Gå til innhold

To like navn på søsken. Nå kommer det tredje... what to do

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og dette er grunnen til at man bør ha litt mer fantasi når man velger navn på barna. Aldri skjønt meg på slike som dere som skal velge i prinsippet helt like navn på barna.. 

Anonymkode: 25cb2...855

Så enig! 
Kjenner flere som har navn på barna som er alt for like. Typ Elias og Tobias, Emil og Emmeline eller Sivert og Syvert. 

Får meg alltid til å tenke om de egentlig liker navn nummer 2, eller om de bare gikk for det fordi navnene «klinger» 

Anonymkode: 5855b...739

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det gjør noe at barna har navn som ligner, de skal jo ikke bo sammen for alltid. Jeg uttaler uansett Olivier som " Ålli-vår" og Olivia som " Oli-via" 

Jeg synes Oline er veldig fint, og Oda, Otilie, Olene, Ovidia og Oleana. 

Anonymkode: 38d87...9b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har en oliver og Olivia. Hva skal tredje barnet hete? Angrer på at de har så like navn... mest sannsynlig er det jente på vei nå.

Anonymkode: 7ac14...ae9

Stakkars barn, særlig når de blir voksne. Dette er typen Sindre, Endre, Andre og Sander. Skulle ikke vært lov. 

Skal du gå for noe like lite fantasifullt så får du gå for Oline. 

Anonymkode: 10482...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har en oliver og Olivia. Hva skal tredje barnet hete? Angrer på at de har så like navn... mest sannsynlig er det jente på vei nå.

Vilde

Anonymkode: b97a8...b53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter meg til de andre som foreslår at du skal bryte ut av mønsteret og velge et navn som ikke ligner, og helst ikke på O, for da virket det som flere sier så tilsiktet og tåpelig. 

Du kan likevel finne et fint navn som klinger bra med Oliver og Olivia. 

Mine forslag:

Mie
Eva
Ada
Mari

Om du absolutt skal velge et navn på O, så synest jeg Oda som har blitt foreslått er det som klinger minst latterlig og er finest.

Anonymkode: ddd3c...b72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent som et tvillingpar i klassen til et av barna våre, Alexander og Alexandra . Bare teit, samme som med Emil og Emilie. Snakk om fanasiløst

Anonymkode: 8a352...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.8.2024 den 23.10):

Oda

Odette

Oline

Anonymkode: d2020...15f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det virkelig er tilfelle ville jeg brutt det mønsteret med den tredje for barnas del. Enten med et helt annet navn eller et navn med en av de samme bokstavene. Vera kanskje? 

Anonymkode: dee06...684

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...