AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Hva om mottaker ikke liker gaven og ønsker å bytte? Anonymkode: ec367...427
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 Nei, det får man jo ikke. Akkurat som man heller ikke får byttet ting som er bestilt fra Temu eller mange av de andre utenlandske nettsjappene. Det er minst to ting man bør tenke på i denne sammenhengen. 1. En gave er nettopp det: en GAVE. Det er ikke alt som kan byttes her i verden. Det er noe du får, uten at du har noe bestemt "krav" på det. 2. For den som kjøper gaver gjennom hele året kan det være greit å kjenne mottakeren skikkelig godt for å sikre seg at gaven blir max vellykket. Anonymkode: 436e2...344 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det får man jo ikke. Akkurat som man heller ikke får byttet ting som er bestilt fra Temu eller mange av de andre utenlandske nettsjappene. Det er minst to ting man bør tenke på i denne sammenhengen. 1. En gave er nettopp det: en GAVE. Det er ikke alt som kan byttes her i verden. Det er noe du får, uten at du har noe bestemt "krav" på det. 2. For den som kjøper gaver gjennom hele året kan det være greit å kjenne mottakeren skikkelig godt for å sikre seg at gaven blir max vellykket. Anonymkode: 436e2...344 Jeg opplever ofte å få veldig spesifikke ønsker så er umulig å spare på julegavene. Frister jo litt å handle småting nå som er salg. Feks noen helt plain baseplagg eller typ joggebukse til litt eldre barn osv. Slippe stresset før jul og spare litt penger. Men har opplevd før at ønsker å bytte gaver når har gjort dette, og at det har ført til surmuling. Tror ikke Temu gaver blir godt mottatt i min familie. Anonymkode: ec367...427
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Skrevet 26. august 2024 Jeg har 8 voksne tantebarn som har alt og aldri ønsker seg noe. Jeg kjøper noe that’s og noe dill i løpet av året som jeg pakker inn til jul. Typiske tantegaver som de nok ikke blir ekstatiske for - det er kun en oppmerksomhet. Til min samboer og egne barn kjøper jeg nærmere jul og prøver å få tak i det de ønsker seg Anonymkode: 2985b...c3b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har 8 voksne tantebarn som har alt og aldri ønsker seg noe. Jeg kjøper noe that’s og noe dill i løpet av året som jeg pakker inn til jul. Typiske tantegaver som de nok ikke blir ekstatiske for - det er kun en oppmerksomhet. Til min samboer og egne barn kjøper jeg nærmere jul og prøver å få tak i det de ønsker seg Anonymkode: 2985b...c3b Jeg har prøvd dette typ 3 pk t-skjorter fra helt ok merke til 16 åring. Adidas joggebukse til 9 åring. Begge ganger fikk jeg ønske om å bytte og hvor det var kjøpt. Tror mine tantebarn har større forventninger. Har prøvd gavekort også et år, men ble surmuling da også for var mer spennende med gaver. Anonymkode: ec367...427
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Skrevet 26. august 2024 Jeg har funnet oktober som den gyldne middelvei for å kjøpe julegaver. Man er fortsatt relativt tidlig ute og erfaringsmessig har butikkene da begynt å fokusere på julehandelen og de fleste gir da byttelapp til over nyttår. Ellers vet jeg også at en del butikker kjører regelen; så lenge varen er i original emballasjen og de har varen i sortimentet sitt, så får man bytte, selv uten byttelapp/kvittering. Dette gjelder f.eks. Kitchn. Anonymkode: 60169...c21
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #7 Skrevet 27. august 2024 Jeg er nesten ferdig, har plukket med å utenlandsturer og salg gjennom året. Godt voksne og venner får ting som kan spises eller drikkes opp, man har jo alt man trenger etterhvert. Noen samler på glass, og lignende. Så det sikrer jeg meg på salg. Om de får for mye så er butikker veldig behjelpelig med å bytte slikt til noe lignende. Barna blir glad uansett hva de får. Er ikke akkurat lekebutikker og slikt som blir nedrent for bytting i romjulen. Anonymkode: 25797...fe9
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #8 Skrevet 27. august 2024 Klær kjøpes ikke her hvis det ikke kan byttes. Julegaver som kjøpes tidligere på året er derfor ikke klær. Kjøper ofte ikke klær i julegave i det hele tatt bortsett fra til mannen, fordi det er håpløst vanskelig å treffe riktig på str, stil, merke, hvordan den sitter på osv. Andre ting spør man ikke om å få bytte i min krets. Man kan selge på finn og kjøpe noe annet hvis man ikke er fornøyd med gaven. Anonymkode: 3e786...fed 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #9 Skrevet 28. august 2024 Kjøpt gaver som allerede er nevnt ønsket av mottaker, og som en fint kan ha flere av. Jeg samler sammen tips og ønsker gjennom hele året, og så må en kjenne mottaker. Der jeg er usikker venter jeg til nærmere jul slik at det kan byttes. Anonymkode: 7b14a...591 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #10 Skrevet 28. august 2024 I min krets er det ingen tradisjon for å bytte. Vi kjøper heller ikke veldig dyre ting. Anonymkode: 8a698...040 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #11 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 14.35): Hva om mottaker ikke liker gaven og ønsker å bytte? Anonymkode: ec367...427 Jeg kjøper kun tidlige julegaver jeg vet folk ønsker seg (f.eks. servisedeler de samler på o.l.), så det eneste jeg er redd for er at de plutselig skaffer seg det før jul. Ikke alle gaver kan byttes, så da får i så fall bare mottakeren selge på bruktmarkedet og bruke pengene på noe de har lyst på. Anonymkode: 8f55b...251
AnonymBruker Skrevet 1. september 2024 #12 Skrevet 1. september 2024 Cluet er å kjøpe ting som de ikke vil bytte;) Anonymkode: c5d43...4a7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #13 Skrevet 3. september 2024 Vi har delte ønskelister igjennom skyen. Når jeg kjøper til barna gir jeg beskjed til foreldrene så dette kan tas av listen. For min økonomi er det helt nødvendig å handle julegaver tidlig. Jeg har mange å handle til noe som blir dyrt. Anonymkode: 4b849...27c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå