AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Del Skrevet 26. august 2024 Det siste er en utfordring for mange foreldre dessverre. Anonymkode: 06ad5...660 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det siste er en utfordring for mange foreldre dessverre. Anonymkode: 06ad5...660 *du🤓 Anonymkode: 06ad5...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Del Skrevet 26. august 2024 Mine foreldre er ikke spesielt opptatt av livssyn. De synes nok at mitt spirituelle livssyn er litt tøysete, men har ikke inntrykk av at de har noen utfordringer med det Anonymkode: 213b4...afd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Del Skrevet 26. august 2024 Foreldrene mine tror de oppdro meg og søsknene mine kristent og har ved flere anledninger uttrykt skuffelse over at vi ikke er troende, men det er i så fall det dårligste forsøket jeg har sett. Det tok veldig liten plass i barndommen. Har hatt noen opphetede diskusjoner med moren min i nyere tid, der hun nærmest har idioterklært meg som ikke tror på dommedag og den slags. Heldigvis tar ikke religion stor plass i familien til vanlig og det er årevis mellom religiøse diskusjoner. Anonymkode: 81ff8...39f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Del Skrevet 26. august 2024 Nei, de er jehovas vitne. men de godtar at jeg er ateist. Anonymkode: 86130...1af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Del Skrevet 26. august 2024 Ja, jeg er fornøyd. Jeg valgte ikke noe annet. Anonymkode: 77380...885 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Del Skrevet 26. august 2024 Mine foreldre lot meg tro og lese om alt som falt meg inn. Nå er jeg ”i mot” all religion men er mor til en kristen sønn. Han tror virkelig på Jesus og kristendommen betyr mye for han så nå er søndagskole, leirskoler osv en del av hverdagen. Alle mennesker bør stå fritt til å følge egen tro og oppfatning. Anonymkode: faf6a...706 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #8 Del Skrevet 26. august 2024 Fikk vel aldri noe livssyn av foreldrene mine. De er gift i kirka, jeg er døpt i kirka, og jeg valgte kristelig konfirmasjon for å finne ut av om jeg var kristen (noe jeg fant ut at jeg er ikke er). Jeg endte med å gifte meg i kirka fordi jeg synes alternativet (humanistisk/borgerlig) er så ræva. Vi gikk av og til i kirken på julaften. Snakket aldri om religion hjemme. Foreldrene mine er dog veldig materialistiske, og det er ikke jeg. Vi har også veldig forskjellig politisk syn, der de er blå mens jeg er rødgrønn, til tross for at vår respektive økonomi skulle tilsi det motsatte. Foreldrene mine aksepterer meg absolutt, de er veldige stolte av meg, men de forstår meg nok ikke som menneske. Vi har aldri snakket om noe av substans i vår kjernefamilie, så de kjenner meg egentlig ikke som person. De har bare en idé om hvem de tror jeg er, og de har nok ofte trodd at jeg blir styrt av kona mi, når sannheten er at kona mi gjenspeiler mine verdier, og det er med henne jeg kan være mitt fulle meg. Anonymkode: 49951...9e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 26. august 2024 #9 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg ble oppdratt til å finne mitt eget livssyn. På samme måte har jeg oppdratt mine egne barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #10 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, de er jehovas vitne. men de godtar at jeg er ateist. Anonymkode: 86130...1af Kjøper ikke den. Beklager. Tror du skal ta med en klype salt at foreldrene dine er 100% JV. Min venninne døpte seg når hun var 11 år. Fant ut at hun var ateist når hun var 24 år. Ikke snakket med foreldrene sine side hun fortalte dem dette. Selv de er ikke var spesielt ivrige JV. Alle venner og all slekt kuttet henne helt av. Hun er det fineste og desidert «kristne»menneske jeg har møtt i mitt liv. Anonymkode: 06ad5...660 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #11 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg er fornøyd. I min situasjon er det mest den norske skolen som har gitt meg det livssynet jeg har. Mine foreldre er/var litt beige der. De hadde akseptert hvis jeg valgte noe annet. Men de hadde kanskje ikke vært så glade hvis jeg valgte å bli hindu eller muslim, eller begynte å tro på at stjernehimmelen styrer livet vårt.. Anonymkode: e088e...518 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #12 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg ble oppdratt til å velge mitt eget livssyn. Det er rom for det meste i vår familie, så lenge man er snill og grei 🙂 Alltid spennede med en god diskusjon. Voksne og barn vokser på å få forskjellige perspektiver på livet og hva som kommer etter. Anonymkode: 9d657...407 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #13 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ble oppdratt til å velge mitt eget livssyn. Det er rom for det meste i vår familie, så lenge man er snill og grei 🙂 Alltid spennede med en god diskusjon. Voksne og barn vokser på å få forskjellige perspektiver på livet og hva som kommer etter. Anonymkode: 9d657...407 Drømmehjem❤️ Anonymkode: 06ad5...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #14 Del Skrevet 26. august 2024 Mamma er kristen og pappa ateist så jeg har leflet litt med begge deler. Hadde nok en barnetro, men den forsvant ganske raskt og jeg valgte å ha livssyn siste del av barneskolen og på ungdomsskolen. Pappa prøvde ikke å påvirke meg som jeg kan huske, fant ut at han var humanetiker da jeg skulle søke om å få ha livssyn (en av foreldrene måtte være utmeldt av statskirken) så det kom fra medelever. Hele farssiden av familien er ateister og har vært det i generasjoner, så det er ikke merkeligere at jeg ble det enn kristen. Konfirmerte meg borgelig, har aldri giftet meg, og har ikke døpt ungene. Mamma syntes nok det var synd at jeg melde meg ut av kirken som femtenåring, men hun har jo ikke akkurat gjort en enorm innsats for å lære meg om kristendommen heller, og hun går selv aldri i kirken om det ikke er begravelse el. I dag er jeg støttemedlem av Humanetisk Forbund. Bestemoren min var dypt religiøs og prøvde å få meg på bedre tanker, men jeg var ikke så mottakelig. Jeg så likevel hvilken trøst religionen var for henne, hun ble enke tidlig, så alle må velge det som er best for seg; bare ikke tving det på andre. Anser meg som ateist, ikke agnostiker, det er også faren til ungene (tror ikke han har noe sterkt forhold til det, men han regner seg ikke som troende). Ungene velger selv om de ønsker å være med på julegudstjeneste på skolen, ene går i kirka, andre ikke. Begge har valgt å konfirmere seg borgelig og regner seg som ikke troende (religiløs som yngste kaller det 😊). Bestemødrene har ymtet frempå om de ikke skal konfirmere seg kirkelig, men det er uaktuelt for noen av dem å døpe seg (jeg har forklart hva det innebærer), så det stopper der. Jeg ønsker ikke å bruke religiøse riter som tradisjon når vi ikke tror på noe av det. Anonymkode: 3ebab...58f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #15 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg hadde nok hatt litt problemer dersom ungene mine ble kristne. Ikke først og fremst fordi de hadde trodd på en gud, men fordi de hadde valgt å tilbe den guden som i bibelen er beskrevet som helt grusom. Anonymkode: 99706...230 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #16 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Drømmehjem❤️ Anonymkode: 06ad5...660 Det var spennende da lillebror på 15, bestemte seg for å være satanist. Han fikk full støtte av hele familien. Da bestemor begynte å lese den sataniske bibelen for å vise sin støtte, så ble det plutselig ikke så interesant lenger. Han var satanist i en månedstid 😅 Anonymkode: 9d657...407 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #17 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var spennende da lillebror på 15, bestemte seg for å være satanist. Han fikk full støtte av hele familien. Da bestemor begynte å lese den sataniske bibelen for å vise sin støtte, så ble det plutselig ikke så interesant lenger. Han var satanist i en månedstid 😅 Anonymkode: 9d657...407 🤣🤣 Stakkars! Ikke lett å gjøre opprør i et liberalt hjem. Anonymkode: 06ad5...660 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet 26. august 2024 #18 Del Skrevet 26. august 2024 Ja. Ikke særlig religiøst, men fornuftbasert, men likevel litt fokus på de gode kristne verdiene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #19 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var spennende da lillebror på 15, bestemte seg for å være satanist. Han fikk full støtte av hele familien. Da bestemor begynte å lese den sataniske bibelen for å vise sin støtte, så ble det plutselig ikke så interesant lenger. Han var satanist i en månedstid 😅 Anonymkode: 9d657...407 😂😂😂 Anonymkode: 213b4...afd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #20 Del Skrevet 26. august 2024 Mamma er humanetiker, pappa er sånn kristen som mange nordmenn er, de har en slags vag barnetro men deltar aldri på gudstjenester og bryr seg egentlig null og niks om kristendommen. Helt greit for dem at jeg er ateist. Anonymkode: 44a30...0a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå