Gå til innhold

ADHD hos kvinner og sexlyst / noradrenalin

Anbefalte innlegg

Skrevet

(For ordens skyld opplyser jeg om at jeg også har postet dette innlegget i tråden for damer med ADHD, men tenkte det sikkert er fler her inne med samme utfordring/erfaring som ikke følger den tråden☺️)

Hei damer! Jeg lurer på om dere har erfart medisiner som hjelper på konsentrasjon OG sexlyst? Jeg ramlet over en artikkel som beskrev at det ikke bare er dopamin vi sliter med, men også noradrenalin. Da jeg googlet noradrenalin, fant jeg ut at dette har sammenheng med sexlyst, noe jeg synes er veldig interessant da jeg tidvis har slitt veldig med manglende lyst/kontakt med disse følelsene og å oppnå orgasme. Har alltid tenkt det kun skyldtes oppmerksomhetsvansker, men ble veldig nysgjerrig på hvordan dette er for dere som har fått medisiner? Eller om dere har andre tips til hvordan en med ADHD-hjerne kan få økt lyst?🫶🏼

Jeg er for øvrig 37 år og nydiagnostisert med ADD, etter noen år med sterk mistanke var det utrolig godt å få en «merkelapp» på hvorfor jeg er som jeg er.

Jeg skal i videre oppfølging hos DPS nå, for å vurdere oppstart / utprøving av medisiner, noe som er helt nytt for meg og blir veldig glad om noen vil dele sine erfaringer om medisiner fra de som har noenlunde samme symptombilde som meg❤️

Jeg har hovedsaklig slitt med konsentrasjon med ting som er/blir kjedelig over tid, samt utbrenthet i jobb. I tillegg en del impulsive handlinger i form av pengebruk (les: shopping🤣), samt ganske sterke følelser i de fleste ender av skalaen. Kan glede meg villt over de minste ting og er generelt positiv av natur, men kan også bli uendelig trist av en bagatell. Har også RSD (Rejection Sensitivity Dysphoria) i ganske stor grad.

Er ikke hyper i den forstand at jeg har «løpt på veggene» som enkelte kaller det, men jeg har en del indre uro og tidvis tankekjør. 

Anonymkode: f654c...279

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg startet på medisiner før jul, og har opplevd betraktelig økning i sexlyst. 
Tidligere har jeg kunne gått månedsvis uten å ha noe som helst lyst. 

Siden jeg ikke lengre blir fullstendig utslitt av jobb, så har jeg masse energi etter jobb, som igjen gir meg økt treningslyst og treningsglede i tillegg. 

Anonymkode: 7d3bf...a7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg startet på medisiner før jul, og har opplevd betraktelig økning i sexlyst. 
Tidligere har jeg kunne gått månedsvis uten å ha noe som helst lyst. 

Siden jeg ikke lengre blir fullstendig utslitt av jobb, så har jeg masse energi etter jobb, som igjen gir meg økt treningslyst og treningsglede i tillegg. 

Takk for svar😊 så gøy å høre at det har effekt😍 Kan jeg spørre hvilken medisin du bruker? Og inneholder den noradrenalin og / eller dopamin?😊

Skrevet

Jeg har ikke noe tips. Men jeg hadde i en periode økt sexlyst etter å ha fått ADHD-diagnose (Uoppmerksom type).

Men så fant jeg ut at jeg måtte starte på p-piller igjen. Etter medisinoppstart så merket jeg veldig godt kontrasten mellom meg rett før mensen og etter. Så p-piller hjalp. Men så døde sexlysten helt. Så henger meg på her; gjerne tips til å øke lyst.

Anonymkode: 453f9...986

Skrevet

De jeg kjenner med "ADHD" har hatt en ekstrem sexlyst,nesten så det er helt galt.  Men,aldri blitt tilfredsstilt.

Snodig, har samleie med 8 stykker på en dag uten å få orgasme. 

Andre får orgasme bare ved tanken av et smil eller en beskjeden klem. 

Anonymkode: f0b2d...53d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for svar😊 så gøy å høre at det har effekt😍 Kan jeg spørre hvilken medisin du bruker? Og inneholder den noradrenalin og / eller dopamin?😊

Bruker aduvanz, den inneholder ikke noen av delene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De jeg kjenner med "ADHD" har hatt en ekstrem sexlyst,nesten så det er helt galt.  Men,aldri blitt tilfredsstilt.

Snodig, har samleie med 8 stykker på en dag uten å få orgasme. 

Andre får orgasme bare ved tanken av et smil eller en beskjeden klem. 

Anonymkode: f0b2d...53d

Jeg er sånn, har en helt ekstrem sexlyst selv om jeg egentlig ikke får orgasmer av bare samleie så er alltid lysten der likevel. Jeg føler meg tilfredsstilt selv om jeg ikke får orgasme, det bare varer ikke så lenge før jeg har lyst på ny. 

Kunne ikke ramlet meg inn å ha sex med 8 forskjellige menn for jeg er ikke spesielt promiskuøs til tross for den enorme lysten. 

MEN når jeg gikk på P-piller så forsvant all lyst. Samme med Wellbutrin. Ut over disse to har jeg ikke merket noen forskjell i lyst. 

Anonymkode: 269fb...5d7

• Liker 1
Skrevet

46, nettopp diagnostisert. Har landet på Aduvanz.

Aldri hatt mye sexlyst. Nå med overgangsalder er det blitt enda mindre, og Aduvanz ser ut til å ha tatt vekk aller siste rest. 😔

Anonymkode: d6949...cd9

Skrevet

Amfetamin gjør dette ja, men orgasmen uteblir. Menn sliter også med det, men kan ha samleie i timesvis. Det er amfetamin i alle adhd medisiner. Det er et stimulant. 

Anonymkode: e2ccb...c58

Skrevet

Wellbutrin her. Har som bivirkning økt sexlyst og redusert matlyst blant annet. Var i utgangspunktet laget som et medikament for nikotinavvenning, funker fjell på adhd-symptomer også. Brukes mye i USA i forbindelse med ADHD. Lite kjent medikament her i Norge enda til denne bruken. 

Anonymkode: 46fd4...eb0

Skrevet

Med tanke på RSD så føler jeg dette er svært redusert/balansert når jeg er medisinert. 

Anonymkode: 32251...ce7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...