AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #1 Skrevet 26. august 2024 Jeg har fått kraftige blødninger siste to årene. Dag 1 og 2 er blitt ille, men denne gangen føles det ekstremt! Begynte med menskopp siden det er bedre på alle måter, og tidligere har jeg måtte tømme den et par ganger daglig, og da har den ikke vært halvfull. Nå er det to timer siden jeg satte den inn og den var full! Flere som brått har opplevd kraftige blødninger? Ikke rart jeg har vondt i magen og er sliten Anonymkode: 5c1ef...45c 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #2 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har fått kraftige blødninger siste to årene. Dag 1 og 2 er blitt ille, men denne gangen føles det ekstremt! Begynte med menskopp siden det er bedre på alle måter, og tidligere har jeg måtte tømme den et par ganger daglig, og da har den ikke vært halvfull. Nå er det to timer siden jeg satte den inn og den var full! Flere som brått har opplevd kraftige blødninger? Ikke rart jeg har vondt i magen og er sliten Anonymkode: 5c1ef...45c 2 timer er ikke så gale 😅 jeg har blødd igjennom både menskopp og bind på under 1 time flere ganger 🙈 men skader ikke å ta en tur til legen å høre 😊 Anonymkode: 4ac82...17b
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har fått kraftige blødninger siste to årene. Dag 1 og 2 er blitt ille, men denne gangen føles det ekstremt! Begynte med menskopp siden det er bedre på alle måter, og tidligere har jeg måtte tømme den et par ganger daglig, og da har den ikke vært halvfull. Nå er det to timer siden jeg satte den inn og den var full! Flere som brått har opplevd kraftige blødninger? Ikke rart jeg har vondt i magen og er sliten Anonymkode: 5c1ef...45c Plutselige endringer bør alltid tas alvorlig. Dra til legen! Anonymkode: 6c0cd...5a7 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har fått kraftige blødninger siste to årene. Dag 1 og 2 er blitt ille, men denne gangen føles det ekstremt! Begynte med menskopp siden det er bedre på alle måter, og tidligere har jeg måtte tømme den et par ganger daglig, og da har den ikke vært halvfull. Nå er det to timer siden jeg satte den inn og den var full! Flere som brått har opplevd kraftige blødninger? Ikke rart jeg har vondt i magen og er sliten Anonymkode: 5c1ef...45c Hatt covid eller annen infeksjon? Jeg blødde som en gris etter covid, og har lagt merke til at blødinger også øker etter kraftige forkjølelser, så er ikke bare covid som påvirker. Men om dette vedvarer neste syklus også er det lurt å kontakte lege for sikkerhets skyld, eller hvis blødningene varer lenger osv enn normalt også. Anonymkode: 5210d...030
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Skrevet 26. august 2024 Jeg har også hatt kraftige blødninger. Gjerne rundt 120 mL pr menstruasjon. På det verste har koppen blitt full på én time, altså 15 mL. Måtte bruke bind i tillegg i tilfelle koppen ble full før jeg rakk å tømme den. Har heldigvis roet seg etter fødsel nummer to. Kan blø rundt 80 mL under mens nå, men det er fremdeles mye. Anonymkode: e96f2...48c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har også hatt kraftige blødninger. Gjerne rundt 120 mL pr menstruasjon. På det verste har koppen blitt full på én time, altså 15 mL. Måtte bruke bind i tillegg i tilfelle koppen ble full før jeg rakk å tømme den. Har heldigvis roet seg etter fødsel nummer to. Kan blø rundt 80 mL under mens nå, men det er fremdeles mye. Anonymkode: e96f2...48c Hvilken kopp bruker du? Min kopp er 30 ml (stor) og jeg mener den lille de solgte var 25 ml 🤔 jeg blør mer enn 10 fulle kopper de første 3 dagene. Altså over 300 ml. Kan blø igjennom både kopp og bind på under en time 😓 men skal til legen å få det sjekket igjen, siden det er blitt verre. Anonymkode: 4ac82...17b 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilken kopp bruker du? Min kopp er 30 ml (stor) og jeg mener den lille de solgte var 25 ml 🤔 jeg blør mer enn 10 fulle kopper de første 3 dagene. Altså over 300 ml. Kan blø igjennom både kopp og bind på under en time 😓 men skal til legen å få det sjekket igjen, siden det er blitt verre. Anonymkode: 4ac82...17b Bruker den største fra Belladot. Den er vel på 30 mL. Ville absolutt sjekket opp i de blødningene. 300 mL er jo ekstremt. Jeg fikk resept på cyklokapron, men turte ikke prøve det. Nå har det heldigvis roet seg litt med blødningene mine. Pass på ferritinnivået ditt siden du har så store blødninger. Anonymkode: e96f2...48c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #8 Skrevet 26. august 2024 Ja jeg blør fort og gærlig som jeg kaller det. Det har endret seg. Før så blødde jeg nesten en uke. Men no så er det tre dager også bare litt spotting noen dager. Så jeg sier at jeg blør lik mye som før men over mindre dager. Så jeg blør igjennom flere ganger. Pyton når jeg er på jobb. Så er kjempe glad når det kommer på helg. Også er syklusen min kortere enn før. Men jeg fikk beskjed om at det var normalt når jeg var så gammel som jeg er. For i den verden så var jeg vist gammel. Var 40 når jeg snakka med gynekologen om det. Så jeg bare venter til at jeg skal bli ferdig med dette tullet. Anonymkode: 8a632...cdb
Månestråla Skrevet 26. august 2024 #9 Skrevet 26. august 2024 Jeg bruker også kopp på 30 ml og mister ca 250 blod per menstruasjon. Har kronisk anemi pga det, veldig travelt. Meg hjelper det å ta 600mg Ibux x3 den første og evt også andre dagen (råd fra legen), da blør jeg mye mindre. Men jeg har alltid blødd mye så hvis dette er nytt for deg så ville jeg tatt en tur til legen.
Stor pike Skrevet 26. august 2024 #10 Skrevet 26. august 2024 Jepp. Hadde styrtblødninger i et par år. Tilslutt orket jeg ikke mer og fikk en hysterektomi. Brukte ikke menskopp, men doble nattbind og tjukkeste ob-en (grønn) og byttet hver time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå