Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere sagt ifra hvis et familiemedlem kommer over flere timer for sent til et ganske formelt selskap uten å gi beskjed i forkant? 
vedkommende hadde heller ingen god forklaring eller unnskyldning. 

Anonymkode: 80cf0...183

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antar selskapet gikk bra uten dem.

Men, Nei, jeg antar de skammer seg eventuelt at det har foregått noe kjipt hjemme.

Gjentar det seg kunne jeg nok spurt "om alt var bra fordi jeg ser at blabla". 

Anonymkode: 38ca5...c00

Skrevet

Hva mener du med å si fra, og hvilken relasjon har dere? Dersom det var meg hadde nok moren min lurt på hva som foregikk, og spurt meg etterpå. Jeg hadde ikke kommentert noe til et annet voksent menneske som ikke jeg hadde noe «oppdrageransvar» overfor, bortsett fra å eventuelt forsikre meg om at det ikke var noe galt. Dersom hen feks har forsovet seg er jo det litt pinlig i seg selv, og ikke noe noen har plikt til å overforklare til andre. Høflig å si beklager til vertskapet dersom det var merkbart. 

Anonymkode: 016a1...64a

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hadde dere sagt ifra hvis et familiemedlem kommer over flere timer for sent til et ganske formelt selskap uten å gi beskjed i forkant? 

PELL DEG UT FOR SVARTE HELVETE, OG IKKE VIS DEG I DENNE FAMILIEN IGJEN!!!!!

Anonymkode: 65673...b1d

Skrevet

Jeg hadde jo spurt om hvorfor han eller hun kom så sent. 

Skrevet

Har et familiemedlem som er kronisk sen. Vedkommende er ganske rotete og klarer ikke planlegge, har ikke noe god unnskyldning. Har bare gitt opp og plusser på en time eller to når jeg venter besøk fra hen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Nei, sånt bryr jeg meg ikke noe om. 

Anonymkode: 7a23b...9a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Her er det MANGE ukjente variabler, klin umulig å svare ja eller nei på. Noe som kan tilsi at du ser verden ekstremt kategorisk og svarthvitt. 

• Liker 1
Skrevet

Var det til sjenanse eller ødela noe for andre at vedkommende kom for sent?

Kommer vedkommende styrtende inn midt under en tale i et bryllup, eller når presten skal helle vannet over hodet på dåpsbarnet, da hadde jeg sakt noe. Hvis vedkommende derimot kommer snikende diskret inn uten at det merkes hadde jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: 77f9c...c22

• Liker 1
Skrevet

Ville vel først og fremst lurt på om alt var bra, eller om det hadde skjedd noe. 

Anonymkode: c4173...225

Skrevet

Tipper de har måttcsamle seg for å gå. Det er ikke alle som liker selskaper. 

Anonymkode: 6c4bd...fc1

Skrevet

Ja, dette har jeg opplevd selv, og ikke sagt fra. Min mor kom en gang mange timer senere enn avtalt, til JULAFTEN! Uten forklaring. Hun har ingen problemer med rus e.l., men har alltid tatt lett på avtaler med andre. Hun skulle komme litt tidligere på dagen fordi vi hadde baby og fullt opp med matlaging og alt som hører med til julefeiringen. Så kommer hun litt før kl 17 til julemiddagen og later som ingenting. Jeg ble veldig skuffet og lei meg.

Jeg vil råde deg til å ta det opp hvis du kjenner irritasjon rundt det, så det ikke blåser opp til en eksplosjon på et senere tidspunkt hvis det gjentar seg. Det er jo noe hensynsløst over slik atferd. 

Anonymkode: f2ea7...1a0

Skrevet

Er det et engangstilfelle, hadde jeg nok latt det gå. 

Om det er sånn at denne personen ofte kommer for sent til arrangementer, så ville jeg tatt det opp. 

Anonymkode: aac0c...a62

Skrevet

Ikke akseptabelt i bryllup, dåp, konfirmasjon eller begravelse.

Hadde det vært en 50-årsdag eller juleselskap så hadde jeg ikke brydd meg så mye.

Anonymkode: 1eb00...6f0

Skrevet

Tja, hvis det skjer en gang: Nei. Enten har det skjedd noe og personen er flau, eller personen bryr seg ikke og vil ikke bry seg om å få beskjed om det heller.

Anonymkode: 0944e...397

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 15.57):

Men hvis du vet at vedkommende ikke hadde en Unskyldning eller forklaring, så har vel du eller noen andre allerede snakket med hen om dette? Er det du mener om du skal ta det opp en gang til, og «kjefte»? Det hadde jeg ikke gjort nei. 

Anonymkode: 016a1...64a

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hvem og hva. Noen ganger har man også en god grunn uten å ha ønske/behov for å dele den med alle...

Anonymkode: 82cd8...047

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...