AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Hei! Har ikke fastlege, trenger muligens å ta mr/ct (anbefaling ac fysio), så vurderer å prøve å få henvisning via en privat lege. Det er greit, det er ikke så dyrt. men betyr det at jeg må betale for evt. bildeundersøkelser siden jeg er henvist fra noen i det private og ikke offentlige? Anonymkode: 12ecc...179
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 Nei, du kan henvises offentlige tilbud fra private. Null problem. Det koster da akkurat det samme som om fastlegen hadde henvist. Anonymkode: d553e...150
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 Lurt å få seg fastlege. Dette kan ordnes på nett. En privat lege kan henvise deg til MR/ CT offentlig så du bare behøver å betale egenandel (hvis legen vil/ ser behov for det). Bildeundersøkelser som innebærer stråling er som regel ikke det første de starter med. Anbefaler å ta med notat ifra fysioterapeuten din med problemstilling og anbefaling. Ellers kan manuellterapeuter også henvise til bildeundersøkelser. Anonymkode: 4b6d3...ea5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lurt å få seg fastlege. Dette kan ordnes på nett. En privat lege kan henvise deg til MR/ CT offentlig så du bare behøver å betale egenandel (hvis legen vil/ ser behov for det). Bildeundersøkelser som innebærer stråling er som regel ikke det første de starter med. Anbefaler å ta med notat ifra fysioterapeuten din med problemstilling og anbefaling. Ellers kan manuellterapeuter også henvise til bildeundersøkelser. Anonymkode: 4b6d3...ea5 Er ikke bare-bare å skaffe seg en fastlege i Norge, for to år siden så var det 235 000 som sto uten fastlege. Anonymkode: 06b9d...ce1
Meowmere Skrevet 26. august 2024 #5 Skrevet 26. august 2024 Når du får henvisning til MR, så lønner det seg å ta det gjennom forsikringsselskap, da slipper du å vente så lenge på MR.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Skrevet 26. august 2024 Meowmere skrev (33 minutter siden): Når du får henvisning til MR, så lønner det seg å ta det gjennom forsikringsselskap, da slipper du å vente så lenge på MR. Hm godt poeng. Skal sjekke om jeg kan få det på reiseforsikringa! Anonymkode: 12ecc...179
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, du kan henvises offentlige tilbud fra private. Null problem. Det koster da akkurat det samme som om fastlegen hadde henvist. Anonymkode: d553e...150 Supert, takk!! Anonymkode: 12ecc...179
Meowmere Skrevet 26. august 2024 #8 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hm godt poeng. Skal sjekke om jeg kan få det på reiseforsikringa! Anonymkode: 12ecc...179 Hvis skaden skjedde på reise, så bør ikke det være noe problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå