AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Da jeg var liten drakk vi fra slike mini-sugerør/termokopper når vi hadde kakao med på skidager. Lærte fort at det var lurt å ta noen dråper ut på fingeren for å teste temperaturen😅 Nå får jeg inntrykk at det nærmest er barnemishandling å i det hele tatt tenke tanken på termokopp til ungene?🤪 Jeg passer alltid på at kakaoen er litt varmere enn drikkbar når jeg har den i termosen, så den blir passelig om noen timer. Har en gutt som har en tendens til å å surre bort koppen sin så har lyst til å bytte til termokopp… Er det innafor? Har med kakao en dag i uken på aktivitet. Anonymkode: 6e6ac...7f9
Gjest jegerrinne Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 Her hadde nå våres med termokopp både på barneskole og ungdomskolen
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 Det er bare uansvarlig om man ikke har lært barnet hvordan de drikker av koppen, altså at de må være forsiktig å kanskje kjenne hvor varm kakaoen er først. Anonymkode: 249ab...b92 4
BobbySocks Skrevet 26. august 2024 #4 Skrevet 26. august 2024 Aldri hørt at termokopp ikke skulle være ok? 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Skrevet 26. august 2024 Aldri hørt at det skal være uansvarlig? Og hvorfor? barn lærer jo å være forsiktig? Anonymkode: fd2e1...25b 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Skrevet 26. august 2024 Veldig dumt da å kanskje ikke kunne drikke kakaoen fordi den er for varm når spisepausen er. Mye bedre med en kopp man kan helle i slik at kakaoen kan avkjøle seg litt. Anonymkode: ee485...68c 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig dumt da å kanskje ikke kunne drikke kakaoen fordi den er for varm når spisepausen er. Mye bedre med en kopp man kan helle i slik at kakaoen kan avkjøle seg litt. Anonymkode: ee485...68c Enig, thermo kopp holder det jo varmt evig lenge, hater å drikke av det ute, tar jo en evighet. Anonymkode: cca0f...fe3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #8 Skrevet 26. august 2024 Jeg vet at jeg, utallige ganger, har drukket for varmt drikke. Og overlevd, helt uten varige men. Solbærtoddy, kakao og te da jeg var liten, kaffe og te etter jeg ble større. Noen lærer første gang, mens andre lærer aldri. I 99 % av tilfellene går dette utmerket fint, bortsett fra et lite brannsår på tunga eller leppene som går over av seg selv. Og til barn kan man avkjøle drikken litt ekstra før man heller oppi termosen. Uansett vil ikke væsken holde 100 grader etter noen timer, så det er ikke uansvarlig å la ungene drikke rett fra termosen. Men desto enklere og mer behagelig med en kopp, ofte følger det med termosen også. Anonymkode: 5e615...41a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #9 Skrevet 26. august 2024 Ikke når man er 8/9? Da er man helt klar stor nok til å kunne håndtere dette. Men det er jo her som med mange ting, at man må gradvis lære ting fra man er liten av. Har han aldri sett en thermokopp før? Anonymkode: 0d9e1...9e4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #10 Skrevet 26. august 2024 Det går vel an å regulere litt så man ikke sender med kakao som er 100 grader? Når jeg skal ha kaffe fra termokopp på vei til jobb feks heller jeg oppi og lar den stå en stund uten lokk på benken før jeg tar på lokket slik at den ikke blir for varm. Har du ikke tid til å vente kan du jo ta litt kaldt vann i bare. Det finnes jo også termoser der koppen er lokket til termosen, da forsvinner vel ikke koppen? Eller rotes den bort mens eller rett etter barnet har drukket av den? (Er det forresten vanlig å ha med kakao 1 dag i uken? Synes det var ofte å drikke kakao på skolen 😄) Anonymkode: e62dd...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #11 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Veldig dumt da å kanskje ikke kunne drikke kakaoen fordi den er for varm når spisepausen er. Mye bedre med en kopp man kan helle i slik at kakaoen kan avkjøle seg litt. Anonymkode: ee485...68c Det er jeg enig i. Jeg er jo voksen, men klarer jo enda ikke å vente til drikken i koppen er litt kjøligere og brenner meg hver gang 🙄 Anonymkode: 11ddb...e51
TomBombadil Skrevet 26. august 2024 #12 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da jeg var liten drakk vi fra slike mini-sugerør/termokopper når vi hadde kakao med på skidager. Lærte fort at det var lurt å ta noen dråper ut på fingeren for å teste temperaturen😅 Nå får jeg inntrykk at det nærmest er barnemishandling å i det hele tatt tenke tanken på termokopp til ungene?🤪 Jeg passer alltid på at kakaoen er litt varmere enn drikkbar når jeg har den i termosen, så den blir passelig om noen timer. Har en gutt som har en tendens til å å surre bort koppen sin så har lyst til å bytte til termokopp… Er det innafor? Har med kakao en dag i uken på aktivitet. Anonymkode: 6e6ac...7f9 Da jeg var liten, så lekte vi ute langt fra hjemmene våre da vi var 4-5 år. Hadde jo hatt politi og barnevernvakt på plass innen et par timer nå til dags, til tross for GPS-klokker og det som er. Storsamfunnet ønsker virkelig at vi skal oppdra tapere i livet. 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #13 Skrevet 26. august 2024 Auuu brennvarm kakao som brenner tunga så det blir harde knupper på tunga, nei off det har skjedd maks 2 ganger i mitt 36 år gamle liv Anonymkode: aea05...741
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #14 Skrevet 26. august 2024 Her ser jeg da barn drikke kakao fra pappbeger på fotballkamp.Så kan vel barn drikke kakao av termokopp på tur. Anonymkode: 44ecd...f3f
Catch-22 Skrevet 26. august 2024 #15 Skrevet 26. august 2024 Jeg husker fortsatt at jeg som 5 åring brant meg på tunga av kokvarm kakao 😂 det gjorde meg mer forsiktig resten av livet haha. Man dauer ikke av å brenne seg på tunga.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #16 Skrevet 26. august 2024 2- åringen min drikker kakao fra thermokopp. Heller i litt kaldt vann eller melk så den ikke blir alt for varm. Anonymkode: 8e89f...343
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #17 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da jeg var liten drakk vi fra slike mini-sugerør/termokopper når vi hadde kakao med på skidager. Lærte fort at det var lurt å ta noen dråper ut på fingeren for å teste temperaturen😅 Nå får jeg inntrykk at det nærmest er barnemishandling å i det hele tatt tenke tanken på termokopp til ungene?🤪 Jeg passer alltid på at kakaoen er litt varmere enn drikkbar når jeg har den i termosen, så den blir passelig om noen timer. Har en gutt som har en tendens til å å surre bort koppen sin så har lyst til å bytte til termokopp… Er det innafor? Har med kakao en dag i uken på aktivitet. Anonymkode: 6e6ac...7f9 Hvorfor skulle det være uansvarlig å la barn bruke termokopp? Anonymkode: 666eb...4b1 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #18 Skrevet 26. august 2024 Mine har hatt termokopp fra 6-årsalder. Passet på at var ikke kokvarmt når hellet oppi + vi trente på å bruke den. Har gått veldig fint. Anonymkode: 2905b...c51
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #19 Skrevet 26. august 2024 Bruker termokopp her også. Har alltid oppi litt kaldt vann eller kald melk slik at den er passe når den skal drikkes. Kun kakao her et par ganger ila skoleåret på tur. Hender barnet har med seg te, da har vi bare oppi litt kaldt vann også. gjør akkurat det samme til meg selv, har litt kald væske oppi så den er drikkeklar nokså kjapt. Anonymkode: bdc2d...697
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #20 Skrevet 26. august 2024 Hva er problemet med å sende med en vanlig termos? Er det lokket/koppen på denne barnet roterbort hele tiden? hvordan skal barnet unngå å rote bort termokoppen? til spørsmålet tror jeg det fungerer helt ok med termokopp så lenge innholdet ikke er kokvarmt. Anonymkode: 1e6ab...b29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå