Gå til innhold

Betaling til servitører

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gifte oss om to uker, og har fått noen venner av mine foreldre til å hjelpe til med å servere maten. Hva er vanlig betaling for dette? Der er ca 4-5 timer

Anonymkode: 2c1b2...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal de bare jobbe og servere, ville jeg betalt minst 200 kr timen. Minst. 

Får de nyte godt av mat og drikke, er det en ekstra bonus i tillegg til lønna. 

Selv hadde jeg spurt dem og blitt enig på forhånd. 

Anonymkode: 4eae2...fcc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du må snakke med de ja, for dette kommer veldig ann på hva som forventes av de? Jeg har selv stelt i flere forskjellige selskap, uten å direkte få så mye betalt. Da er det mer noe man gjør som en tjeneste, og får igjen kanskje et gavekort / gavekurv el. Noen ganger har jeg fått en mindre sum også. Jeg har jo ikke oppført meg som en proff servitør heller, jeg rydder og bærer ut og inn, passer på kaffe etc, men spiser mat og kake, og prater med gjestene dersom jeg kjenner de. Og blir med på festen til slutt 😊 Dersom man skal lønne som en proff servitør ( og forventer den oppførselen ) hadde jeg heller brukt profesjonelle… 

Anonymkode: b9bb5...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler 250 til private servitører (altså uten moms).

Anonymkode: f1430...3b4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi betaler 250 til private servitører (altså uten moms).

250 per time altså😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor jeg kommer fra, er det ikke vanlig med betaling for denne typen hjelp. Men heller en påskjønnelse som en fin blomst, god vin eller en kurv med godsaker. Selvfølgelig blir de som serverer med på resten av festen om de ønsker det.

Min erfaring er at foreldrevenner gjerne har det de trenger og grei økonomi, og slik ikke har behov for de hundrelappene det evnt. vil være snakk om. Og at en gjennomtenkt påskjønnelse blir like mye verdsatt. 

Men nå skal det sies at denne typen serveringsoppdrag er sett på som dugnad hvor jeg kommer fra, og at mine foreldre og jeg nettopp har stilt opp som servitør i andre bryllup og konfirmasjoner. Sånn at det i sum går opp i opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor pike skrev (2 minutter siden):

En tusenlapp for laget. 

Hvis det blir seks, sju eller åtte timer er det for lite. 

Anonymkode: a1a95...793

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 1000kr og blomster og vin for 23år siden. Da hjalp de til hele dag/kveld. Fra ca 15 til 02.

Vet jentungen som går kokk og restaurant nå fikk 10.000kr fra 13 til 01. Men da var det fordi brudeparet krevde at alle kjøpte like dresser til servering,  så de fikk så mye slik at de hadde til å kjøpe klær. 

Anonymkode: 13c2f...bb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Ymra said:

Hvor jeg kommer fra, er det ikke vanlig med betaling for denne typen hjelp. Men heller en påskjønnelse som en fin blomst, god vin eller en kurv med godsaker. Selvfølgelig blir de som serverer med på resten av festen om de ønsker det.

Min erfaring er at foreldrevenner gjerne har det de trenger og grei økonomi, og slik ikke har behov for de hundrelappene det evnt. vil være snakk om. Og at en gjennomtenkt påskjønnelse blir like mye verdsatt. 

Men nå skal det sies at denne typen serveringsoppdrag er sett på som dugnad hvor jeg kommer fra, og at mine foreldre og jeg nettopp har stilt opp som servitør i andre bryllup og konfirmasjoner. Sånn at det i sum går opp i opp!

Samme her. :) Har stilt opp i flere bryllup hvor betalingen var å delta på festen, samt en symbolsk vinflaske etterpå (jeg drikker ikke vin, så for meg er den absolutt mest symbolsk :ler:). 

Selv valgte vi av ulike årsaker å betale servitørene våre (ungdommer/venner av familien). De fikk vel 250 kroner timen om jeg husker rett. 

Anonymkode: d0f65...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde konfirmasjon forrige helg, og betalte servitørene våre 400kr per time.

Anonymkode: 7f8a2...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...