AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Jeg og eksen (vi var ikke samboere) gjorde det slutt for en måned siden, det var jeg som avsluttet forholdet. I ettertid har eksen gått helt bananas i å mase på datteren min på snart 17 år. Han inviterer henne med på bilturer og andre ting, som hun alltid takker nei til. Og han sender henne daglige snapper både bilder og skriver til henne. I tillegg har han ringt henne ett par ganger for å prate med henne, rene påskudd for å henge på henne. Og han har slått på snapmap for å sannsynligvis vise henne hvor han er/gjør på, i håp om at hun videreformidler det til meg. Datteren min har gjennomskuet han, han har gjort dette før en periode det var slutt mellom oss, han gjør alt for å bruke henne som en formidlingskanal til meg, og han «henger» på henne med maset sitt for å terge meg. Selv om han har sin egen sønn på 10 år på samvær, forsøker han å få datteren min med på aktiviteter selv om sønnen hans ikke vil være med. Datteren min syns dette er direkte slitsomt og for dumt, og hun ønsker ikke denne kontakten med han. Men hun får seg ikke til å slette han fra snap, samvittighetsfull som hun er. Et viktig poeng er at de to hadde svært lite med hverandre å gjøre da jeg og eksen var sammen, hun syns at han er veldig slitsom og hun formelig hatet at jeg var sammen med han, noe som han er fullt klar over og som gjorde at han ikke fikk komme hit på besøk/være sammen med meg og datteren min. Jeg tok dette opp med han sist gang det var slutt mellom oss for ett år siden, at datteren min misliker maset fra han, og at hun virkelig ikke ønsker denne kontakten med han. Hun forstår jo at han gjør dette kun for å ramme meg. Hun får ikke til å si fra til han selv. Når jeg sier ifra på en tydelig og saklig måte og ber han om å holde seg unna, blir han bare enda verre, og pågangen blir større på henne. Selv om han bare er hyggelig mot henne, blir det veldig plagsomt fordi hun ikke ønsker det. Han er en svært umoden mann, besserwisser og høy på seg selv med lite selvinnsikt. Jeg vet at det vil ikke nytte å si fra nå heller, han vil uansett ikke stoppe. Og han vil også snu dette mot meg som at jeg er idiotien her. Hva skal jeg gjøre med dette? Trenger gode råd for nå koker jeg snart over, men det er ingen vits i å ta dette opp med han. Ikke vits i å kontakte politiet, for han er oppfører seg på «riktig» måte og er sååå hyggelig og hjelpsom mot henne, og hun er overbærende med han og tør ikke si stopp selv. Nå ignorerer jeg det bare, men inni meg raser jeg over hvor frekk og lite hensynsfull han oppfører seg. Jeg får lyst til å skrive/ringe han, men det vet jeg vil bare forsterke oppførselen hans. Han venter jo bare på reaksjonen min, for han vet dette irriterer meg. Han innser virkelig ikke hvor toskete han oppfører seg. Anonymkode: 4fbf4...714 1
Juniper Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 Be om å få låne telefonen hennes, og så går du inn i relevante apper og blokkerer han. Da kan hun skylde på deg om han noen gang treffer henne og konfronterer henne. 22 19
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva skal jeg gjøre med dette? Anonymkode: 4fbf4...714 Hvis dette ikke er hennes far så blokkerer dere han på snap. Problem løst. Anonymkode: 3523a...256 20 13
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Skrevet 26. august 2024 Ja, jeg har sagt at hun bør slette/blokkere han, og at jeg selvfølgelig tar ansvaret for at hun har gjort det. Men hun ønsker ikke det. Bygda vi bor i er ikke så stor (6000 innbyggere), og det vil bli flaut for henne når hun møter han. Hun er en forsiktig jente som ikke ønsker oppstyr. Forøvrig er det ikke bare å ta telefonen til ei som fyller 17 år om få dager.. ts Anonymkode: 4fbf4...714
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis dette ikke er hennes far så blokkerer dere han på snap. Problem løst. Anonymkode: 3523a...256 Dette er ikke hennes far. Anonymkode: 4fbf4...714
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har sagt at hun bør slette/blokkere han, og at jeg selvfølgelig tar ansvaret for at hun har gjort det. Men hun ønsker ikke det. Bygda vi bor i er ikke så stor (6000 innbyggere), og det vil bli flaut for henne når hun møter han. Hun er en forsiktig jente som ikke ønsker oppstyr. Forøvrig er det ikke bare å ta telefonen til ei som fyller 17 år om få dager.. ts Anonymkode: 4fbf4...714 Du får ta en sjefsavgjørelse som mor nå. Hvis ikke antar jeg at du egentlig liker at han forsøker å få din oppmerksomhet via henne og kanskje du vil tilbake til han. Igjen.... Anonymkode: 3523a...256 17 1 6
lillevill Skrevet 26. august 2024 #7 Skrevet 26. august 2024 (endret) Helt perfekt mulighet til å lære ei jente på 16 år til å sette grenser. Forklar henne at når en mann på 40 oppfører seg sånn så er det manipulering. Han ER ikke snill på ordentlig, han respekterer henne ikke, og absolutt ikke deg. Det normale hadde vært å respektere at man ikke kontakter eksen sin datter hver eneste dag. Vær en klar stemme her. Ikke lur. Bruk din livserfaring. Du VET at det er manipulerende. du VET at han oppflører seg som et CREEP som prøver å groome din datter i håp om at du skal ta kontakt eller at noe skal skje. Hvem vet. Kanskje han faktisk er et creep? Hun skal sette grenser, NÅ. Om du, en voksen, ikke lærer henne dette, hvordan i alle dager skal hun lære seg å sette grenser og sette seg i respekt? Hun skal si "Hei Gunnar. Nå har du kontaktet meg hver dag i en måned, og jeg synes det er ukomfortabelt. Jeg ( og mamma) ønsker egentlig ikke at du skal sende meg flere av meldingene og håper at du vil la meg være i fred fra nå av." Dette har ikke noe med at hun har samvittighet og empati, dette har med at hun ikke VET eller forstår at det han gjør er FEIL og CREEPY. DET burde hun virkelig vite, eller så kan da hvilken som helst 50 år gammel mann sende meldinger til henne. Makan !! På tide å ta seg sammen. Endret 26. august 2024 av lillevill 24 16
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #8 Skrevet 26. august 2024 Hvorfor er ikke denne trakasseringa anmeldt? Anonymkode: ac846...46c 5 3
PurpleTuliip Skrevet 26. august 2024 #9 Skrevet 26. august 2024 (endret) Hvorfor i allverden har han henne på Snapchat at all? «Hun har ikke samvittighet til å slette han» nei, men det har du. Ta ansvar, blokker han fra hennes telefon også sender du en sms fra din tlf hvor du opplyser at du har blokkert han fra din datters telefon, hun ønsker ikke prate med han og det skal hun selvfølgelig slippe. gir han seg ikke, anmeld han for trakassering. Endret 26. august 2024 av PurpleTuliip 14 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #10 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får ta en sjefsavgjørelse som mor nå. Hvis ikke antar jeg at du egentlig liker at han forsøker å få din oppmerksomhet via henne og kanskje du vil tilbake til han. Igjen.... Anonymkode: 3523a...256 Ja hadde det vært så enkelt… og hadde jeg likt denne oppmerksomheten, så hadde det vært rimelig bortkastet og ikke minst unødvendig å brukt energi på denne tråden her😉 Anonymkode: 4fbf4...714 1
nordlending Skrevet 26. august 2024 #11 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja hadde det vært så enkelt… og hadde jeg likt denne oppmerksomheten, så hadde det vært rimelig bortkastet og ikke minst unødvendig å brukt energi på denne tråden her😉 Anonymkode: 4fbf4...714 Men altså... Slett og blokker snap, slett og blokker telefonnummer, messenger/facebook, og ev. andre steder. 5 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #12 Skrevet 26. august 2024 lillevill skrev (4 minutter siden): Helt perfekt mulighet til å lære ei jente på 16 år til å sette grenser. Forklar henne at når en mann på 40 oppfører seg sånn så er det manipulering. Han ER ikke snill på ordentlig, kan respekterer henne ikke, og absolutt ikke deg. Det normale hadde vært å respektere at man ikke kontakter eksen sin datter hver eneste dag. Vær en klar stemme her. Ikke lur. Bruk din livserfaring. Du VET at det er manipulerende. du VET at han oppflører seg som et CREEP som prøver å groome din datter i håp om at du skal ta kontakt eller at noe skal skje. Hvem vet. Kanskje han faktisk er et creep? Hun skal sette grenser, NÅ. Om du, en voksen, ikke lærer henne dette, hvordan i alle dager skal hun lære seg å sette grenser og sette seg i respekt? Hun skal si "Hei Gunnar. Nå har du kontaktet meg hver dag i en måned, og jeg synes det er ukomfortabelt. Jeg ( og mamma) ønsker egentlig ikke at du skal sende meg flere av meldingene og håper at du vil la meg være i fred fra nå av." Dette har ikke noe med at hun har samvittighet og empati, dette har med at hun ikke VET eller forstår at det han gjør er FEIL og CREEPY. DET burde hun virkelig vite, eller så kan da hvilken som helst 50 år gammel mann sende meldinger til henne. Makan !! På tide å ta seg sammen. Veldig veldig sant! Takk! ts Anonymkode: 4fbf4...714 2 7
lillevill Skrevet 26. august 2024 #13 Skrevet 26. august 2024 PurpleTuliip skrev (1 minutt siden): «Hun har ikke samvittighet til å slette han» Ja hvordan skal det egentlig gå med denne jenta som tenker at det er sånn det er å være jente. At eldgamle mannfolk har rett på å plage henne hver dag, og hun vil ikke si ifra, fordi hun ikke vil ha bråk! 😨 TS Hvorfor har du ikke lært henne å stille opp for seg selv når noen plager henne? Om ikke HUN vil gjøre det, så må du si det TS. At han oppfører seg som et skikkelig creep. 6 14
lillevill Skrevet 26. august 2024 #14 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig veldig sant! Takk! ts Anonymkode: 4fbf4...714 Bli litt sint da TS. Det er en gammel ekkel mann som plager datteren din. Dagen lang. 9 9
Juniper Skrevet 26. august 2024 #15 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg har sagt at hun bør slette/blokkere han, og at jeg selvfølgelig tar ansvaret for at hun har gjort det. Men hun ønsker ikke det. Bygda vi bor i er ikke så stor (6000 innbyggere), og det vil bli flaut for henne når hun møter han. Hun er en forsiktig jente som ikke ønsker oppstyr. Forøvrig er det ikke bare å ta telefonen til ei som fyller 17 år om få dager.. ts Anonymkode: 4fbf4...714 Du setter deg ned og forklarer henne at nå skal dere sammen jobbe med grensesetting. En del av grensesetting er å reagere på upassende oppførsel. Du forstår at det sitter langt inne hos henne, og derfor ber du henne om å la deg få telefonen hennes litt, sånn at du kan gjøre disse blokkeringene. Og at om mannen klager til folk om dette så setter han seg selv i et veldig dårlig lys. 12
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #16 Skrevet 26. august 2024 Datteren din er ikke myndig. Jeg hadde gitt klar melding til eksen at han må forstå at det er slitt og l være å plage datteren din, ellers blir han anmeldt for trakassering på mindreårig barn! Det jeg er litt bekymret for, er hvordan han reagerer hvis han blir blokket psv. Kommer han til å forfølge datteren din, tror du? Har han andre syke ting han lan finne på å gjøre? I så fall, informer politiet om det. Anonymkode: 499d5...536 4 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #17 Skrevet 26. august 2024 PurpleTuliip skrev (8 minutter siden): Hvorfor i allverden har han henne på Snapchat at all? «Hun har ikke samvittighet til å slette han» nei, men det har du. Ta ansvar, blokker han fra hennes telefon også sender du en sms fra din tlf hvor du opplyser at du har blokkert han fra din datters telefon, hun ønsker ikke prate med han og det skal hun selvfølgelig slippe. gir han seg ikke, anmeld han for trakassering. Det er jo fordi han har vært sammen med mor, og datteren har kjent ham lenge/godt… Anonymkode: 499d5...536 1 1
MizzVic Skrevet 26. august 2024 #18 Skrevet 26. august 2024 Nå er han bare en godt voksen mann som ber en jente på 16 treffe han hele tiden. Hvis dere bor en liten plass, så passer det jo utmerket å fortelle han hvordan dette ser ut utenifra. 4 9
lillevill Skrevet 26. august 2024 #19 Skrevet 26. august 2024 Hvorfor dater du sånne raringer da TS? Er det manko på bra mannfolk på bygda? Nå må du lære henne å sette grenser. og så kan virkelig DU også sette grenser. Du kan si til han at oppførselen hans er veldig på kanten. Si at han skal slutte å ta kontakt. Om han så skriver til henne at "har du sagt noe til moren din? Vil du ikke ha kontakt med meg? " Så er det søren meg politiet neste. 6 5
lillevill Skrevet 26. august 2024 #20 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tok dette opp med han sist gang det var slutt mellom oss for ett år siden, at datteren min misliker maset fra han, og at hun virkelig ikke ønsker denne kontakten med han. Hun forstår jo at han gjør dette kun for å ramme meg. Hun får ikke til å si fra til han selv. Når jeg sier ifra på en tydelig og saklig måte og ber han om å holde seg unna, blir han bare enda verre, og pågangen blir større på henne. Jeg så dette nå. Han har NULL respekt for deg og dette er trakkasering. Han prøver å vise deg noe, og det er at han driter i hva du vil. Tviler på at han er en uskyldig liten englebass som bare vil være hyggelig. Vedder på han er manipulerende. 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå