Gå til innhold

Er dette egoistisk og dårlig kommunikasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg påpeker for samboeren min at jeg egentlig ikke kunne tenkt meg å fortsette å pynte med noen puter i sofaen, som jeg kjøpte da jeg var singel for fem år siden. 
Jeg sier ordrett: «Jeg kunne egentlig ikke tenkt meg å bruke de». 
Han reagerer fordi han mener jeg er hensynsløs, egoistisk og dårlig på å kommunisere, fordi jeg ikke spør han først, hva han syns om putene, hva han kunne tenkt seg osv.

Var jeg egoistisk, hensynsløs og dårlig på å kommunisere? 

Ps: Han har selv sagt at det er et spesifikt møbel som han absolutt ikke vil ha i boligen, til tross for at dette er et møbel jeg behøver av praktiske årsaker. 

Anonymkode: 7cf5d...53c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut fra dette innlegget å dømme: Ja, du er dårlig på å kommunisere... *skjønner ingenting*

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis puter i sofaen er det største problemet dere har, har dere det vel ganske greit. Dette klarer dere å finne ut av på egenhånd, vel?

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (13 minutter siden):

Ut fra dette innlegget å dømme: Ja, du er dårlig på å kommunisere... *skjønner ingenting*

Hva er det du ikke skjønner? 
Jeg sa helt enkelt at jeg ikke kunne tenkt meg å bruke de putene lenger, og fikk en rant tilbake om at jeg var egoistisk og hensynsløs, og at jeg skulle kommunisert det ved å spørre han om hva han syns. 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (14 minutter siden):

Hvis puter i sofaen er det største problemet dere har, har dere det vel ganske greit. Dette klarer dere å finne ut av på egenhånd, vel?

Putene er åpenbart ikke problemet. Problemet er at han mener jeg er egoistisk og hensynsløs og ikke kan kommunisere, problemet er at han reagerer så sterkt på hvordan jeg formulerte meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Putene er åpenbart ikke problemet. Problemet er at han mener jeg er egoistisk og hensynsløs og ikke kan kommunisere, problemet er at han reagerer så sterkt på hvordan jeg formulerte meg.

Føler at hele situasjonen er tatt ut av kontekst. Hvis han synes du er egoistisk og hensynsløs fordi du ikke vil pynte med noen puter, er det vel ikke du som har kommunikasjonsvansker? Men igjen, var jo ikke så mange som skjønte HI ditt...

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke hensynsløs, du utrykker en mening, bare. Han er overfølsom og misforstår. Og spesielt opptatt av interiør?
((sorry fikk litt sånn «Skeiv interiør-tv show mann»-vibber 🤣🤣) (queer eye for the straight guy).

Anonymkode: cf400...2ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...