Gå til innhold

Kan man avstands-vippse på dagligvarebutikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg vippse hjemmefra dersom noen handler for meg på Rema, Kiwi osv.? Eller må man være fysisk tilstede i butikken?

Anonymkode: 5e93b...0f7

Skrevet

Nå tar ikke Rema vipps lengre, og Kiwi har det heller ikke, så da må jeg anta at du vil vippse til den som handler for deg, og da kan du vippse hvor enn du er i verden så lenge du har tilgang på nett. Lettest er vel at den som handler sender et vippskrav med eksakt sum, men det finner dere ut av 😊 

Veldig greit med vipps og at en kan være syk hjemme i sengen og andre kan handle for en uten å måtte legge ut ekstra 😊

• Liker 1
Skrevet
Daisy-love skrev (16 minutter siden):

Nå tar ikke Rema vipps lengre, og Kiwi har det heller ikke, så da må jeg anta at du vil vippse til den som handler for deg, og da kan du vippse hvor enn du er i verden så lenge du har tilgang på nett. Lettest er vel at den som handler sender et vippskrav med eksakt sum, men det finner dere ut av 😊 

Veldig greit med vipps og at en kan være syk hjemme i sengen og andre kan handle for en uten å måtte legge ut ekstra 😊

Takk for svar! Er du sikker på at Rema 1000 ikke tar Vipps? Det står på hjemmesiden til Rema 1000 at de har «Vipps i kassa» og kan betale med Vipps, men det står ikke noe om avstands-Vipps. Utfordringen er at handlehjelpen har glemt igjen kortet sitt, så jeg får ikke vippset henne.

Skrevet

Bunnpris her i området tar iallefall vipps, der taster man inn mobilnummeret og får vippskrav på mobilen. Det må jo kunne være en god løsning for dere? Har du en bunnpris i nærheten?

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Takk for svar! Er du sikker på at Rema 1000 ikke tar Vipps? Det står på hjemmesiden til Rema 1000 at de har «Vipps i kassa» og kan betale med Vipps, men det står ikke noe om avstands-Vipps. Utfordringen er at handlehjelpen har glemt igjen kortet sitt, så jeg får ikke vippset henne.

De sluttet med Vipps på bankterminal, men har nå en løsning hvor du scanner en QR kode du finner i Vipps i kassa i stedet. 

Du kan forsøke å ta et screenshot av appen og sende til henne og se om det går? 

Anonymkode: 98a17...1ff

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

De sluttet med Vipps på bankterminal, men har nå en løsning hvor du scanner en QR kode du finner i Vipps i kassa i stedet. 

Du kan forsøke å ta et screenshot av appen og sende til henne og se om det går? 

Men om handlehjelpen uansett har Vipps, kan ikke vedkommende bare betale med sin Vipps i kassa? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De hadde vipps, men så ble det fjernet her i hvertfall, men ser nå at de har fått igjen. https://vipps.no/om-oss/nyheter/vipps-tilbake-i-rema-1000/ Så beklager jeg sa feil. Aldri betalt med vipps på Rema, men tror du må registere den i din personlige æ-app, og da må den som handler for deg ha det. Har hun som handler for deg selv vipps på æ-appen? Da kan hun betale sånn, og du vippse henne som vanlig. 
Mulig andre har mer konkret her, men tror du må ha det registrert på æ-appen, evt en qr-kode du kan bruke.

Endret av Daisy-love
Leif.
Skrevet
Just now, Daisy-love said:

De hadde vipps, men så ble det fjernet her i hvertfall, men ser nå at de har fått igjen. https://vipps.no/om-oss/nyheter/vipps-tilbake-i-rema-1000/ Så beklager jeg sa feil. Aldri betalt med vipps på Rema, men tror du må registere den i din personlige æ-app, og da må den som handler for deg har det. Har hun som handler for deg selv vipps på æ-appen? Da kan hun betale sånn, og du vippse henne som vanlig. 
Mulig andre har mer konkret her, men tror du må ha det registrert på æ-appen. 

Neida, det er en egen QR-kode knapp i Vipps man bruker. Jeg har ikke selv Æ-appen, men har betalt med Vipps der. Men om handlehjelpen uansett har Vipps, så forstår jeg ikke hvorfor ikke handlehjelpen bare kan betale med sin Vipps, og TS vippse henne deretter 🤷

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke bare den som handler fo cdrh betale..så vipser du over 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida, det er en egen QR-kode knapp i Vipps man bruker. Jeg har ikke selv Æ-appen, men har betalt med Vipps der. Men om handlehjelpen uansett har Vipps, så forstår jeg ikke hvorfor ikke handlehjelpen bare kan betale med sin Vipps, og TS vippse henne deretter 🤷

Ja la inn det med qr-kode når jeg rettet for Leif, men jeg forstår heller ikke hvorfor hun som handler ikke bare kan betale med vipps selv, også betaler TS henne tilbake sånn 🤔 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ser at tek.no sier at man må registrere Vipps i Æ-appen, men jeg betalte uten Æ i sommer, trodde jeg o.o

Kanskje jeg endte opp med å betale på en annen måte? Har i hvertfall ikke Æ-appen... 

Skrevet

Siden mange lurer på dette, skal jeg presisere nærmere: «Handlehjelpen» er et barn på 12 år og hun har ikke bankkonto med Vipps på mobilen sin. Hun skulle få med mitt kort i morges, men det ble glemt før hun gikk til bussen. Det var meningen at hun skulle handle litt mat til oss idag, som en nødløsning, siden jeg fikk en akutt skade i går og vi venter på at pappaen skal komme tilbake fra reise (kansellert fly).

• Hjerte 2
Skrevet

Dersom jeg legger til Vipps i Æ-appen, og tar bilde av min Vipps QR-kode og sender til henne, og så scanner hun bildet av den i kassen og jeg trykker «BETAL» når den kommer opp i Vipps, så funker det kanskje?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Siden mange lurer på dette, skal jeg presisere nærmere: «Handlehjelpen» er et barn på 12 år og hun har ikke bankkonto med Vipps på mobilen sin. Hun skulle få med mitt kort i morges, men det ble glemt før hun gikk til bussen. Det var meningen at hun skulle handle litt mat til oss idag, som en nødløsning, siden jeg fikk en akutt skade i går og vi venter på at pappaen skal komme tilbake fra reise (kansellert fly).

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dersom jeg legger til Vipps i Æ-appen, og tar bilde av min Vipps QR-kode og sender til henne, og så scanner hun bildet av den i kassen og jeg trykker «BETAL» når den kommer opp i Vipps, så funker det kanskje?

Det kan gå. Det jeg har erfaring med er når jeg kjøper sending av pakker på posten. Da kjøper jeg på nett, og tar bilde av koden (har koden på nettbrett, og tar bilde av den med mobilen), og viser bildet på post i butikk, som da scaner bildet. Det fungerer helt fint. Jeg får på Mail i tillegg, men funnet ut det er mest effektivt å gjøre det sånn. Så godt mulig det vil virke med vipps også. 

Så flink hun er til å handle for deg, og håper du kommer deg raskt 😊

Endret av Daisy-love
Skrevet
Daisy-love skrev (8 timer siden):

Ja la inn det med qr-kode når jeg rettet for Leif, men jeg forstår heller ikke hvorfor hun som handler ikke bare kan betale med vipps selv, også betaler TS henne tilbake sånn 🤔 

Leif ble nok glad.

Anonymkode: 691f0...fdd

Annonse
Skrevet

I en nødløsning så kan du ringe butikken å spørre pent om å vippse en av de som jobber der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun skulle få med mitt kort i morges, men det ble glemt før hun gikk til bussen.

Du skal uansett ikke dele kort og kode med andre. Du får sende med kontanter.

Anonymkode: 67769...9ff

• Nyttig 1
Skrevet

Bunnpris

Anonymkode: 459de...ad6

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du skal uansett ikke dele kort og kode med andre. Du får sende med kontanter.

Anonymkode: 67769...9ff

Ja, det har jo de fleste om dagen. Jeg handlet og med kortet til moren min for henne når hun var syk, det er klart i noen familier svindler man hverandre, men hvis tilliten er der får man vel bestille mat på døren heller. 

Anonymkode: 309e9...9de

• Liker 1
Skrevet

Jobber i Rema1000, å det stemmer at enkelte butikker nå igjen tar vipps, ikke alle. Dette er det hver enkelt kjøpmann som bestemmer da dette er en dyr betalingsløsning for butikken. Hos oss er det slik at hvis medarbeideren vil kan kunder vippse til oss å vi betaler. Mange av oss har kortet vårt lett tilgjengelig på enten tlf eller klokka vår, men dette er ikke noe vi MÅ gjøre, ingen kan kreve dette.  Vi betaler da eventuellt når kunden fortsatt er i kassa å vi sender med kvittering, betaler aldri for kunder før beløpet er tikket inn på vipps. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...