Nemmera Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Jeg går nedover Bogstadveien hver dag, og der er det farskilt og sperringer overalt... På bakken ligger det store isklumper som har falt ned fra taket...m syns det er skummelt jeg.... Hvorfor er det ingen dom prøver å fjerne istappene/snøen før noen får en i hodet? Er ikke akkurat ufarlig... Her om dagen så jeg noen som sto i vinduet i en toppetasje med en lang stang og slo ned det han kunne fra taket mens noen passet på så ingen kom under.. Burde ikke flere gjøre sånn...? det er jo faktisk gårdeiers ansvar!
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 Enig! Det er livsfarlig rett og slett! De er jo såå lange og spisse også, pluss at det er 20 meter ned.. Merkelig at det ikke blir gjort noe med det.
Jane How Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Kanksje fordi det er så lettvint å bare sperre av fortauet... Om man ikke får tatt dem ned med en gang må man jo sperre, så da er det sikkert mange som syns det er greit å utsette det så lenge som mulig. Har vært endel fokus på dette i media nettopp, så kanksje mange tar seg sammen heretter?
Nemmera Skrevet 20. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2006 Er ikke bare bare å sperre fortauet heller... mange plasser de har gjort det så må man gå der allikevel fordi man ikke kan krysse veien der... eller så sperrer de av bare helt inne ved veggen... Enkelte steder ligger det faktisk store isblokker med tydelig avstøpning etter taket... Skrekk og gru hvis noen får en sånn i hodet!!! Man skulle tro de ville skjerpet seg, men det ser ikke sånn ut.. det som er skjedd er bare at hele bogstadveien er blitt en labyrint av fareskilt og "sperringer" (som man ofte kan gå rett under....)
Gjest GreenSky Skrevet 20. februar 2006 #5 Skrevet 20. februar 2006 Noen få som gjør det, men ikke alle. Frykter at det ikke blir gjort før noen blir alvorlig skadd.
Amanlis Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 Her om dagen så jeg noen som sto i vinduet i en toppetasje med en lang stang og slo ned det han kunne fra taket mens noen passet på så ingen kom under.. Burde ikke flere gjøre sånn...? det er jo faktisk gårdeiers ansvar! ← Han er en fornuftig fyr hørtes det ut som Trodde det var huseiers ansvar å sørge for at eiendommen hans er trygg om det være seg istapper eller igjensnødde og glatte fortau. Det blir for enkelt å sperre av sin egen eiendom og overlate ansvaret til andre synes jeg.
Within my guitar Skrevet 21. februar 2006 #7 Skrevet 21. februar 2006 Så rart at jeg så dette innlegget nå. Har tenkt masse på det der den siste uka. Og jeg og hun jeg deler leilighete med gjorde nettopp det du prater om her om dagen. Vi gikk opp til loftsvinduet og hakket ned de sinnsykt store istappene, for hvem vet hva de hadde gjort med hodene våre om de falt ned. Eh.. Aldri sett så store istapper før jeg. Og det virker ikke som andre som bor her i gården har tenkt å gjøre noe med det. Det er jo livsfarlig! Og nå er de der igjen. Enda større enn de var for noen dager siden. Skal banke de ned etterpå igjen. Tør ikke tenke på hvordan det hadde blitt om noen hadde fått de der i hodet.
Gjest gjest1 Skrevet 22. februar 2006 #8 Skrevet 22. februar 2006 Vi hakket også ned istapper i går, de var lengre enn meg! Tror de var 2 m eller noe, lifsfarlige.
jordbær Skrevet 22. februar 2006 #9 Skrevet 22. februar 2006 I fjor så jeg en mann som var 1 meter unna å få et svært lass med isbiter og snø over seg. Og det verste av alt, var at det var mellom jernbanetorget v/trafikanten og karl johan. (Bygningen til shanglila eller hva det heter) Og der var det ikke en gang skiltet! Ikke alltid man tenker over slikt når man er på handletur.. Skulle ønske flere gjorde noe med dette.
jordbær Skrevet 22. februar 2006 #10 Skrevet 22. februar 2006 http://www.dinside.no/php/art.php?id=292397
Nemmera Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #11 Skrevet 22. februar 2006 I går var det faktisk noen som endelig hadde skjønt det.. En lift ble forflyttet oppover/nedover Bogstadveien mens to menn hakket ned is. Endelig!!
~MALIN~ Skrevet 22. februar 2006 #12 Skrevet 22. februar 2006 Her går ungene midt i veien enkelte deler av skoleveien, istedenfor på fortauet for å unngå de største istappene ! Og kommunen gjør ikke noe med det !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå