AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Jeg har ikke lyst å avslutte forholdet jeg er i, men jeg syns det er vanskelig å akseptere hans rusbruk og det blir konflikter av det. Han er snill og god også når han er skeiv, men røykingen styrer mange av hans valg og vår tid sammen samt gjør han irrasjonell og ustadig. Det påvirker også sexlivet vårt. Jeg har selv ingen interesse for rusmidler og hadde nok valgt en streit mann om gode menn vokste på trær. Jeg elsker han, men blir så lei meg og sliten av at rus er en del av vårt forhold..det gjør meg ofte trist og ulykkelig. Hva ville du gjort? Klarer du leve med en velfungerende rusmisbruker? Anonymkode: 8d55c...504 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 Nei. All energien som forsvinner på å skulle ønske at noe er annerledes er så innmari bortkastet. Anonymkode: a04e6...ad1 8 5
Snublefot62 Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 Tenk nøye igjennom hva du spør om her. Jeg har ikke noe mot folk som røyker eller ruser seg på et generelt nivå, men du beskriver her at dere har to helt ulike interesser og verdigrunnlag - og du avslutter med å beskrive han som rusmisbruker.... Dere er ikke skapt for hverandre. Next! 10 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke lyst å avslutte forholdet jeg er i, men jeg syns det er vanskelig å akseptere hans rusbruk og det blir konflikter av det. Han er snill og god også når han er skeiv, men røykingen styrer mange av hans valg og vår tid sammen samt gjør han irrasjonell og ustadig. Det påvirker også sexlivet vårt. Jeg har selv ingen interesse for rusmidler og hadde nok valgt en streit mann om gode menn vokste på trær. Jeg elsker han, men blir så lei meg og sliten av at rus er en del av vårt forhold..det gjør meg ofte trist og ulykkelig. Hva ville du gjort? Klarer du leve med en velfungerende rusmisbruker? Anonymkode: 8d55c...504 Om jeg ville vært i et forhold som ofte gjorde meg lei, sliten, trist og ulykkelig, der rusen styrer valgene i hverdagen? Nei Anonymkode: 82fdf...977 9 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Skrevet 26. august 2024 Jeg hadde aldri orka å være sammen med en stoner, jeg hadde gått. Anonymkode: c39f7...e8e 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Skrevet 26. august 2024 Jeg vil ikke være sammen med en som ikke vil være nykter med meg. Har han behov for å ruse seg for å tilbringe tid med meg, så er det ikke liv laga. Jeg vil ha en mann som kan være seg selv, uten å måtte ruse seg, og som gjør meg lykkelig og glad i hverdagen. Anonymkode: c286c...ee7 9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Skrevet 26. august 2024 Vanskelig. Hvorfor ruser han seg? Og hvor ofte? Er han ikke i arbeid? Anonymkode: 03ac1...cfa
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #8 Skrevet 26. august 2024 Jeg kunne aldri levd med en kriminell og risikere politiet på døra når som helst. Barn i et slikt forhold er totalt uaktuelt. Anonymkode: 862a5...ccd 6
Daria Skrevet 26. august 2024 #9 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har selv ingen interesse for rusmidler og hadde nok valgt en streit mann om gode menn vokste på trær. Jeg elsker han, men blir så lei meg og sliten av at rus er en del av vårt forhold..det gjør meg ofte trist og ulykkelig. Så det du sier er at å ha en mann er så viktig for deg at du heller tar til takke med en rusmisbruker som gjør deg sliten, trist og ulykkelig på jevnlig basis? Fortjener du ikke å ha et bedre liv enn det? 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #10 Skrevet 26. august 2024 Jeg har vært i et langt forhomd med en høytfungerende rusmisbruker og aldri igjen. Det styrer hele livet vårt, deres reaksjonsnster blir påvirket og de er ikke emosjonelt tilstede i forhomdet slik de ville vært dersom de er clean. Heller ikke samme driv for fremtiden som de ellers ville hatt osv. Selvsagt er det ikke aktuelt å få barn med en stoner heller. Ironisk nok, er ofte det eneste som får dem til å slutte, hvis de mister personen de elsker. Anonymkode: 74501...dfc 3 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #11 Skrevet 26. august 2024 Hvorfor i alle dager spør du om det her ? Du vet jo svaret, kutt ut mannen . Skjønner ikke at du spør . Anonymkode: 3c3fa...60b 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #12 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke lyst å avslutte forholdet jeg er i, men jeg syns det er vanskelig å akseptere hans rusbruk og det blir konflikter av det. Han er snill og god også når han er skeiv, men røykingen styrer mange av hans valg og vår tid sammen samt gjør han irrasjonell og ustadig. Det påvirker også sexlivet vårt. Jeg har selv ingen interesse for rusmidler og hadde nok valgt en streit mann om gode menn vokste på trær. Jeg elsker han, men blir så lei meg og sliten av at rus er en del av vårt forhold..det gjør meg ofte trist og ulykkelig. Hva ville du gjort? Klarer du leve med en velfungerende rusmisbruker? Anonymkode: 8d55c...504 Hvem i alle dager gidder frivillig å ha et partnerskap med en rusmisbruker om en ikke ruser seg selv??? Du bør flagge ut av forholdet så fort du kan, jo lengre tid du lever i det, jo verre er det å bryte ut. En rusmisbruker blir aldri rusfri om vedkommende ikke ønsker det selv, og slik jeg leser det ønsker han helst å ruse seg. Det blir jo verre og verre jo eldre han blir, og det setter sine spor i hvordan folk oppfører seg. Vil du ofre din egen fremtid for en rusmisbruker så er du egentlig forholdsvis dum. Anonymkode: 7570d...63e 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #13 Skrevet 26. august 2024 Daria skrev (5 timer siden): Så det du sier er at å ha en mann er så viktig for deg at du heller tar til takke med en rusmisbruker som gjør deg sliten, trist og ulykkelig på jevnlig basis? Fortjener du ikke å ha et bedre liv enn det? Jeg er med han fordi jeg er svært tiltrukket av han som person, fysisk og psykisk, ikke fordi han er mann eller jeg en person som tar hvem som helst. Jeg tenker og at alle menn kommer med sin "drittpakke", enten det nå er rusbruk, gjeld, en haug med unger eller annet. Men jeg er usikker på om hans greier er noe jeg orker i lengden. At han er skeiv, hver kveld, påvirker mine følelser i negativ grad og gir også en del negative følelser jeg ikke har følt på i andre forhold. Anonymkode: 8d55c...504 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #14 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har ikke lyst å avslutte forholdet jeg er i, men jeg syns det er vanskelig å akseptere hans rusbruk og det blir konflikter av det. Han er snill og god også når han er skeiv, men røykingen styrer mange av hans valg og vår tid sammen samt gjør han irrasjonell og ustadig. Det påvirker også sexlivet vårt. Jeg har selv ingen interesse for rusmidler og hadde nok valgt en streit mann om gode menn vokste på trær. Jeg elsker han, men blir så lei meg og sliten av at rus er en del av vårt forhold..det gjør meg ofte trist og ulykkelig. Hva ville du gjort? Klarer du leve med en velfungerende rusmisbruker? Anonymkode: 8d55c...504 Jeg kan fint leve med en velfungerende hasjrøyker. Men din kjæreste er ikke velfungerende. Anonymkode: 88b7f...784 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #15 Skrevet 26. august 2024 Om jeg kunne vært sammen med en kriminell narkoman? Nei, overhodet ikke. Anonymkode: 5f30e...17b 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #16 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er med han fordi jeg er svært tiltrukket av han som person, fysisk og psykisk, ikke fordi han er mann eller jeg en person som tar hvem som helst. Jeg tenker og at alle menn kommer med sin "drittpakke", enten det nå er rusbruk, gjeld, en haug med unger eller annet. Men jeg er usikker på om hans greier er noe jeg orker i lengden. At han er skeiv, hver kveld, påvirker mine følelser i negativ grad og gir også en del negative følelser jeg ikke har følt på i andre forhold. Anonymkode: 8d55c...504 Nei, det gjør da virkelig ikke alle menn. Anonymkode: b8c78...919 8 3
miSs. Skrevet 26. august 2024 #17 Skrevet 26. august 2024 Jeg var gift med en som måtte ruse seg for å « fungere» i hverdagen, verste valget jeg har tatt, dummeste jeg har gjort. Jeg var så ulykkelig mot slutten av forholdet at jeg tok meg selv i å gråte hver dag. Løgn, økonomisk og psykisk vold, tok knekken på meg. Aldri finn på å flytte sammen hvis du allerede ikke har gjort det, prøv å kutte ut kontakten gradvis og helt til slutt. 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #18 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har ikke lyst å avslutte forholdet jeg er i, men jeg syns det er vanskelig å akseptere hans rusbruk og det blir konflikter av det. Han er snill og god også når han er skeiv, men røykingen styrer mange av hans valg og vår tid sammen samt gjør han irrasjonell og ustadig. Det påvirker også sexlivet vårt. Jeg har selv ingen interesse for rusmidler og hadde nok valgt en streit mann om gode menn vokste på trær. Jeg elsker han, men blir så lei meg og sliten av at rus er en del av vårt forhold..det gjør meg ofte trist og ulykkelig. Hva ville du gjort? Klarer du leve med en velfungerende rusmisbruker? Anonymkode: 8d55c...504 Bruker man homofili-uttrykk om rus? Streit og skjeiv.. bare lurer Han vil ruse seg, du liker det ikke. Velfungerende var rart å bruke her. Om han er "velfungerende" nå, hvordan er han om 10 år? Ikke sikkert dette går så bra. Anonymkode: 343e8...907 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #19 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): .. en kriminell .. Anonymkode: 862a5...ccd AnonymBruker skrev (7 minutter siden): .. en kriminell.. Anonymkode: 5f30e...17b Heldigvis er det bare et spørsmål om tid før marijuana/hasj blir dekriminalisert. Anonymkode: 7e243...bd5 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #20 Skrevet 26. august 2024 Dessuten, når han setter rusen så høyt, er det stor risiko for at du blir andrevalg i flere sammenhenger. Men det er du jo allerede. Anonymkode: 343e8...907
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå