AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Har flyttet inn med kjæresten for 4 uker siden, og alt var flott før dette. Han var "obsessed" med meg, og ville være med meg hele tiden, og ga meg komplimenter osv... Han tekstet meg ofte og hvis jeg ikke tekstet raskt tilbake, så ble han irritert og sur. Han ble lett sur og var ganske kontrollerende, men veldig snill og fin mot meg allikavel. Nå 2 uker etter vi har bodd sammen, har han forandret seg. Han nevnte at ting har gått veldig fort, at vi har flyttet sammen fort og at han ikke har fått prøvd å bo alene. Jeg spurte da om han ville bo alene eller med meg, da svarte han at han ikke vet. Han sender meg færre meldinger, gir meg mindre oppmerksomhet og svarer meg sjeldnere. Han blir lettere irritert på meg også. Jeg har spurt om han fortsatt elsker meg, noe han sier han gjør. Han sier også han vil være sammen med meg. I sta pratet vi og han sa han syns vi er veldig mye med hverandre, at vi er hele tiden oppå hverandre. Han ønsker vi skal gjøre mer hver for oss og at jeg må skaffe meg venner. Jeg har mistet mine gamle venner fordi de skled inn i rus, så per dags dato har jeg bare han. Han sa også at han trodde alle hans problemer skulle bli borte da vi flyttet sammen, noe de ikke har blitt. Han klarer ikke svare på hva alle disse problemene er, men det virker som det har noe med å gjøre at han vil føle seg "Independent" og kunne ta egne valg og velge selv, blant annet om utveksling osv osv.. men nå må han liksom bo med meg i minst 1 år pga kontrakt Er problemet bare at han vil ha litt alene tid, og at det har blitt en stor forandring i livet hans som han må vende seg ti. Eller tror dere at det ligger noe mer bak?? Han har adhd og har en eks som har vært utro gjentatte ganger, så jeg vet han sliter litt pga det. Anonymkode: 48948...e81 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 Han trenger nok alenetid, ting kan fort føles kvelende hvis en annen person er rundt deg 24/7. Anonymkode: d1ffd...07e 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 Du gjør nok dere begge en tjeneste hvis du finner deg en hobby, eller prøver å bygge deg et nettverk utenfor huset. Anonymkode: d1ffd...07e 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Skrevet 26. august 2024 Ta ham på ordet og finn deg nye venner. Kom deg ut av huset og ha det gøy uten ham. Single og særboende folk må også forholde seg til utleiekontrakter, er han veldig ung siden han er frustrert over dette? Anonymkode: 7e6f2...96b 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Skrevet 26. august 2024 Har dere ikke jobber og hobbyer? Hvis ikke, så skjønner jeg ham. Sammen 24/7 er ikke bra. Anonymkode: c2501...e7d 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Skrevet 26. august 2024 (forfatter som skriver) Jeg har ingen hobby, har bare trening og vi har trent sammen. Så må finne meg en hobby! Og ja, han er veldig ung, han er 21 Anonymkode: 48948...e81
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Skrevet 26. august 2024 Må du bo der da? Kan du flytte ut? Greit å trenge alenetid, men å bo med en som sier slikt hadde jeg ikke orket. Anonymkode: 8b5b8...8a7 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #8 Skrevet 26. august 2024 (forfatter) Ja må nesten bo der, vi har nettopp flyttet inn og signert kontrakt. Men jeg merker jeg begynner å angre litt når han oppfører seg slik, for før var jeg veldig sikker på hva han tenkte om meg. Nå er jeg ikke lenger sikker Anonymkode: 48948...e81 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #9 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): (forfatter som skriver) Jeg har ingen hobby, har bare trening og vi har trent sammen. Så må finne meg en hobby! Og ja, han er veldig ung, han er 21 Anonymkode: 48948...e81 Da er det på tide ja, det er viktig å også ha et liv utenfor forholdet. Anonymkode: d1ffd...07e 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #10 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): (forfatter som skriver) Jeg har ingen hobby, har bare trening og vi har trent sammen. Så må finne meg en hobby! Og ja, han er veldig ung, han er 21 Anonymkode: 48948...e81 Trening er ikkje ein hobby, det er noko dei fleste må gjere for å ta vare på kroppen sin. Kva med å tenke etter kva du likar å gjere? Synge, sy? Kva med å bli med i kor eller Røde Kors? Eller ta eit kurs i noko gøy i ditt lokalmiljø? Kanskje vere frivillig på eldresenteret? ❤️ Anonymkode: 3b1e3...e71 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #11 Skrevet 26. august 2024 (forfatter) Okei, da virker ikke problemet så stort som det jeg fryktet. Da er det nok bare pga det er en stor endring, og han trodde det skulle bli en "magisk" endring, og at vi behøver alene tid Anonymkode: 48948...e81 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #12 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): (forfatter) Okei, da virker ikke problemet så stort som det jeg fryktet. Da er det nok bare pga det er en stor endring, og han trodde det skulle bli en "magisk" endring, og at vi behøver alene tid Anonymkode: 48948...e81 Jeg er ikke overbevist. Har han kontroll på adhd’en sin? Kontrollbehovet og at han ble irritert og sur hvis du ikke svarte raskt nok er røde flagg. Det samme med å være besatt eller «obsessed» som du skriver. Hvordan er han mot deg i hverdagen? Hvordan snakker han til deg? Har han vist noen tegn på fysisk utagering? Anonymkode: 12316...0fe 9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #13 Skrevet 26. august 2024 (forfatter) Han har nettopp fått diagnosen, og venter på medisiner. Han sier han er klar over at han har vært for mye tidligere og at han var altfor kontrollerende, så det har han blitt mye bedre på. han har beklaget seg og endret seg. I starten spurte han alltid om hvem jeg jobbet med og om det var gutter, jeg måtte svare med en gang osv osv.. Og dette har han sluttet med fordi han er tryggere på meg og fordi han har innsett at det ikke er sunt. Men ja, det var veldig store røde flagg, men det kommer av traumer fra eksen. Han har aldri vist tegn på fysisk utagering Anonymkode: 48948...e81 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #14 Skrevet 26. august 2024 Jeg liker ikke det du skriver om at han lett blir sur når du ikke svarer raskt nok, og er kontrollerende. Store røde flagg her! Ikke unnskyld ham med "traumer fra eksen", det skal ikke gå utover deg. Anonymkode: 0fd48...055 2 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #15 Skrevet 26. august 2024 Dette vil ikke vare. En av dere får flytte, og den andre ta over kontrakten. Anonymkode: 2c298...99a 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #16 Skrevet 26. august 2024 (forfatter) Hvorfor vil det ikke vare Anonymkode: 48948...e81
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #17 Skrevet 26. august 2024 Han oppdaget at du bæsjer og at det lukter like ille som når han gjør det. Anonymkode: fe63f...856
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #18 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Da er det på tide ja, det er viktig å også ha et liv utenfor forholdet. Anonymkode: d1ffd...07e Er man på jobb, og så trening, er man jo mye borte. Om din nye samboer vil ha deg ut av huset etter bare tre fire uker, så var det ett feilsteg. Fyren er ustabil og dette blir ikke bra. I tillegg er han jo sykelig sjalu, så venner vil jo da bli ett problem. Anonymkode: 2c298...99a 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #19 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): (forfatter) Hvorfor vil det ikke vare Anonymkode: 48948...e81 Hvis dere er for mye sammen etter så kort tid? Hva skal dere gjøre i ferier? Helger? Skal du bo ett sted du ikke kan bruke for mye? Mannen min savner meg bare jeg går i butikken.... vi er sammen hver dag. Anonymkode: 2c298...99a 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #20 Skrevet 26. august 2024 (FORFATTER) Han vil ikke ha meg ut av huset, men at vi også gjør hver vår ting. Men ja, helt enig i at han har vært mye og ustabil. Men kan ikke flytte ut allerede heller Anonymkode: 48948...e81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå