AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #281 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Menn har sikkert tusen dumme krav, men vi er faktisk ikke særlig opptatt av høyde. Det kan du se på grafen (som denne tråden handler om.) Anonymkode: 42719...3bf Ikke min erfaring, har blitt avvist mer enn én gang fordi jeg er for høy 😄 Skjønner at det ikke er så viktig for mange menn, men jeg har tydeligvis møtt en del av de som synes det er det. Anonymkode: 5f317...dd0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #282 Del Skrevet 29. august 2024 Blått skrev (16 timer siden): Jeg kjenner også flere av dem, som også er lavere enn kona. Det handler om at da du møter noen du forelsker i, så er hva du foretrekker ikke så viktig lengre. Fellestrekk for dem er gjerne at de er snille, gode, omsorgsfulle og ordentlige menn. Som jeg sa tidligere så syns jeg denne samtalen er utrolig vond, som guttemamma, og utrolig trist. For det er et godt eksempel på hva andre menn gjør med hverandre, og som en annen sa tidligere i tråden, at han selv opplever at det er andre menn som kritiserer og ikke kvinner. Jeg tror faktisk guttene dine tåler at noen diskuterer en artikkel om speed-dating på KG. Det møter nok en tøffere verden enn da jeg var ung.Jeg har en sønn som er i slutten av tenårene og er mye i kontakt med ungdom av begge kjønn gjennom idrett. Jentene er litt tidligere ute og har allerede masse "beundrere" på Instagram eller hvor de må er. De er så unge at de fortsatt skryter av det. (Eldre kvinner er bare lei av det) . De snakker om at det er "ingen kjekke gutter her" som om guttene rundt er luft. Dette er oppegående jenter i utgangspunktet. Jeg vet ikke hvor relevant det er i tråden. Jeg tror det falske inntrykket av å ha 50 gutter etter seg gjør noe med jenter som ikke er helt sunt. Anonymkode: 42719...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #283 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Menn har sikkert tusen dumme krav, men vi er faktisk ikke særlig opptatt av høyde. Det kan du se på grafen (som denne tråden handler om.) Anonymkode: 42719...3bf Menn er like opptatt av at kvinnen ikke skal være høyere enn dem enn kvinner ønsker det motsatte. Vært tråder om det her på kg også. Var jammen ikke mange menn som ikke brydde seg om høyde. Anonymkode: 45613...bff 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #284 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke min erfaring, har blitt avvist mer enn én gang fordi jeg er for høy 😄 Skjønner at det ikke er så viktig for mange menn, men jeg har tydeligvis møtt en del av de som synes det er det. Anonymkode: 5f317...dd0 Sant. Det sier grafen også. Den svinger bratt opp for kvinner over 180. Utslaget et mye mindre enn for lave menn. Anonymkode: 42719...3bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2024 #285 Del Skrevet 29. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Menn er like opptatt av at kvinnen ikke skal være høyere enn dem enn kvinner ønsker det motsatte. Vært tråder om det her på kg også. Var jammen ikke mange menn som ikke brydde seg om høyde. Anonymkode: 45613...bff Jeg mistenker noen menn på KG skriver at de er veldig opptatt av høyde og ung alder for å hevne seg på kvinner. Gjennomgangen av 64 000 virkelige speed dates viser at menn bryr seg mye mindre om høyde enn hva kvinner gjør. Jeg tror mest på den inntil videre. Anonymkode: 42719...3bf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #286 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Menn har sikkert tusen dumme krav, men vi er faktisk ikke særlig opptatt av høyde. Det kan du se på grafen (som denne tråden handler om.) Anonymkode: 42719...3bf Menn kaller det ofte ikke høyde. De sier andre ting, som å se feminin ut etc. Anonymkode: 0d81a...132 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #287 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Menn har sikkert tusen dumme krav, men vi er faktisk ikke særlig opptatt av høyde. Det kan du se på grafen (som denne tråden handler om.) Anonymkode: 42719...3bf Det er flere som ser det samme her ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #288 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tenker på hva lave menn jeg kjenner, som ikke har noe aning om at denne samtalen finner sted syns om at du og andre finner det interessant å diskutere om de er attraktive. Har kone, barn og hele pakka.. Latterlig Anonymkode: 3a1b4...2bf Dette har ikke noe med saken å gjøre. Tror de fleste lave menn kunne brydd seg mindre. Vi snakker her om tema som ikke kan gjøres noe med med tanke på preferanse om høyde. Det er fra naturens side sånn, selv om mange kvinner ikke har spesielle høydekrav. Jo, drt syns jeg er interessant å diskutere naturens alle finurlige innretninger, deriblant også høydepreferanse og hvorfor det er sånn. Husk og at menn og har preferanser på valg av kvinner som skal føde deres sterke barn. Sånn er naturen om vi vil det eller ei, umulig å endre, uansett hvor urettferdig vi måtte synes at dette er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #289 Del Skrevet 30. august 2024 Blått skrev (21 timer siden): Jeg kjenner også flere av dem, som også er lavere enn kona. Det handler om at da du møter noen du forelsker i, så er hva du foretrekker ikke så viktig lengre. Fellestrekk for dem er gjerne at de er snille, gode, omsorgsfulle og ordentlige menn. Som jeg sa tidligere så syns jeg denne samtalen er utrolig vond, som guttemamma, og utrolig trist. For det er et godt eksempel på hva andre menn gjør med hverandre, og som en annen sa tidligere i tråden, at han selv opplever at det er andre menn som kritiserer og ikke kvinner. Her har du veldig rett Blått🏆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #290 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nettopp. Menn har også høydekrav, men får de noen gang kjeft om det? Nei, når menns krav omtales er det bare «evolusjon» og «forskning viser». Anonymkode: c8dd8...bae Veldig sant det. Vi må slutte å kjefte på hverandre, for noe som er naturen, som ikke med et trylleslag kan endres. Men ja, mange andre gode egenskaper kan fint overskygge preferanser, slik som høyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #291 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Menn skal få foretrekke yngre kvinner. Jeg har vært i så mange av de trådene her og man kan knapt si noe uten at de mennene brøler til deg at du er gammel, hurpete og bitter.. men eey på høyde, da er kvinner urealistiske og dumme. Menn skal få alle mulige krav, men kvinner skal bare holde kjeft og ta det de kan få 😅 det er jo ikke rart 4B startet.. Anonymkode: 4f568...821 Ja, sant. Egentlig lite eller ingenting vi kan gjøre i forhold til preferanser. Allikevel blir det kjefting og ofte rettet mot kvinner, men ser det går begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #292 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja noen menn gjør det, men er det greit? Er det en greit å brøle til noen at de er hurpete, bitre, stygge og uattraktive bare fordi de hevder at menn velger yngre kvinner? Anonymkode: 42719...3bf Nei, det er absolutt ikke greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #293 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men de et ikke så nøye på forskning heller, for er ikke en del av forskning det å prøve å motbevise den? Å hvor vanskelig det er å motbevise, avgjør hvor solid den er. Det er interessant hvordan de annerkjenner svipe på match. com, men ikke menneskene de møter som en del av bildet, eller faktisk statistikk over ektefeller. Nå er ektefeller litt mindre vitende, siden ferre gifter seg. Vanskeligere å finne ut statistikk over kjæreste pat og samboere da kjærester ikke trenger å bo sammen og noen ikke trenger å være kjærester for å være samboere i alle tilfeller. Anonymkode: 3a1b4...2bf Skjønte ikke helt hva du hentyder til, men ser at du tenker til verdien i slike undersøkelser. Denne er absolutt ikke vitenskapelig utført, men gir en tendensiøs retning i valg av partner, der fysiske mål er endel av undersøkelsen. Men det har lenge vært kjent at fysiske preferanser, slik som høyde er en av mange kriterier som legges til grunn ved valg av partner. Spesielt tydelig blir det ved speed dating der få eller ingen andre preferanser eller bekjentskaper med personen er kjent eller har blitt vektlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #294 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ikke at jeg tror noen kun liker dem de er med, men syns det skal telle med som hvordan virkeligheten faktisk utfolder seg. Syns ikke vi skal annerkjenne at jeg er rik, fordi jeg har prøvd å vinne i lotto og feilet. På samme måte skal vi ikke annerkjenne at ei på 20 liker menn på 50, fordi menn på 50 sveiper på dem. Anonymkode: 3a1b4...2bf Dette er jo en tråd om høydepreferanse og ikke om alderspreferanse. Men svært få liker høy aldersdifferanse, men de aller fleste gjør det ikke. Unge kvinner på 20, liker absolutt ikke menn på 50+ og i hvertfall ikke pga at de sveiper unge til høyre😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #295 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): I min omgangskrets så er det en trend at de "langtidssingle" menn jevnt over er lave og de "langtidssingle" kvinnene jevnt over er høye. De lave mennene stiller svakere på datingmarkedet pga høyden, og de høye kvinnene har lite å velge mellom fordi de (evt samfunnet?) mener mannen skal være høyere enn kvinnen. Det kan selvsagt være annerledes i andre sin omgangskrets, men tror dette er ganske vanlig. Anonymkode: 84d33...bb9 Jeg har ikke sett vitenskapelige undersøkelser som bekrefter sannheten i påstanden. Men det er nok som du sier at det tilsynelatende kan se litt sånn ut ja. Men mer enn høyde er avgjørende, slik som dårlig selvtillit, sjenanse, stedet man bor osv. Jeg tror mindre på den med samfunnet krever, ift høye single kvinner. Her er nok en del at ei ruvende kvinne ift mannen blir feil for henne. Faktisk ei kollega på jobb som er ganske høy kvinne, sier lett til sin mann, «Rett deg opp da» Det skjer når hun går med høye heler på byen og hun blir høyere enn han. Det er nok endel kvinner som ønsker mannen minst like høy eller høyere enn henne. Lite vi kan gjøre med, men det er mye av sannheten. Og sannheten er mye det at kvinnen føler seg svær og stor med en gang mannen blir lav og pinglete. Det mer enn selve tiltrekkelsen til høye menn. Dette er ikke vitenskap, men hva jeg selv erfarer blant venner, kollegaer og kjente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #296 Del Skrevet 30. august 2024 (endret) Coachshinny skrev (6 timer siden): Endret 30. august 2024 av Coachshinny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #297 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke min erfaring, har blitt avvist mer enn én gang fordi jeg er for høy 😄 Skjønner at det ikke er så viktig for mange menn, men jeg har tydeligvis møtt en del av de som synes det er det. Anonymkode: 5f317...dd0 Det er nok endel høye kvinner som opplever dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #298 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Menn er like opptatt av at kvinnen ikke skal være høyere enn dem enn kvinner ønsker det motsatte. Vært tråder om det her på kg også. Var jammen ikke mange menn som ikke brydde seg om høyde. Anonymkode: 45613...bff Det er nok sannere enn mange av de andre påstandene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coachshinny Skrevet 30. august 2024 #299 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tror faktisk guttene dine tåler at noen diskuterer en artikkel om speed-dating på KG. Det møter nok en tøffere verden enn da jeg var ung.Jeg har en sønn som er i slutten av tenårene og er mye i kontakt med ungdom av begge kjønn gjennom idrett. Jentene er litt tidligere ute og har allerede masse "beundrere" på Instagram eller hvor de må er. De er så unge at de fortsatt skryter av det. (Eldre kvinner er bare lei av det) . De snakker om at det er "ingen kjekke gutter her" som om guttene rundt er luft. Dette er oppegående jenter i utgangspunktet. Jeg vet ikke hvor relevant det er i tråden. Jeg tror det falske inntrykket av å ha 50 gutter etter seg gjør noe med jenter som ikke er helt sunt. Anonymkode: 42719...3bf Det er nok elementer her som er riktigere enn vi tenker over. De unge er under stort press spesielt med sosiale medier og mange eller flere får nok og et urealistisk syn på seg selv, slik som eks at de har 50 gutter etter seg. Usunt både for den det gjelder og for miljøet rundt, hvis det er i slike perspektiver de ser seg. Unge i dag oppdras også mer i den retningen at de er selvbevisste og vet hva de vil. Det kan være bra det altså, men… Her var det litt avsporing fra tema. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2024 #300 Del Skrevet 30. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Menn kaller det ofte ikke høyde. De sier andre ting, som å se feminin ut etc. Anonymkode: 0d81a...132 Mulig, men det spiller ingen verdens rolle hvilke ord menn bruker. Vi diskuterer ikke en spørreundersøkelse men en undersøkelse av hvem som får tommel opp etter speed-dates. Anonymkode: 42719...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå