AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Har fått stadig klage fra én person, jeg jobber i renholdsbransjen. Gjør det helt fint og reint, de andre er fornøyd, men det en klage fra samme person hver gang. Vedkommende har holdt på i et halvt år med dette, sendt klage til ledelsen. Uten helt riktige funn så har det gått bra videre. Vet ikke helt hva hun vil, eller hva hun forventer men jeg har en følelse på at hun dikter opp litt også og jeg tar dette svært personlig. Som jeg sa innledningsvis så er de fornøyd andre plasser og ikke fått klage der. Kjenner jeg begynner å bli kvalm av dette, går virkelig inn på meg. Hun er direkte og nokså ufyselig i væremåte. Flere har sagt dette om henne.. Hva skal jeg gjøre , får dårlig nattesøvn av dette? Kommer garantert mer. Er 3 året jeg er her. K31 Anonymkode: efb5b...32f 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 Det er en person. Hun er kjent for å klage uten grunn, dikte opp ting og ikke noe feil er funnet i ettertid. Flere har sagt dette om henne. Alle andre er fornøyd med hva du gjør. Skal du virkelig la denne bedritne personen som i tillegg juger, ødelegge deg, sørge for at du ikke får sove og gjøre at du mistrives på jobb? I så fall har hun vunnet. Rist det av deg og tenk heller på det som er positivt. Gi faen i denne dama! Anonymkode: d52be...2f7 2 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 Du må jo spørre hva hun konkret klager på? Hvis det er bare å klage for å klage, så drit i henne. Da vet nok sjefen din det også. Men er det noe konkret du kan gjøre bedre, så gjør du det. Problem solved 🤷♀️ Anonymkode: df439...255 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Skrevet 26. august 2024 Er dette hjemme hos privatpersoner? Er det mulig at noen andre enn deg vasker hos denne kunden? Jeg skjønner at det føles nedbrytende, og bare gå og vente på mer klaging og ubehageligheter, når alt annet tyder på at du gjør en god jobb. Jeg hadde ikke giddi å forholde meg til det, jeg ville forsøkt å bytte rundt på kundene om mulig, eller sett meg om etter arbeid annet sted. Anonymkode: 81818...2cb
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Skrevet 26. august 2024 Regner med du får disse klagene videreformidlet fra ledelsen, neste gang det kommer kan du spørre om de som håndterer klagene kan be henne om å beskrive nøyaktig hva hun er misfornøyd med og om det kan dokumenteres med bilder. Ettersom dette virker å være en gjenganger, vil dette kunne være den eneste måten for deg å rette opp i dette på. Eventuelt den eneste måten for ledelsen å avvise klagene. Anonymkode: 1c54e...2ec 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Skrevet 26. august 2024 Sannsynligvis sliter hun med et eller annet selv. Nå vet jeg ikke helt hva slags jobb dette er konkret. Men hva med å ta en prat med ledelsen for å spørre hvordan du skal håndtere dette? Da ligger også dette der til senere og, om hun skulle lage noe mer oppstyr. Eventuelt kan du ta en prat med henne selv. Hvis hun ikke er fornøyd, så er det jo bare å spørre om det er sånn at hun ikke ønsker at du skal fortsette å vaske der mer. Anonymkode: f000a...7f2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er en person. Hun er kjent for å klage uten grunn, dikte opp ting og ikke noe feil er funnet i ettertid. Flere har sagt dette om henne. Alle andre er fornøyd med hva du gjør. Skal du virkelig la denne bedritne personen som i tillegg juger, ødelegge deg, sørge for at du ikke får sove og gjøre at du mistrives på jobb? I så fall har hun vunnet. Rist det av deg og tenk heller på det som er positivt. Gi faen i denne dama! Anonymkode: d52be...2f7 Ja takk. Ja hun er sjef for flere personer og andre har henne over seg når det gjelder andre ting. Det kjipe er at jeg mister så mot til alt på jobb, hun får meg til å føle meg kvalm. Hvorfor angriper hun meg, ringer lederen når jeg gjør det beste jeg kan. Tenk å komme til et nyvasket lokal ? Så klarer hun å finne noe uansett? Nei, jeg leter etter en annen type jobb nå, kanskje meningen. Takk for fine og oppløftende ord til meg da😄♥️ Anonymkode: efb5b...32f 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #8 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må jo spørre hva hun konkret klager på? Hvis det er bare å klage for å klage, så drit i henne. Da vet nok sjefen din det også. Men er det noe konkret du kan gjøre bedre, så gjør du det. Problem solved 🤷♀️ Anonymkode: df439...255 Det er generelt, hun sier jeg må ta bedre jevnt over. Anonymkode: efb5b...32f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #9 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja takk. Ja hun er sjef for flere personer og andre har henne over seg når det gjelder andre ting. Det kjipe er at jeg mister så mot til alt på jobb, hun får meg til å føle meg kvalm. Hvorfor angriper hun meg, ringer lederen når jeg gjør det beste jeg kan. Tenk å komme til et nyvasket lokal ? Så klarer hun å finne noe uansett? Nei, jeg leter etter en annen type jobb nå, kanskje meningen. Takk for fine og oppløftende ord til meg da😄♥️ Anonymkode: efb5b...32f Sannsynligvis nettopp derfor, altså det du nevner over spørsmålet ditt. Den typen mennesker finner seg noen de vet de kan såre og håper på at du skal ta det innover deg. Med den kunnskapen kan du få overtaket, for når du vet at dette ikke handler om deg og din innsats kan du velge å gi blaffen i henne Anonymkode: 4022e...246 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #10 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Sannsynligvis nettopp derfor, altså det du nevner over spørsmålet ditt. Den typen mennesker finner seg noen de vet de kan såre og håper på at du skal ta det innover deg. Med den kunnskapen kan du få overtaket, for når du vet at dette ikke handler om deg og din innsats kan du velge å gi blaffen i henne Anonymkode: 4022e...246 Er nok mye sant i dette🙄 Anonymkode: efb5b...32f
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #11 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er generelt, hun sier jeg må ta bedre jevnt over. Anonymkode: efb5b...32f Da må du gjøre nettop det. Ikke alle vasker like bra, og ikke alle ser det like godt. Min mor var renholder, jeg hadde selv renhold som sommerjobb i ungdommen, og jeg er svært nøye på renhold hjemme. Jeg ser veldig godt når renholderne har vært litt vel lett med harelabben på kontoret. Mange av mine kolleger ser det ikke og skjønner ikke hva jeg pirker på. Betyr det at det er er jeg som er idioten? Som ikke godtar at firmaet som fakturerer 1290,- pr time slurver? Når de tar betalt for å vaske pulten og skjermen min, så forventer jeg at de faktisk gjør det. Det vises ganske godt når de ikke har gjort det på 2 uker. Det vises ganske godt når det slurves med gulvvask og vask av toaletter over tid for et øye som ser etter det. Støv over speilet, støv på papirdispenseren. Skjolder i gulvet. Da barnet mitt skulle leie sin første hybel var det tilsynelatende «rent» da vi kom med flyttelasset. Ved nærmere ettersyn var det langt fra rent, og vi ba om omvask. Gjør det meg til idiot? Den andre hybelen var heller ikke ren. Da vasket jeg selv og vasket med harelabb ved utflytt. Poenget er at langt fra alle kan vaske skikkelig og langt fra alle er like flinke til å se at det ikke er rent. Får du stadig glager må du spørre hva det klages på, og rette opp i det. At du må ta bedre jevnt over sier meg at du enten slurver med vilje, eller at du ikke kan vaske skikkelig. Anonymkode: d8c0a...2f5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #12 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da må du gjøre nettop det. Ikke alle vasker like bra, og ikke alle ser det like godt. Min mor var renholder, jeg hadde selv renhold som sommerjobb i ungdommen, og jeg er svært nøye på renhold hjemme. Jeg ser veldig godt når renholderne har vært litt vel lett med harelabben på kontoret. Mange av mine kolleger ser det ikke og skjønner ikke hva jeg pirker på. Betyr det at det er er jeg som er idioten? Som ikke godtar at firmaet som fakturerer 1290,- pr time slurver? Når de tar betalt for å vaske pulten og skjermen min, så forventer jeg at de faktisk gjør det. Det vises ganske godt når de ikke har gjort det på 2 uker. Det vises ganske godt når det slurves med gulvvask og vask av toaletter over tid for et øye som ser etter det. Støv over speilet, støv på papirdispenseren. Skjolder i gulvet. Da barnet mitt skulle leie sin første hybel var det tilsynelatende «rent» da vi kom med flyttelasset. Ved nærmere ettersyn var det langt fra rent, og vi ba om omvask. Gjør det meg til idiot? Den andre hybelen var heller ikke ren. Da vasket jeg selv og vasket med harelabb ved utflytt. Poenget er at langt fra alle kan vaske skikkelig og langt fra alle er like flinke til å se at det ikke er rent. Får du stadig glager må du spørre hva det klages på, og rette opp i det. At du må ta bedre jevnt over sier meg at du enten slurver med vilje, eller at du ikke kan vaske skikkelig. Anonymkode: d8c0a...2f5 Renhold er det letteste å klage på. Er ikke så sikker på at ts slurver nei, tror heller på at enkelte må heve seg over andre. Hilsen tidligere renholder med fagbrev. Anonymkode: 39808...f09 1 3
Apis Skrevet 27. august 2024 #13 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har fått stadig klage fra én person, jeg jobber i renholdsbransjen. Gjør det helt fint og reint, de andre er fornøyd, men det en klage fra samme person hver gang. Vedkommende har holdt på i et halvt år med dette, sendt klage til ledelsen. Uten helt riktige funn så har det gått bra videre. Vet ikke helt hva hun vil, eller hva hun forventer men jeg har en følelse på at hun dikter opp litt også og jeg tar dette svært personlig. Som jeg sa innledningsvis så er de fornøyd andre plasser og ikke fått klage der. Kjenner jeg begynner å bli kvalm av dette, går virkelig inn på meg. Hun er direkte og nokså ufyselig i væremåte. Flere har sagt dette om henne.. Hva skal jeg gjøre , får dårlig nattesøvn av dette? Kommer garantert mer. Er 3 året jeg er her. K31 Anonymkode: efb5b...32f Du spør arbeidsgiver om det er noen andre som kan bytte kunder med deg, dette mennesket er ikke verdt å kaste bort energi på. 4
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #14 Skrevet 27. august 2024 Husk at noen bare elsker å lage drama. Dem lever for det. Hev deg over hun. Anonymkode: 2d9d5...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #15 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Renhold er det letteste å klage på. Er ikke så sikker på at ts slurver nei, tror heller på at enkelte må heve seg over andre. Hilsen tidligere renholder med fagbrev. Anonymkode: 39808...f09 Helt enig her, dette er også den eneste ts får klager fra. Når det i tillegg ikke er en spesifikk klage, men at ts 'må ta bedre jevnt over' (med andre ord gjør noe feil overalt) så blir jeg overbevist over at dette ikke handler om ts men om denne klagerens behov for noen å tråkke på Anonymkode: 4022e...246 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #16 Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Da må du gjøre nettop det. Ikke alle vasker like bra, og ikke alle ser det like godt. Min mor var renholder, jeg hadde selv renhold som sommerjobb i ungdommen, og jeg er svært nøye på renhold hjemme. Jeg ser veldig godt når renholderne har vært litt vel lett med harelabben på kontoret. Mange av mine kolleger ser det ikke og skjønner ikke hva jeg pirker på. Betyr det at det er er jeg som er idioten? Som ikke godtar at firmaet som fakturerer 1290,- pr time slurver? Når de tar betalt for å vaske pulten og skjermen min, så forventer jeg at de faktisk gjør det. Det vises ganske godt når de ikke har gjort det på 2 uker. Det vises ganske godt når det slurves med gulvvask og vask av toaletter over tid for et øye som ser etter det. Støv over speilet, støv på papirdispenseren. Skjolder i gulvet. Da barnet mitt skulle leie sin første hybel var det tilsynelatende «rent» da vi kom med flyttelasset. Ved nærmere ettersyn var det langt fra rent, og vi ba om omvask. Gjør det meg til idiot? Den andre hybelen var heller ikke ren. Da vasket jeg selv og vasket med harelabb ved utflytt. Poenget er at langt fra alle kan vaske skikkelig og langt fra alle er like flinke til å se at det ikke er rent. Får du stadig glager må du spørre hva det klages på, og rette opp i det. At du må ta bedre jevnt over sier meg at du enten slurver med vilje, eller at du ikke kan vaske skikkelig. Anonymkode: d8c0a...2f5 Les HI, ts får kun klager fra denne ene dama Anonymkode: 4022e...246 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #17 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 21.27): Helt enig her, dette er også den eneste ts får klager fra. Når det i tillegg ikke er en spesifikk klage, men at ts 'må ta bedre jevnt over' (med andre ord gjør noe feil overalt) så blir jeg overbevist over at dette ikke handler om ts men om denne klagerens behov for noen å tråkke på Anonymkode: 4022e...246 Takk 🥰 prøver å ikke la det gå inn på meg men vanskelig Anonymkode: efb5b...32f 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #18 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 6.34): Da må du gjøre nettop det. Ikke alle vasker like bra, og ikke alle ser det like godt. Min mor var renholder, jeg hadde selv renhold som sommerjobb i ungdommen, og jeg er svært nøye på renhold hjemme. Jeg ser veldig godt når renholderne har vært litt vel lett med harelabben på kontoret. Mange av mine kolleger ser det ikke og skjønner ikke hva jeg pirker på. Betyr det at det er er jeg som er idioten? Som ikke godtar at firmaet som fakturerer 1290,- pr time slurver? Når de tar betalt for å vaske pulten og skjermen min, så forventer jeg at de faktisk gjør det. Det vises ganske godt når de ikke har gjort det på 2 uker. Det vises ganske godt når det slurves med gulvvask og vask av toaletter over tid for et øye som ser etter det. Støv over speilet, støv på papirdispenseren. Skjolder i gulvet. Da barnet mitt skulle leie sin første hybel var det tilsynelatende «rent» da vi kom med flyttelasset. Ved nærmere ettersyn var det langt fra rent, og vi ba om omvask. Gjør det meg til idiot? Den andre hybelen var heller ikke ren. Da vasket jeg selv og vasket med harelabb ved utflytt. Poenget er at langt fra alle kan vaske skikkelig og langt fra alle er like flinke til å se at det ikke er rent. Får du stadig glager må du spørre hva det klages på, og rette opp i det. At du må ta bedre jevnt over sier meg at du enten slurver med vilje, eller at du ikke kan vaske skikkelig. Anonymkode: d8c0a...2f5 Nei du misforstår helt🙄 Anonymkode: efb5b...32f
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #19 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 16.03): Ja takk. Ja hun er sjef for flere personer og andre har henne over seg når det gjelder andre ting. Det kjipe er at jeg mister så mot til alt på jobb, hun får meg til å føle meg kvalm. Hvorfor angriper hun meg, ringer lederen når jeg gjør det beste jeg kan. Tenk å komme til et nyvasket lokal ? Så klarer hun å finne noe uansett? Nei, jeg leter etter en annen type jobb nå, kanskje meningen. Takk for fine og oppløftende ord til meg da😄♥️ Anonymkode: efb5b...32f Du må få vite hva det hun mener du ikke gjør bra nok. Så kan du vurdere om det er noe du kan gjøre bedre eller ikke Anonymkode: 19bf0...c87 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2024 #20 Skrevet 28. august 2024 AnonymBruker skrev (På 27.8.2024 den 6.34): Da må du gjøre nettop det. Ikke alle vasker like bra, og ikke alle ser det like godt. Min mor var renholder, jeg hadde selv renhold som sommerjobb i ungdommen, og jeg er svært nøye på renhold hjemme. Jeg ser veldig godt når renholderne har vært litt vel lett med harelabben på kontoret. Mange av mine kolleger ser det ikke og skjønner ikke hva jeg pirker på. Betyr det at det er er jeg som er idioten? Som ikke godtar at firmaet som fakturerer 1290,- pr time slurver? Når de tar betalt for å vaske pulten og skjermen min, så forventer jeg at de faktisk gjør det. Det vises ganske godt når de ikke har gjort det på 2 uker. Det vises ganske godt når det slurves med gulvvask og vask av toaletter over tid for et øye som ser etter det. Støv over speilet, støv på papirdispenseren. Skjolder i gulvet. Da barnet mitt skulle leie sin første hybel var det tilsynelatende «rent» da vi kom med flyttelasset. Ved nærmere ettersyn var det langt fra rent, og vi ba om omvask. Gjør det meg til idiot? Den andre hybelen var heller ikke ren. Da vasket jeg selv og vasket med harelabb ved utflytt. Poenget er at langt fra alle kan vaske skikkelig og langt fra alle er like flinke til å se at det ikke er rent. Får du stadig glager må du spørre hva det klages på, og rette opp i det. At du må ta bedre jevnt over sier meg at du enten slurver med vilje, eller at du ikke kan vaske skikkelig. Anonymkode: d8c0a...2f5 Dette er ulempen med outsourcing av renhold. Anonymkode: 19bf0...c87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå