Gå til innhold

Få dekket fjerning av ekstra hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått ned 11 kg og merker allerede en del løs hud, og skal etter planen ned ca 20 kg til. Hva skal til for å få dekket ekstra/løs hud? Og kan denne løse huden stramme seg mer opp etterhvert?

Jeg trener en god del, både kondisjon og styrke, men er over 50 og regner med at det er en ulempe når det gjelder å få stram hud igjen. 

Anonymkode: 47bf6...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dro til legen, ble henvist til plastikkirurg og fikk innvilget fjerning av hud på lår og armer. Litt usikker på hva kravene er, tror det er litt forskjeller på kirurgene som vurderer. 

Anonymkode: 7a549...23c

Skrevet

Gikk ned 60 kg (etter svangerskap), så magen henger greit. Fikk avslag fordi jeg ikke var slankeoperert. 

Anonymkode: 89d65...587

Skrevet

En venninne sjekket det for endel år siden da hun hadde heng på magen etter graviditet og keisersnitt. Der var det den gang noen krav om at henget måtte være mer enn X antall cm og/eller måtte gi plager som f.eks soppinfeksjoner pga fukt som ble liggende i under henget.

Du får søke etter mer direkte svar, evt kontakte lege ang ditt tilfelle.

Anonymkode: 9ede3...edb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gikk ned 60 kg (etter svangerskap), så magen henger greit. Fikk avslag fordi jeg ikke var slankeoperert. 

Anonymkode: 89d65...587

Nei, du fikk nok avslag fordi du har BMI over 27. 

Anonymkode: a1f97...6d4

• Nyttig 1
Skrevet

Du må ha gått ned det du skal gå ned, ha vært vekstabil over lengre tid, ha plager pga løs hud (sopp i hudfoldene f.eks), bmi under 27 og heng over ett visst antall cm. For de fleste vi huden trekke seg en del sammen over tid.

Anonymkode: e5a34...ae7

• Liker 1
Skrevet

Gjekk ned 50kg og kunne berre drømme om hudfjerning, det må henge ganske langt *og* vere infisert o.l. for å få dekka fjerning. Vil råde deg til å vere vektstabil ei stund for å sjå an om det trekk seg tilbake over tid, typ minst to år. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...