AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Hei. Jenta vår på 15 mnd fikk mmr-vaksine for litt over en uke siden. Jeg tror hun har fått bivirkninger. Lett feber, svett og varm om natta og sover utrolig dårlig. Våkner ofte og skriker og roer seg ikke. Sliten på dagen. Sutrete og klengete. Dette har nå vart i 4 dager. Noen som har opplevd bivirkninger på vaksinen? Hvor lenge varte det? Anonymkode: 6663f...91a
Arkana Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 Dette høres ut som normale bivirkninger etter MMR. MMR-vaksinen består av et levende, men svekket, virus så det tar derfor noen dager før bivirkningene kommer så det er helt vanlig at evt bivirkninger ikke oppstår før en uke etter. Det burde gå over etter noen få dager. Det er også greit å huske på at plagene ikke trenger ha noen sammenheng med vaksinen heller. Med så mange som vaksineres vil noen naturlig nok oppleve at vanlig sykdom, plager ved f.eks. tannfrembrudd eller annet sammenfaller med vaksine uten at det er noen årsakssammenheng. Håper hun føler seg bedre snart. 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 Helt normalt. Det går som regel over. Anonymkode: afcbf...1b8
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Skrevet 26. august 2024 Mine hadde også litt feber etc etter vaksiner, og det er normalt. Men jeg har alltid hørt at etter 3 dager feber ( uansett årsak) så bør man ringe legen og høre? Så sier de om de syns man skal se det ann eller komme innom. Anonymkode: 690b5...ee4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #5 Skrevet 1. september 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 15.01): Hei. Jenta vår på 15 mnd fikk mmr-vaksine for litt over en uke siden. Jeg tror hun har fått bivirkninger. Lett feber, svett og varm om natta og sover utrolig dårlig. Våkner ofte og skriker og roer seg ikke. Sliten på dagen. Sutrete og klengete. Dette har nå vart i 4 dager. Noen som har opplevd bivirkninger på vaksinen? Hvor lenge varte det? Anonymkode: 6663f...91a dette er helt vanlig, min hadde høy feber i en uke og var slapp ,spiste lite og sov mye og veldig mammadalt, pappan kunne bre holde seg vekk, hn ville bare til meg Anonymkode: 4a3b2...a27
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #6 Skrevet 1. september 2024 Helt vanlig. Vår var slapp, survete og hadde litt feber i et par dager. Anonymkode: c8409...4e1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #7 Skrevet 1. september 2024 Veldig vanlig. Men her fikk vi beskjed å ta kontakt med lege med feber i mer en 3 dager, for å kontrollere. Enkelte kunne ved lavt immunforsvar bli litt små syk etterpå Anonymkode: 8894d...0a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå