rett! Men jeg har vært sammen med menn på min alder og fikk absolutt ingenting fra det enn hodepinne😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et viktig spørsmål er om han orker småbarnslivet en gang til 😀

Anonymkode: ae835...6e0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Absolutt, du har helt rett! Men jeg har vært sammen med menn på min alder og fikk absolutt ingenting fra det enn hodepinne😂

Du trenger likevel ikke gå SÅ langt opp i alder for å finne en bedre mann… Lover!

Til spørsmålet ditt: Jada, har datet et par eldre menn som var veldig opptatt av å få frem hvor stort hus de eide, hvor mange hytter, biler og båter de hadde og at Teslaen de ankom i var spesialbestilt med unikt interiør og jeg vet ikke hva engang. For min del var det bare avtennende og det endte med første date. Jeg vil heller ha en mann som fokuserer på å ha en bra personlighet enn masse materielle greier.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta frem god økonomi virker litt spesielt.

Jeg er veldig tydelig på at økonomien ikke er god I god tid før første date om det faller naturlig i samtalen. Grunnen til det er at jeg ikke ønsker å presse min skakk kjørte økonomi og manglende mulighet for å spante dyre dates i høsten og pisten på andre. Samtidig sorterer jeg da ut de som ville droppet meg så snart det blir et tema.

Anonymkode: a0d98...82f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevd hos jevnaldrende date. Stadige stikk om hvor velbemidlet han var, kommentarer jeg aldri fulgte opp, og han fikk dermed ikke gleden av å utbrodere. Sannheten er at jeg trolig matcher lønna hans. Turn-off, og fyren viste seg forøvrig å være et asshole på flere områder, så dette ble ble bare en av mange spikre som forsegla kista. 

Anonymkode: 8c344...c67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har opplevd flere ganger at menn på både en subtil og ikke-subtil måte forsøker å annonsere sin gode økonomi og lignende.

For min del har disse tingene hatt motsatt virkning en hva de tydeligvis tror. En mann som forsøker å «selge seg inn» ved økonomi/jobb syntes jeg er fryktelig uinteressant, om noe så er det en turn-off.

Han jeg er gift med i dag tjener mindre en meg. Så opptatt var jeg av økonomi 💁🏼‍♀️

Anonymkode: afbdc...4dc

Tviler ikke på at du er sånn, men for sikkert nitti prosent av alle damer i verden ville god økonomi vært et stort pluss så da vil de fleste menn på date'rn innrette seg etter de nitti prosentene og ikke sånne som deg.

Det handler kanskje om hvordan "snikskryten" pakkes inn?

Hvis samtalen er bla bla lønnstrinn tre hundre bla bla bitcoin 400% bla bla audi bmw rolex og bestefars fem hundre aksjer, ja da skjønner jeg turn-offen. Men hvis de nevner at de har høy utdanning, nedbetalt bolig og har vært heldig med en ansvarsfull jobb i privat sektor som matcher utdanningen, da er vel innpakningen mye mer spiselig men likevel fullt mulig å tolke?

Eller er ressurser helt tabu å snakke om før date nr tolv? Lurer litt selv fordi jeg er mann(38) på utkikk.

Anonymkode: 6e12c...b1f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke lyst på et greit liv? Hvor er overlevelsen ønske ditt? Hvorfor jobber ikke genene dine for å selektert ut en passende mann?

Anonymkode: f6c79...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Har du ikke lyst på et greit liv? Hvor er overlevelsen ønske ditt? Hvorfor jobber ikke genene dine for å selektert ut en passende mann?

Selvføgelig ønsker jeg en mann med stabil økonomi. Når en mann skryter over sin økonomi er det synonymt med at han ønsker å ta økonomisk ansvar for begge? 

Hvordan skal genene mine selektere tenker du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tviler ikke på at du er sånn, men for sikkert nitti prosent av alle damer i verden ville god økonomi vært et stort pluss så da vil de fleste menn på date'rn innrette seg etter de nitti prosentene og ikke sånne som deg.

Det handler kanskje om hvordan "snikskryten" pakkes inn?

Hvis samtalen er bla bla lønnstrinn tre hundre bla bla bitcoin 400% bla bla audi bmw rolex og bestefars fem hundre aksjer, ja da skjønner jeg turn-offen. Men hvis de nevner at de har høy utdanning, nedbetalt bolig og har vært heldig med en ansvarsfull jobb i privat sektor som matcher utdanningen, da er vel innpakningen mye mer spiselig men likevel fullt mulig å tolke?

Eller er ressurser helt tabu å snakke om før date nr tolv? Lurer litt selv fordi jeg er mann(38) på utkikk.

Det er lov å si hva du jobber med, så vil de fleste oppegående damer gjøre sine egne vurderinger. Du kan spare deg for bruk av uttrykk som «høy utdannelse» (la henne vurdere hvor høy den er), nedbetalt bolig er ikke en opplysning du trenger å dele på datingstadiet, og hvor «ansvarsfull» jobben fin er kan hun også få vurdere, ut fra hva du driver med. Likeså bruk av termen «privat sektor». Vær litt ydmyk, og hun vil stadig bli imponert- basert på sine egne vurderinger, og ikke ditt pompøse språk 😉

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da var den konservative, Heil Adolf-seleksjonen a la 1944 - 1945 på plass, ja 😂

Anonymkode: a0867...81f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, man skal jo forsøke å selge seg selv på et vis. Opplevd mange menn som prater om lignende. Økonomi, stabilitet og trygghet er jo noe som er viktig for en del. Særlig i disse dager. Vet ikke hvor mange ganger jeg har blitt spurt om jeg eier eller leier bolig selv 😅 De har kanskje erfaringer med lignende spørsmål fra tidligere selv. 

Anonymkode: 0f878...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Lychees said:

Det er lov å si hva du jobber med, så vil de fleste oppegående damer gjøre sine egne vurderinger. Du kan spare deg for bruk av uttrykk som «høy utdannelse» (la henne vurdere hvor høy den er), nedbetalt bolig er ikke en opplysning du trenger å dele på datingstadiet, og hvor «ansvarsfull» jobben fin er kan hun også få vurdere, ut fra hva du driver med. Likeså bruk av termen «privat sektor». Vær litt ydmyk, og hun vil stadig bli imponert- basert på sine egne vurderinger, og ikke ditt pompøse språk 😉

Jeg tolker det slik at innpakning fortsatt er rett vei å gå, men at jeg må velge mine ord med omhu og ekstrem sleip presisjon og ta alle mulige crazy dametolkninger med i betraktningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har datet jevnaldrende som har snakket om økonomien sin, men jeg tenker vel at det kanskje er større sjanse for at det skjer, dersom man dater noen som er betraktelig eldre enn seg selv, spesielt da ung kvinne/eldre mann. At dere begge jobber innen økonomi, gjør vel kanskje at han føler litt "press" på å fremstå som økonomisk stabil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvføgelig ønsker jeg en mann med stabil økonomi. Når en mann skryter over sin økonomi er det synonymt med at han ønsker å ta økonomisk ansvar for begge? 

Hvordan skal genene mine selektere tenker du?

Tror ikke du er ute etter kjærlighet eller god sex for å si det sånn. Ikke en far til dine barn heller, om du ønsker noen.

Det er ikke rakketforksning at han blir eldre, å han er allerede alt for gammel. 

Du er ikke en gang 30 og skal kaste bort ditt ene liv med å ikke oppleve genuin attraksjon over hva? 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er trolig ja på alle tre spørsmålene.

Mannen er dobbelt så gammel som deg. Om ti år er han pensjonist, og du er 38.

Langt mer sannsynlig at du innen få år vil få langt større problemer og smerter enn bare "hodepinne" som du sier du får av menn på egen alder.

Han er tydelig på hva han mener er viktig, da - økonomi og materielle ting. Er det så viktig at du er villig til å trolig måtte bruke store deler av ditt liv og dine beste år til å være pårørende til en gammel mann - det kan bare du selv vite. Siden han har barn som ikke er mange år yngre enn deg vil det trolig bli lite arv på deg også.

En slik mann hadde jeg løpt langt og fort unna!

Jeg håper dette ikke er sjefen din eller en av lederne i bedriften (siden du skriver at dere er kollegaer). I så fall bør du trolig skifte jobb før du går videre med dette forholdet eller avslutter det. For du risikerer å få din karriere ødelagt.

Anonymkode: db103...63e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...