Gå til innhold

Vi ser om vi er hjemme, er dette feil svar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du inviterer til bursdag for barnet ditt, endrer datoer og styrer for at det skal passe så mange som mulig, og nærmeste familie svarer: "Vi kommer om vi er hjemme, det er ganske langt frem i tid".

Hvordan oppleves det? Jeg opplevde det som at vi ikke ble prioritert. 

Anonymkode: 70c43...7a3

• Liker 5
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det opplever jeg som at de enda ikke vet om de kan så langt frem i tid, intet mer, intet mindre. Og en barnebursdag er vel ikke noe man trenger gi bindende påmelding til, det er ikke et bryllup. 

Anonymkode: 8badb...e04

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg personlig syntes det er veldig frekt av folk, de viser ikke respekt for de som skal ordne en barnebursdag i en travel hverdag med jobb, hjem, barn, skole, barnehage osv, vi har droppet barnebursdager med familien pga det. Alt handlet om når besøket skulle komme, de holdt ikke tiden, alle kom ikke, noen kom kun for mat osv, fokuset fra bursdagsbarnet ble borte og en koselig barnebursdag ble mer stress enn koselig. 

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Men hva mener du med at det er "feil" svar? Hvis de ikke vet enda er vel det riktig svar? Eller tenker du ja takk, vi kommer uansett omstendigheter er det eneste riktige svaret? 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Når du inviterer til bursdag for barnet ditt, endrer datoer og styrer for at det skal passe så mange som mulig, og nærmeste familie svarer: "Vi kommer om vi er hjemme, det er ganske langt frem i tid".

Man setter en dato og de som kan, kommer. Tolker ingenting.  De som kan, kommer.

Har du behov å bli prioritert? Hvorfor? Hvor gammelt er barnet? Har dere ikke hatt nok barnehage og skole bursdager?

Anonymkode: 5fde8...72c

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi ser om vi er hjemme kan også tolkes som at de kanskje planlegger en ferietur og ikke har datoene spikret enda. Det ville jeg prioritert foran andres barnebursdag any day. 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Syns det er egoistisk og rart svar..

En barnebursdag betyr så mye mer enn en voksen bursdag da det er et barn som ønsker å vite hvem som kommer, glede seg til det, etc.. 

Anonymkode: 311f6...a07

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man setter en dato og de som kan, kommer. Tolker ingenting.  De som kan, kommer.

Har du behov å bli prioritert? Hvorfor? Hvor gammelt er barnet? Har dere ikke hatt nok barnehage og skole bursdager?

Anonymkode: 5fde8...72c

Det er jo nærmeste familie. Håper jo de kan sette annet til side for å komme.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi ser om vi er hjemme kan også tolkes som at de kanskje planlegger en ferietur og ikke har datoene spikret enda. Det ville jeg prioritert foran andres barnebursdag any day. 

Neida det vet jeg de ikke skal.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er jo nærmeste familie. Håper jo de kan sette annet til side for å komme.

Neida det vet jeg de ikke skal.

Men de vet jo åpenbart ikke enda om de er hjemme på den tiden, det må jo bare respekteres.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hva mener du med at det er "feil" svar? Hvis de ikke vet enda er vel det riktig svar? Eller tenker du ja takk, vi kommer uansett omstendigheter er det eneste riktige svaret? 

Nei selvsagt kommer man ikke uansett omatensighet, da kan man vel si det opp noe oppstår..... Man setter av tid til en bursdag. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er verken rett eller feil svar. 

Dersom det er langt frem i tid, kan jeg absolutt svare noe slikt, samme kan min familie gjøre til oss. Det er ikke alltid vi VET om datoer som gjelder andre aktiviteter, reiser etc som tilsier at vi ikke kan svare konkret om gjeldene dato. 

Det finnes mange ting jeg ville prioritert foran et familiebesøk/bursdag dersom det ikke kan flyttes, endres eller unngås. 

Anonymkode: a1a72...f93

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei selvsagt kommer man ikke uansett omatensighet, da kan man vel si det opp noe oppstår..... Man setter av tid til en bursdag. 

Deres barnebursdag er ikke like viktig for andre som for dere, sånn er det bare. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg kunne sikkert funnet på å svart noe lignende, kanskje det dukker opp en fotballkamp/cup, turnering på kampsport eller andre aktiviteter som ungene skal på. Eller at det plutselig kun er den helga vi kan dra på hytta alle mann. 

Anonymkode: c2c9f...41b

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Det betyr: Vi kommer med mindre det kommer noe annet vi heller vil dra på.

Anonymkode: bde54...84e

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Du, ts, tenker at en bursdag er mye greier. At det er stor stas og massiv feiring. Men la oss si du har 3 barn. Og har en bror som har 2 barn. Og din partner har to søsken, hver med sine 2 barn. Det er 9 barnebursdager i en familie av helt nøktern størrelse som skal markeres hvert eneste år. Om man da skal reservere de 9 helgene fra ferie, runde dager, reiser etc? Mye av året er reservert å dukke opp for å feire «per, 11 år» som ikke gir fem røde øre for om en onkel eller bestemor eller sju ikke dukker opp. Voksne uti slekta betyr ikke veldig mye for barn (utover at det er hyggelig med gaver og oppmerksomhet).

Så mitt tips er dette: ikke gjør store greier utav små. Inviter et par dager før, eller som absolutt tidligst en uke før. Lag mat ungene liker og som dere gjerne vil ha rester av. Og husk at ungene gir blanke i om bestemor eller tante kommer, så lenge de får stikke ut og leke heller enn å være stuck med eldre slekt i timevis. 

Anonymkode: a825c...9e7

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du, ts, tenker at en bursdag er mye greier. At det er stor stas og massiv feiring. Men la oss si du har 3 barn. Og har en bror som har 2 barn. Og din partner har to søsken, hver med sine 2 barn. Det er 9 barnebursdager i en familie av helt nøktern størrelse som skal markeres hvert eneste år. Om man da skal reservere de 9 helgene fra ferie, runde dager, reiser etc? Mye av året er reservert å dukke opp for å feire «per, 11 år» som ikke gir fem røde øre for om en onkel eller bestemor eller sju ikke dukker opp. Voksne uti slekta betyr ikke veldig mye for barn (utover at det er hyggelig med gaver og oppmerksomhet).

Så mitt tips er dette: ikke gjør store greier utav små. Inviter et par dager før, eller som absolutt tidligst en uke før. Lag mat ungene liker og som dere gjerne vil ha rester av. Og husk at ungene gir blanke i om bestemor eller tante kommer, så lenge de får stikke ut og leke heller enn å være stuck med eldre slekt i timevis. 

Anonymkode: a825c...9e7

Jeg er uenig.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Vi kommer om vi er hjemme, men barnebursdager er ikke noe vi prioriterer høyt (bortsett fra når ungene er invitert til venner og klassekompiser). Jeg kan ikke gi klart svar om invitasjonen kommer lenge før bursdagen

Anonymkode: 51a51...d52

• Liker 6
Skrevet

Ditt barns bursdag er ikke noe de prioriterer noe særlig, betyr det. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er uenig.

Men det er altså ikke de du har invitert, det må du bare godta.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...