Gå til innhold

Handle dagligvarer i Sverige

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

vi skal på en tur nær svenskegrensa og vurderer og ta en tur over grensa for å handle mat og annet. 
Hva tenker dere er lurt og kjøpe i Sverige som vi kan spare penger på? 😊 Vi verken snuser eller røyker, så blir middagsmat, evnt annet og brus som vi evnt kommer til å kjøpe. 

Anonymkode: ad81d...4ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen med allergier eller tilpasset kosthold? Både glutenfritt, melkefritt, vegetar, økologisk osv er billigere der borte. Utvalget er også bedre. 
Vet svensk hvetemel er omdiskutert. Noen elsker det, andre ikke, men det er visst en del billigere. Jeg har ikke sjekket nylig. Vanilje i ulike former skal også være rimeligere. (Tenk julebaksten om dere ikke reiser så ofte.)
Brus, og snop skal være billigere det også som du alt vet, samme med en del kjøtt. 

Prisene har likevel gått opp der borte også, men om en tar det som en tur så er det jo fint med større utvalg, og om så bare litt billigere priser.

God tur! 😊

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Spørsmålet er jo om man skal handle bare det som er billigere der, eller om man også er interessert i utvalget og prøve noe nytt.

Jeg fant ut at lettsalta flesk var svært billig i forhold til i Norge. Fint om man ønsker å lage flesk og duppe eller tilbehør til andre ting. Bacon er også rimelig, men ymse kvalitet. Diverse brus og snop er også billigere.

Jeg kjøpte ellers en del vare som man ikke har så stort utvalg av i Norge - som f.eks. ulike pølser etc. Og en god del glass med sild.

• Hjerte 1
Skrevet

Fryst mat som pytt i panne, særlig lyx pytt med fløtesaus. 

Ellers bacon, gulost (hushållsost) pålegg som skinke, servelat. Vi pleier også å kjøpe knekkebrød, div frokostblandinger, brødmel etc. Vet ikke om det er kjempemye billigere, men det er gøy å handle, litt andre merker og sånn. 

• Hjerte 1
Skrevet

Tusen takk for svar! Ingen allergier eller tilpasset kosthold 😊 
Har skrevet ned alle tipsene deres. De kommer godt med!

TS

Anonymkode: ad81d...4ee

• Liker 1
Skrevet

Det man sparer mest på er sannsynligvis reseptfrie apotekvarer.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Og så er det ikke det samme hvilken butikk du drar innom. Har du mulighet, prøv Willys eller Lidl. På grensen er Eurocash ok.  Akkurat som Norge finnes det Nærbutikker som er dyrere. 

Anonymkode: e0ec0...585

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Og så er det ikke det samme hvilken butikk du drar innom. Har du mulighet, prøv Willys eller Lidl. På grensen er Eurocash ok.  Akkurat som Norge finnes det Nærbutikker som er dyrere. 

Var i Strømstad for 3 uker siden og Willys var mye dyrere enn vi regnet med så det ble til at vi handlet i de norsk-eide butikkene.

• Nyttig 1
Skrevet
bvp skrev (12 timer siden):

Var i Strømstad for 3 uker siden og Willys var mye dyrere enn vi regnet med så det ble til at vi handlet i de norsk-eide butikkene.

Willys vinner mange prisundersøkelser i Sverige. Det gjør også Lidl. De "norske" grense butikkene er billige på noen lokke varer, slik som bacon, cola etc. Men de taper på de fleste andre varer. Forøvrig så har Eurocash og Willys samme eiere. Jeg handler på begge butikker. Brus og noen kjøttvarer er billigst på Eurocash. Resten er billigere på Willys. For eksempel nå nylig, kaffe som ble solgt til 49 kroner på Eurocash, fant jeg til 35 på Willys. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Willys vinner mange prisundersøkelser i Sverige. Det gjør også Lidl. De "norske" grense butikkene er billige på noen lokke varer, slik som bacon, cola etc. Men de taper på de fleste andre varer. Forøvrig så har Eurocash og Willys samme eiere. Jeg handler på begge butikker. Brus og noen kjøttvarer er billigst på Eurocash. Resten er billigere på Willys. For eksempel nå nylig, kaffe som ble solgt til 49 kroner på Eurocash, fant jeg til 35 på Willys. 

Det er riktig at Axfood har andeler i både Willys og Eurocash men de eier ikke alene, Eurocash eies 50% av Norgesgruppen, Maximat eies 50% av Coop Øst bortsett fra lenger ned rundt Svinesund, der eier Coop Øst enda mer, på Nordby eier de også Nordby Mat.

• Nyttig 1
Skrevet

Melk. Halve prisen i Sverige.

Anonymkode: 70465...378

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...