Gå til innhold

Plutselig forverring etter operasjon av hallux valgus!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

veit jo at dere ikke er leger men søker etter erfaringer og tips. 

i starten av mars hadde jeg en operasjon av hallux valgus. Hadde det veldig fint etter operasjonen til nå.. For noen dager siden økte det plutselig med smerter og i dag er det veldig ille sånn vanskelig og gå. Jeg føler og ser at stortåa er ikke i samme posisjon og at den rett og slett har sklidd tilbake:( jeg ringte legekontoret i dag og hørte om legetime. Fikk det på onsdag da dem var veldig opptatt i dag og i morgen.

mine spørsmål er:

kan man ringe legevakt på dette?

er det noen andre som har opplevd dette?

og evt tatt ny operasjon? 

tips?

Anonymkode: 9200c...9b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan alltid ringe legevakt. De er der for å svare på spørsmål. Og de tar en avgjørelse på om dette er, eller ikke er, akutt.

Men sånn rent praktisk: hva ser du for deg at en lege enkelt og raskt og ikke-kirurgisk kan gjøre med dette nå, som hen ikke kunne gjøre før operasjonen? 

Det er også ikke uten grunn at man alltid anbefaler øvelser over kirurgi. Kirurgi medfører eskalert slitasje, fare for komplikasjoner og senskader, og gir sjelden til aldri et bedre resultat enn øvelser vil gi. Jeg vet ikke hvorfor du i samarbeid med din behandler valgte operasjon. Men du ble (eller skulle blitt etter lovverket) i den forbindelse informert om risiko, mulige komplikasjoner og hvor hyppig de forekommer, pluss altså anbefalt å forsøke øvelser med noe mer iherdighet over noe lengre tid før du gav dem opp og gikk for en dårligere løsning, som operasjon.

Anonymkode: ced73...9bd

Skrevet

Det er ikke uvanlig at det skjer, det får en informasjon om også. Legevakt får nok ikke gjort noe her. Jeg ble operert for det samme på Aleris for 1,5 år siden, ikke gått tilbake, og litt skjev stortå, men har en de smerter og har nerve smerter der i tillegg. Men en viss prosent andel så går det tilbake på, og blir tilnærmet slik det var før operasjon

Anonymkode: 4fb91...d20

• Liker 1
Skrevet

Du kan ringe legevakten, men hva tenker du de skal gjøre? Med mindre det ser ut som infeksjon (rød, varm og hoven) eller du har feber, så høres det ut som noe fastlegen må ta seg av og henvise deg videre. Øker smertene på til i morgen kan du ringe legekontoret igjen for en akuttime. 

Anonymkode: e3df0...276

Skrevet

Operert for 30 år siden, ene foten har sklidd tilbake over tid, andre fortsatt ok. Smerter kommer og går i den som har sklidd tilbake. Det høres ut som om du må innom kirurgen for en vurdering, fikk du med deg noe nr til bruk om noe skjedde? Litt lenge siden men går jo Ann å prøve evt ring legevakta og hør hva de sier, ellers må du bare spise smertestillende og vente på fastlegetimen. 
vet mange merker « væromslag» etter operasjonen med ekstra smerter i foten, kan det være noe sånt? 

Anonymkode: 00add...3da

Skrevet

Jeg gjorde operasjon pga det var ingen øvelser eller såler osv som hjelper. Det er rødt og hovent også. Fikk ikke noe nummer som jeg kan ringe. Etter operasjonen hadde jeg en time med ortoped ish 6 uker senere og da så alt bra ut. Smertene har økt nå i løpet av dagen

Anonymkode: 9200c...9b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...