AnonymBruker Skrevet 25. august #1 Del Skrevet 25. august Jeg er utdannet barnevernspedagog, men sliter veldig med å få jobb. Nå lurer jeg litt på å ta videreutdanning i barnehagepedagogikk (1 år). Det står at det kvalifiserer til at man kan jobbe som pedagogisk leder i barnehage. Men jeg må innrømme at jeg ikke helt forstår hva forskjellen er på pedagogisk leder og barnehagelærer? Er det ikke bachelorgrader begge to? Hva er forskjellene i ansvarsoppgaver og lønn ved de to stillingene? Og kvalifiserer jeg kun til å jobbe som pedagogisk leder, eller kan jeg jobbe som barnehagelærer også? Ikke døm min mangel på kunnskap er dere greie, jeg begynte å lese meg opp på alternativene mine for 5 min siden 😅 Anonymkode: 06fe9...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 25. august #2 Del Skrevet 25. august Prøvde å Google litt selv, men fant liksom ingen konkrete svar. Men utdanning.no skrev dette. Virker som et ansvarsområde innenfor det å være barnehagelærer. Barnehagelærere er ofte pedagogiske ledere i barnehagen. Da har de ansvaret for å iverksette og lede det pedagogiske arbeidet, i tråd med godt faglig skjønn. De skal veilede andre ansatte og sørge for at barnehageloven og rammeplanen oppfylles gjennom det pedagogiske arbeidet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #3 Del Skrevet 25. august Samme utdanningen. En pedagogisk leder er en barnehagelærer. Det er bare snakk om forskjellige ansvarsområder. En pedagogisk leder er lederen inne på avdelingen. Ofte er det to barnehagelærere på en avdeling, og da fungerer den ene som leder (ped.leder), og den andre som en slags nestleder på avdelingen (barnehagelærer 2). Men de har samme utdanning, og kan ha begge rollene begge to. Det er i alle fall slik jeg forsto det på min venninne da vi snakket om det en gang (hun er pedagogisk leder). Anonymkode: dc24a...604 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #4 Del Skrevet 25. august Den pedagogiske lederen skal veilede og sørge for at barnehageloven og rammeplanen oppfylles gjennom det pedagogiske arbeidet. Den pedagogiske lederen leder arbeidet med planlegging,gjennomføring,dokumentasjon, vurdering og utvikling av arbeidet I barnegruppen eller innenfor de områdene han/hun er satt til å lede. Den pedagogiske lederen har som oftest barnehagelærerutdanning. Men kan også ha annen relevant utdanning. Jobber man som "kun" Barnehagelærer i barnehage, er man som regel den som tar over når pedagogiske leder ikke er tilstede. Ofte har man stilling som Pedagogiske leder 2, men det varierer fra barnehage til barnehage. Som Pedagogisk leder har man litt høyere lønn, en "kun" Barnehagelærer fordi man har større ansvar. Anonymkode: a179f...d0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #5 Del Skrevet 25. august Barnehagelærer er utdannelsen du tar for å bli leder i barnehage. Da kan du jobbe som pedagog i barnehagen, Det er ulike jobber du kan få Styrer pedagogisk leder ekstra pedagog Det varierer litt men her jeg bor har ped.ledere ett tilegg på 24.000 også har de 4 timer ubunden tid i uka. Anonymkode: 735c9...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå