AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #2 Skrevet 25. august 2024 Kan du ikke sette inn penger i bank i butikk? Eller bare sørge for å pante for mindre enn du handler for, så du kan delbetale med pantelappen? Anonymkode: 29f7f...d84 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #4 Skrevet 25. august 2024 Men hvorfor ikke? Noen som vet? Trådstarter. Anonymkode: 376de...d82
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #5 Skrevet 25. august 2024 Fordi butikken ikke er en bank som er knyttet opp om banksystemene. Med det sagt, er det mange butikker man kan sette inn penger og hos Coop kan du evt. sette det inn på kontoen din der. Anonymkode: 93c49...3f9 2
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #6 Skrevet 25. august 2024 På min coop leverer jeg pantelappen og tapper kortet, så kommer det på konto. Anonymkode: 48cf8...79c 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #7 Skrevet 25. august 2024 I alle (?) butikkene til norgesgruppen kan man gjøre bankinnskudd på inntil 20k så lenge du har med deg bankkort som er knyttet til bankkonto. Litt forskjellig fra butikk til butikk hvilke banker de har avtale med. Anonymkode: ab8ed...181
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #8 Skrevet 25. august 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: På min coop leverer jeg pantelappen og tapper kortet, så kommer det på konto. Anonymkode: 48cf8...79c Funker dette i selvbetjeningskassen også? Og hvis man betaler med kredittkort, blir pengene lagt til kreditten? Anonymkode: 29f7f...d84
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #10 Skrevet 25. august 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Funker dette i selvbetjeningskassen også? Og hvis man betaler med kredittkort, blir pengene lagt til kreditten? Anonymkode: 29f7f...d84 Ikke forsøkt i selvbetjening, så det vet jeg ikke.. Har fått det overført på kredittkortet mitt, hvis det var det du tenkte på. Anonymkode: 48cf8...79c
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #11 Skrevet 26. august 2024 Du kan få de på konto på både Coop og rema hverfall, dersom du har den appen deres og kortet ditt er registrert der? Anonymkode: 06227...712
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #12 Skrevet 26. august 2024 Kontanter er ikke utdatert 😅 Anonymkode: 14953...3a7 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #13 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kontanter er ikke utdatert 😅 Anonymkode: 14953...3a7 Kontanter er både utdatert og uhygienisk .. Anonymkode: 5c0c8...70c 1
FjaseGuri Skrevet 26. august 2024 #14 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kontanter er både utdatert og uhygienisk .. Anonymkode: 5c0c8...70c Sitter med skjegget i postkassa du da om det skulle skje en form for krise sånn at banksystemene er helt nede over en lengre periode. Tror ikke du hadde syntes kontanter er like utdatert da. 2
newman01 Skrevet 26. august 2024 #15 Skrevet 26. august 2024 1 minutt siden, FjaseGuri said: Sitter med skjegget i postkassa du da om det skulle skje en form for krise sånn at banksystemene er helt nede over en lengre periode. Tror ikke du hadde syntes kontanter er like utdatert da. Hvor ofte er det slikt egentlig skjer? Og vil kassesystemet fungere i det hele tatt om et såpass massivt havari skulle oppstå? 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #16 Skrevet 26. august 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Fordi butikken ikke er en bank som er knyttet opp om banksystemene. Med det sagt, er det mange butikker man kan sette inn penger og hos Coop kan du evt. sette det inn på kontoen din der. Anonymkode: 93c49...3f9 9 hours ago, AnonymBruker said: På min coop leverer jeg pantelappen og tapper kortet, så kommer det på konto. Anonymkode: 48cf8...79c Coop ansatt her, det er ikke alle kort/banker det fungerer med virker det som. Noen ganger fungerer det, andre ganger får vi opp at det ikke er mulig å overføre pengene til kortet, og jeg aner ikke hva som utgjør forskjellen. 🙈😅 8 hours ago, AnonymBruker said: Funker dette i selvbetjeningskassen også? Og hvis man betaler med kredittkort, blir pengene lagt til kreditten? Anonymkode: 29f7f...d84 Med kun bankkort vil du bare få en tilgodelapp i selvbetjent kasse. Jeg har ikke forsøkt om man kan gjøre det ved hjelp av Coopay, skal ta å teste det senere i dag, hvis jeg husker på det. 21 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan få de på konto på både Coop og rema hverfall, dersom du har den appen deres og kortet ditt er registrert der? Anonymkode: 06227...712 Har noen sagt til deg at det er registrering av kortet i Coopay som gjør at det fungerer? Innser at jeg burde pante noen flasker, og ta ut en og en pantelapp, og teste med kortet som ligger i Coopay, kortet som ikke er i Coopay, og med Coopay i selvscan! Anonymkode: bb25f...dde
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #17 Skrevet 26. august 2024 9 minutter siden, newman01 said: Hvor ofte er det slikt egentlig skjer? Og vil kassesystemet fungere i det hele tatt om et såpass massivt havari skulle oppstå? Tja, man har jo alltids kaoset som oppsto 16. mai 2022... Det var en interessant dag på jobb, for å si det sånn. "Betalingstrøbbelet skyldes en intern feil i systemet til Danske Nets, en av de største leverandørene av bankterminaler her til lands." [...] "Flere meldte om lange køer i dagligvarebutikker, og at det kun var mulig å betale med kontanter." Men kassesystemene våre fungerer selv om terminalløsningene ikke fungerer, ja. Anonymkode: bb25f...dde 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #18 Skrevet 26. august 2024 På min Kiwibutikk ordner de innskudd, enten kontanter eller pantelapp. Anonymkode: ba524...9da
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #19 Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har noen sagt til deg at det er registrering av kortet i Coopay som gjør at det fungerer? Innser at jeg burde pante noen flasker, og ta ut en og en pantelapp, og teste med kortet som ligger i Coopay, kortet som ikke er i Coopay, og med Coopay i selvscan! Anonymkode: bb25f...dde Nei, ingen har sagt noe - jeg har bare antatt det… hvordan kan de overføre til et kort som ikke er registret? Vanlige betalingsterminaler er vel ikke tovveis, selv om noen er? De aller fleste gangene trekker de panten fra før jeg betaler, men en sjelden gang har jeg hatt mer pant enn jeg handlet for, og da har det hverfall gått greit. Anonymkode: 06227...712
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #20 Skrevet 26. august 2024 FjaseGuri skrev (37 minutter siden): Sitter med skjegget i postkassa du da om det skulle skje en form for krise sånn at banksystemene er helt nede over en lengre periode. Tror ikke du hadde syntes kontanter er like utdatert da. Hvis vi hadde hatt en krise som var så alvorlig at banksystemene hadde vært helt nede i en lengre periode ville jeg nektet å ta i mot kontanter i hvert fall. Anonymkode: 553e7...3ef 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå