AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Gyn har sagt jeg skal gå på oral progesteronstøtte om jeg blir gravid og har nå testet sterkere positivt i tre dager, er bare 3+5, men blør... Vil jo gjerne på progesteronstøtte så snart som mulig for å ha en sjanse. Første mulige time hos gyn er om 4 uker... Fastlege leser digitale henvendelser, men har vel lite ekspertise på tidlig svangerskap. Når pleier man starte på progesteronstøtte og hva har dere gått på? Hvem skrev ut for dere som har brukt det? Anonymkode: bbd2f...2b5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 Jeg løp rett til Volvat ved positiv test, fikk en invendig ultralyd som bekreftet graviditeten, fikk progesteron. Anonymkode: 1f4b6...a11
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg løp rett til Volvat ved positiv test, fikk en invendig ultralyd som bekreftet graviditeten, fikk progesteron. Anonymkode: 1f4b6...a11 Takk for svar. Er det noe å se på UL før ved 5+ uker? Jeg trodde det var for lite... Hvor langt på vei bekreftet UL? Anonymkode: bbd2f...2b5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Takk for svar. Er det noe å se på UL før ved 5+ uker? Jeg trodde det var for lite... Hvor langt på vei bekreftet UL? Anonymkode: bbd2f...2b5 De kan se fosteranlegg ved uke 5. Anonymkode: 34774...821
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Skrevet 26. august 2024 Dersom du blør nå og det skyldes at det ikke vil gå bra, så vil ikke progesteron hjelpe. Ville avtalt med gyn at de skrev ut resept slik at den ligger der til du har behov for den. Det er enklere og raskere enn å vente på time eller måtte gå til annen privat gyn. De kan se NOE før uke 5, men de kan ikke vite om det er liv laga eller ei før de ser hjerteslag. Man kan begynne på progesteron ved positiv test. De som driver med assistert befruktning starter med progesteron før fysisk innsett/inseminering etc. Anonymkode: 1f798...baf
Kvinne87Rogaland Skrevet 26. august 2024 #6 Skrevet 26. august 2024 Jeg begynte med progesteron 3 dager etter eggløsning. Du kan starte med progesteron nå, men problemet er vel kanskje at du mangler resept? Kan du ikke sende melding til både fastlege og gynekolog om å få resept på progesteron? Trenger ikke time for det, trenger heller ikke så mye ekspertise på området. Progesteron er helt trygt å bruke så lenge det tas etter eggløsning (for det kan hindre eggløsning dersom det blir tatt før). Jeg fikk progesteron ved et prøverørsforsøk som ikke gikk. Hentet ut alt på resepten og brukte det på egenhånd ved prøving. Fungerte fint når jeg ble gravid med sønnen min, og fungerte igjen når jeg ble gravid igjen nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå