Gå til innhold

Damers høydekrav er urealistiske

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det kunne være sånn som du skriver basert på den ene grafen. Du har rett i at den grafen alene er nok til å dra min konklusjon.

Saken er bare den at er at det er flere grafer fra den samme studien. Den nede til høyre viser hvor mange konkurrenter man har (i speed dating vel å merke) basert på absolutt høyde.

For å forstå begge grafene tenker jeg at de kvinnene som sier ja til lave menn generelt sier ja til mange menn.

Da må du huske at det ar begge sider ja her ikke betyr at man er et par. Man kan fortsatt være en av mange som konkurrerer om samme partner.

Vi kan diskutere det til vi blir blå, men det blir vanskelig å komme bort fra at hvis man får færre tomler opp så er det en ulempe. Jeg også tungt for å tro at forskerne her har konkludert helt feil. De har brukt mer tid enn oss håper jeg.

Jeg har ikke sett videoen før i dag, bortsett fra de første sekundene som sa hvilken studie der var. Fyren der drar det altfor langt. Det er ikke en video jeg er enig i. De fleste menn får seg dame enten de er lave eller har lav utdanning. Folk glemmer sånt når de kjenner en person.

Jeg tenker det sier noe om at dating av typen "fesjå" ikke er helt sunt.

image.png.bd49423b1f93f85cdaa62468aaa87821.png

Anonymkode: 42719...3bf

Bare for å påpeke det: figuren til venstre viser "preferred height". Men, det er jo noe helt annet enn å vise hvilken høyde som er riktig nok. Det å vurdere hva som er "godt nok" og hva som er "optimalt" er to vidt forskjellige ting.

Et apropos til den høyre: en mann på 198cm har større konkurranse enn en mann på 172cm, mens det jo er "lave menn sliter" som er påstanden. Men, det er kanskje ikke fullt så svart-hvitt?

For å ta et annet poeng: figuren til venstre viser jo faktisk at menn HAR høydekrav. (eller, preferanser - som man kaller det utenfor manosfæren). F.eks. er jo kriteriet for lave menn slik at man utelukker mange kvinner med normal høyde. Er dette realistisk, ref trådstarten her og ymse andre forsøk på å late som at kvinner er spesielt utsatt for å ha urealistiske "krav"? At menn, i følge akkurat denne undersøkelsen, har et noe bredere intervall tilsier ikke at det er riktig å si at de har realistiske forventninger og kvinner urealistiske. De som mener dette må i såfall argumentere med hvorfor grensen mellom realistisk og urealistisk "tilfeldigvis" går akkurat der (hvilket den neppe gjør).

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 17.08):

Hvilket press føler du fra Kina?

Anonymkode: 7ca37...1c6

Sikkert samme press som TS føler fra USA.

Anonymkode: b510e...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, det kunne være sånn som du skriver basert på den ene grafen. Du har rett i at den grafen alene er nok til å dra min konklusjon.

Saken er bare den at er at det er flere grafer fra den samme studien. Den nede til høyre viser hvor mange konkurrenter man har (i speed dating vel å merke) basert på absolutt høyde.

For å forstå begge grafene tenker jeg at de kvinnene som sier ja til lave menn generelt sier ja til mange menn.

Da må du huske at det ar begge sider ja her ikke betyr at man er et par. Man kan fortsatt være en av mange som konkurrerer om samme partner.

Vi kan diskutere det til vi blir blå, men det blir vanskelig å komme bort fra at hvis man får færre tomler opp så er det en ulempe. Jeg også tungt for å tro at forskerne her har konkludert helt feil. De har brukt mer tid enn oss håper jeg.

Jeg har ikke sett videoen før i dag, bortsett fra de første sekundene som sa hvilken studie der var. Fyren der drar det altfor langt. Det er ikke en video jeg er enig i. De fleste menn får seg dame enten de er lave eller har lav utdanning. Folk glemmer sånt når de kjenner en person.

Når du leser dårlige publikasjoner så må du bruke mye tid, som på denne. 

Den om antall konkurrenter er kun spinnvill hvordan dem har skapt disse talene. Krever avansert hjerngymnastikk å kom frem til at menn med normal høyde i praksis har minamal konkurranse. Som disse forfatterne prøver å si... 

Den med foretrukket høyde, var et spørsmål som deltakerne fikk i forkant fra selskapet dem kjøpte tjenesten ifra, som er nok så uinteressant da man i dataen har hva dem i praksis valgte å si ja til. 

Endret av Fremmed fugl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Denne er den eneste interessante. Hvem de faktisk svarte ja til 

IMG_2030.jpeg

Anonymkode: 9b92e...bf0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 1.14):

Nja. Så ulikt er det vel ikke. 

Screenshot_20240717_093813_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 45613...bff

Noen grafer uten noe kilde, og som viser helt klart urealistiske data... Prøv på nytt.

At menn liksom skulle sette inntekt og muskler som høyere viktighet hos en partner enn kvinner...

AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 5.23):

Hvem må gå med sminke? Hvem må gå med høye hæler og push up bh? 

Må og må, men ja, kvinner har MYE mer press å seg. Standarden for menn er laaav

Anonymkode: 3a1b4...2bf

882.png

Hvem var det som har en høyere standard å leve opp til sa du?

Anonymkode: 7a5b0...c8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Noen grafer uten noe kilde, og som viser helt klart urealistiske data... Prøv på nytt.

At menn liksom skulle sette inntekt og muskler som høyere viktighet hos en partner enn kvinner...

882.png

Først kritiserer en figur fra en studie basert på en nasjonal seksualliv undersøkelse fra Australia som upålitelig, og så poster du bilder på fantasifigurer.

Kilden til det den andre brukeren postet er dette.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8133465/#pone.0250151.s001

(nei, har den ikke i et litteratur bibliotek, men var lett å finne med et nettsøk) 

Er for å være slik forskning relativt bra. Stort og variert urvalg. Er fortsatt seleksjonsbias som i mange slike studier, men mye mindre enn i andre. 

Verdt å nevne at den handler som seksuell attraksjon. 

Respondentene skulle gi en poeng 0-100 hvor viktig disse 9 egenskapene er. Slikt fordelte seg svarene:Screenshot_20240903_054010_Docs.thumb.jpg.05c0d25d579ac92d582d6ad25b81391f.jpg

Som den andre brukeren skrev, og som er helt gjennomgående fra ulike undersøkelser. Vi menn og kvinner er mye mer like på gruppe nivå enn ulike. Det er på individ nivå vi ser de store forskjellene, ikke mellom kjønnene.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg tenker nå jeg ser He-man er en sånn komisk dub sang situasjon. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

882.png

Barbies kroppstype er jo ikke mulig å ha, det er ikke plass til indre organer blant annet på grunn av midjen. Hva mener du egentlig med denne posten? 

Anonymkode: 5f317...dd0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høydekravene er jo ikke urealistiske. Gjennomsnittlig høydeforkjell i norske parforhold er at mannen er 15 cm høyere enn kvinnen. Gjennomsnittshøyden for kvinner er 167 cm, for menn 181 cm. Så realiteten er at helt gjennomsnittlige kvinner velger helt gjennomsnittlige menn som partner. At det finnes avvik hos evig single damer som aldri blir fornøyd på en eller annen app er knapt nyhetsverdig, og helt ærlig så er vel neppe disse så veldig interessante som partnere heller?

Anonymkode: 2272f...5d3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.9.2024 den 15.01):

Jeg husker en gang i tenårene, noen skulle matche meg og en fra gjengen. Han var skikkelig høy, må ha vært over 190cm. Husker jeg følte det var helt feil så jeg slo opp. 

Jeg er 164. Er gift med en som er 176. Synes det er hekt fint. Nå har han dessuten krympet etpar cm.. 

Anonymkode: e221b...35b

Høres jo ut som en fin høyde match det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.9.2024 den 14.29):

Barbies kroppstype er jo ikke mulig å ha, det er ikke plass til indre organer blant annet på grunn av midjen. Hva mener du egentlig med denne posten? 

Anonymkode: 5f317...dd0

Helt enig med deg der, er jo nesten bare plass til selve ryggsøylen der🥺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 3.9.2024 den 5.54):

Først kritiserer en figur fra en studie basert på en nasjonal seksualliv undersøkelse fra Australia som upålitelig, og så poster du bilder på fantasifigurer.

Kilden til det den andre brukeren postet er dette.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8133465/#pone.0250151.s001

(nei, har den ikke i et litteratur bibliotek, men var lett å finne med et nettsøk) 

Er for å være slik forskning relativt bra. Stort og variert urvalg. Er fortsatt seleksjonsbias som i mange slike studier, men mye mindre enn i andre. 

Verdt å nevne at den handler som seksuell attraksjon. 

Respondentene skulle gi en poeng 0-100 hvor viktig disse 9 egenskapene er. Slikt fordelte seg svarene:Screenshot_20240903_054010_Docs.thumb.jpg.05c0d25d579ac92d582d6ad25b81391f.jpg

Som den andre brukeren skrev, og som er helt gjennomgående fra ulike undersøkelser. Vi menn og kvinner er mye mer like på gruppe nivå enn ulike. Det er på individ nivå vi ser de store forskjellene, ikke mellom kjønnene.

Helt enig, mye urealistisk prat og sammenlikninger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 12.28):

Høydekravene er jo ikke urealistiske. Gjennomsnittlig høydeforkjell i norske parforhold er at mannen er 15 cm høyere enn kvinnen. Gjennomsnittshøyden for kvinner er 167 cm, for menn 181 cm. Så realiteten er at helt gjennomsnittlige kvinner velger helt gjennomsnittlige menn som partner. At det finnes avvik hos evig single damer som aldri blir fornøyd på en eller annen app er knapt nyhetsverdig, og helt ærlig så er vel neppe disse så veldig interessante som partnere heller?

Anonymkode: 2272f...5d3

Dette. Mens svært mange gjennomsnittlige, eller under gjennomsnittet menn, ønsker seg utelukkende høyt over gjennomsnittet damer. Og det synes aller er OK, for menn er jo visuelle, må vite.

Anonymkode: e7edd...006

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette. Mens svært mange gjennomsnittlige, eller under gjennomsnittet menn, ønsker seg utelukkende høyt over gjennomsnittet damer. Og det synes aller er OK, for menn er jo visuelle, må vite.

Anonymkode: e7edd...006

Begge kjønnene er like visuelle 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Begge kjønnene er like visuelle 

Og det ene kjønnet er vesentlig bedre til å faktisk trigge dette, fordi man har øvd på det å se pen ut siden man var bitteliten. (som jo er litt trist på en måte, men det betaler seg jo i datingverdenen når du sjeldent til aldri kler deg feil eller slumser med håret, sminken e.l.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knooters skrev (1 minutt siden):

Og det ene kjønnet er vesentlig bedre til å faktisk trigge dette, fordi man har øvd på det å se pen ut siden man var bitteliten. (som jo er litt trist på en måte, men det betaler seg jo i datingverdenen når du sjeldent til aldri kler deg feil eller slumser med håret, sminken e.l.)

Presset av samfunnet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Presset av samfunnet*

Til å ligne på noen vi ikke ser ut som på ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Presset av samfunnet*

Som fortrinnsvis er kvinner selv (menn bryr seg generelt ikke så mye, det er viktigere å være over et ganske raust minstekrav enn å være "fotomodellpen" og treffe planken med looks hver gang - du vil ikke tro hvor mange menn som syns noens uflidde fjes i senga morgenen etter er det nydeligste de har sett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...