Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heisann! 

jeg har en litt trang økonomi, og jeg er veldig dårlig på å kontrollere pengebruken min. Jeg ønsker å disponere pengene mine slik at jeg får 1000 hver uke til mat, og resten av «lønnen» min går til inkassosaker og husleie. Jeg har tenkt økonomisk verke, men det koster penger og søknadsprosessen er lang. Finnes det noe app eller noe der jeg sender inn alle pengene mine hver måned, og får f.eks 1000 kr til mat hver uke?

grunnen til at jeg spør om dette, er fordi jeg pleier å bruke opp alle pengene mine på en gang når jeg får «lønn»

Endret av certina
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje noen i familien kan hjelpe deg? 
Forøvrig vil tråden din bli stengt på grunn av overskriften din. 

Skrevet

Nei..for da måtte en selskap/ app kunne kontrollere dine penger og server skummelt.

Du må bare begynne å sette opp budsjett...hvor mye kan du bruke bør uke frem til neste lønning.  Oh vær hard mot deg selv...om du kan bruke 1000 på en uke...da vet du hva du må gå etter

Skrevet
Melus skrev (5 minutter siden):

Kanskje noen i familien kan hjelpe deg? 
Forøvrig vil tråden din bli stengt på grunn av overskriften din. 

Jeg bytta overskriften nå :)

Skrevet

Går til nav og be om forvaltning, eller søk økonomisk verge hos statsforvalteren.

Anonymkode: 1330a...f03

Skrevet

Du kan ta en dialog med din kunderådgiver i banken og sette opp kontoer som gir deg bedre kontroll der pengene går ut av konto i det øyeblikk de kommer inn og alle trekk som skal ut går fra de ulike uten at du har kort på disse.. og du blir sittende igjen med ett beløp som føres til den kontoen som har kortet du bruker hver uke for eksempel.. 

Anonymkode: deb63...743

Skrevet

En god start er å opprette en ny konto lønn går inn på og legge opp til automatisk trekk av fakturaer og automatisk overføring til vanlig brukskonto av feks kr 1000 som har tilknyttet bankkort. Det gjør det litt vanskeligere å bruke kortet på unødvendig ting i hvert fall.

Anonymkode: f690a...8c8

Skrevet

Sett opp fast trekk til inkassosaker, og alle regninger til lønningsdagen, og ta ut 4000,- i kontanter.
Legg tusen kroner i hver sin konvolutt, der har du ukeslønnen din. 

Eller overfør all lønn til regningskonto hvor alle avtalegiroer og e-fakturaer trekkes fra, og sett på fast overføring til brukskonto på 1000,- hver mandag. 

Anonymkode: 64d5f...034

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...