Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #1 Skrevet 20. februar 2006 Skal bruden være ved brudgommens høyre eller venstre side? - bord - opp/ned til alteret
Susan Sto Helit Skrevet 20. februar 2006 #2 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Ved bordet: bruden sitter till höger om brudgum. Tipper det ikke er store forskjeller mellom norge og sverige her. Sist jeg var i bryllup kom brudeparet ut av kirken med bruden på gommens høyre arm. Dette stemmer bra med at jeg mener hun satt til venstre inne i kirken. Endret 20. februar 2006 av Sensommerbruden
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #3 Skrevet 20. februar 2006 Ved bordet: bruden sitter till höger om brudgum. Tipper det ikke er store forskjeller mellom norge og sverige her. Sist jeg var i bryllup kom brudeparet ut av kirken med bruden på gommens høyre arm. Dette stemmer bra med at jeg mener hun satt til venstre inne i kirken. ← Ja, for bruden holder vel buketten i høyre hånd? Lettest å gå på hans høyre side da i alle fall. Men jeg mener at hun sitter til høyre for ham i kirken også? Hmmm..
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #4 Skrevet 20. februar 2006 Slik jeg husker det, så står bruden ved brudgommens venstre side inntil løftene er avgitt, og de har fått velsignelsen. Etter at de er gifte har kvinnen alltid "tilhold" ved mannens høyre side. Dette gjelder altså ned midtgangen og ved bordet.
Impala Skrevet 21. februar 2006 #5 Skrevet 21. februar 2006 Når jeg giftet meg i fjor så gikk jeg ved min fars venstre side opp midtgangen, fordi jeg skulle sitte på venstre side foran alteret. Under vielsen stod jeg til venstre for min mann, og når vi så satte oss igjen (etter at vi var gift), satt jeg på hans høyre side på høyre side ved alteret. Når vi så gikk ut av kirken gikk jeg på min manns høyre side, og ved middagsbordet satt jeg også ved hans høyre side (det er jo vanlig at damene sitter til høyre for menn der). Håper dette var svar på det du lurte på
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 dama skal vel alltid gå på mannens høyre side trodde jeg da.... Alle bryllup jeg har vært i har bruden vært på gommens høyre side. pappa skal vel også holde deg i hans høyre arm...
Impala Skrevet 21. februar 2006 #7 Skrevet 21. februar 2006 dama skal vel alltid gå på mannens høyre side trodde jeg da.... Alle bryllup jeg har vært i har bruden vært på gommens høyre side. pappa skal vel også holde deg i hans høyre arm... ← Nå skrev jeg at jeg gikk ved min fars venstre side pga at jeg skulle sitte på venstre side. Det var jo det som var mest praktisk. Ellers i bryllupet gikk/satt jeg på høyre side av min mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå