AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Del Skrevet 26. august 2024 På jobben har vi et veldig dårlig arbeidsmiljø. Folk hakker på hverandre, kjefter, er sure og hilser ikke. Det er mye stress, dårlig humør og ledere som stikker hodet i sanden og later som de ikke ser. Jeg ser etter ny jobb men lurer på om det er noen er som vet at de har vært med på å lage dårlig arbeidsmiljø, mobbet folk eller tatt dårlig humør utover andre slik at bedriften har mistet ansatte. Og så lurer jeg på om dere opplevde konsekvenser i ettertid? Ble det forbedringer, eller ble det verre? Anonymkode: 24a9f...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg har bidratt til at en kollega sluttet. Vedkommende var passiv aggressiv, fungerte ikke i samarbeid, løy om status på prosjekter, hadde ingen betenkeligheter med å kaste oss andre under bussen for egne feil/manglende kompetanse og var ikke faglig sterk eller faglig rett for jobben vedkommende hadde. Til tross for mange varsler og telefoner til ledelsen om dette så ble det ikke tatt tak i. Største problemet var at leder selv ikke var faglig sterk og kunne derfor ikke oppdage disse tingene selv. Og leder ville ikke si at vi som var kollegaer fortalte dette til leder heller, så det var en evig runddans. Endte opp med at vi var flere kollegaer på jobben som tok opp løgner og feil i møter og ba om redegjørelser og forklaringer på hvorfor ting ble gjort, FØR vedkommende la skylden over på oss. Resultatet var at vedkommende ble avslørt og valgte å slutte. Anonymkode: 79cf0...2a4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #3 Del Skrevet 4. september 2024 Tror ikke det kunne falle meg inn å forsure noens dag med vilje. I alle fall ikke mobba dem. Jeg har vanskligee kolleger, som tidligere har fått andre til å slutte- og jeg skjønner ikke hvordan de kan ha det bra med seg selv. Som sistemann inn tok det meg noen uker å se det, og jeg må virkelig akte meg for dem. Ikke vær som dem, vær en hyggelig kollega. Anonymkode: 1c36a...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #4 Del Skrevet 4. september 2024 Jeg ble hevngjerrig en gang jeg ble sparket på dagen uten grunn, så jeg tipset arbeidsgiveren min om at det som hadde vært min sjef hadde sonet dommer for strenge lovbrudd. I en jobb som krevde plettfri vandel. Sendte de kopi av dommen, slik at det var godt dokumentert. Han ble sparket, men offisielt så fikk han jobbe ut oppsigelsestiden mens han ventet på en ny og spennende jobbmulighet. Som egentlig bare var arbeidsgiverens måte å hjelpe han frem til han fikk seg en ny jobb, siden de dreit seg ut ved ansettelsen. Anonymkode: 671c9...1d3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #5 Del Skrevet 4. september 2024 Jeg datet henne. Anonymkode: 065dc...442 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #6 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg datet henne. Anonymkode: 065dc...442 😂 Anonymkode: 49b48...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #7 Del Skrevet 4. september 2024 Er ganske normalt at folk er kjip føler jeg. De fleste plasser jeg har vært har det alltid vært noe form for drama. Spesielt de større bedriftene. Nå snakker jeg restaurant businessen for det meste da, men det er vel litt likt over alt. Har hat best erfaring med små plasser der folk fortsatt bryr seg om mennesker og lidenskap. Store steder har liksom ikke den sjelen, og de tenker bare penger. Kvantitet over kvalitet osv osv. Må si jeg ble endel påvirket da når jeg ble slappet i fjeset hver dag av sure tryner og av andre snakke om hvor mye alle andre suger. Ble til slutt en liten bitch selv. Var alt for lenge på de plassene, skulle dratt vekk derifra på flekken, men var ikke så lett da. Anonymkode: 065dc...442 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #8 Del Skrevet 4. september 2024 Jeg har jobbet tre ulike steder og omtrent utelukkende opplevd godt arbeidsmiljø. Men jeg har bidratt til at en kollega sluttet. Han var faglig inkompetent, fulgte sjeldent opp egne aksjonspunkter, var surrete og vanskelig å samarbeide med. Jeg tok mot til meg og delte dette med min leder. Hun fulgte opp på en god og forsvarlig måte og han ble hjulpet ut av bedriften. Viste seg at han hadde oppført seg likt mot, og slitt ut, to andre unge, kvinnelige produktledere før meg. Anonymkode: 758bb...00f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #9 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 9.15): Jeg har bidratt til at en kollega sluttet. Vedkommende var passiv aggressiv, fungerte ikke i samarbeid, løy om status på prosjekter, hadde ingen betenkeligheter med å kaste oss andre under bussen for egne feil/manglende kompetanse og var ikke faglig sterk eller faglig rett for jobben vedkommende hadde. Til tross for mange varsler og telefoner til ledelsen om dette så ble det ikke tatt tak i. Største problemet var at leder selv ikke var faglig sterk og kunne derfor ikke oppdage disse tingene selv. Og leder ville ikke si at vi som var kollegaer fortalte dette til leder heller, så det var en evig runddans. Endte opp med at vi var flere kollegaer på jobben som tok opp løgner og feil i møter og ba om redegjørelser og forklaringer på hvorfor ting ble gjort, FØR vedkommende la skylden over på oss. Resultatet var at vedkommende ble avslørt og valgte å slutte. Anonymkode: 79cf0...2a4 Dette blirjo noe helt annet enn hva ts la frem. Hun snakker om mobbing. Anonymkode: 81897...b02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #10 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 6.03): Dette blirjo noe helt annet enn hva ts la frem. Hun snakker om mobbing. Anonymkode: 81897...b02 Det er ikke meg du siterer, men jeg skal vedde på at den kollegaen de snakker om ville sagt at han/hun ble mobbet 😅 Anonymkode: de529...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå