Gå til innhold

Misfornøyd med lønn, men vanskelig å gi slipp på frihet for å bytte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ansatt på 10.året i samme bedrift. Har nå en fastlønn på 620.000 + ca 30-40.000 i årlig bonus.

Skulle helst ha hatt 700.000,- i året 

Siden jeg ikke får mer der jeg er, kan jeg selvfølgelig bytt- vet jeg kunne får 700.000 en annen plass.

Utfordringen er at jeg med unntak av lønn trives 10/10. Jeg har jobbet hardt for å få forfremmelse, har de beste kollegaene, fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor når jeg måtte ønske. Men samtidig syntes jeg at jeg er verdt mer i lønn.

 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 95c5d...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytta jobb.

Anonymkode: c7d12...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De beste kollegaene, fleksibel arbeidstid, hjemmekontor og trivsel 10/10 har en stor verdi det også, og er i grunn verdt mye i rene penger. Særlig bra er dette for den totale helsen din og livskvaliteten din! Mange ville gått ned i lønn for å få en slik trivsel som deg på jobb. 

Bytter du jobb så får du kanskje 80 000,- mer i lønn, men du mister samtidig trivselen din. Eller, kanskje finner du deg til rette på ny jobb også, men ikke på det nivået du har nå. Dog i verstefall risikerer du å miste mye av det. Er du villig til å risikere det for noen skarve 1000-lapper til etter skatt i måneden? Vantrivsel er verste sort, og kan ikke kompenseres med penger.

Jeg ville vært der jeg var.

Endret av Bombasi
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beholdt jobben. Trivsel på jobb er virkelig ikke en garanti. Fleksibiliteten din er også ikke noe man kan forvente et annet sted. Med bonus så ligger du jo på 650-660, er 40K ekstra virkelig verdt de godene du har ellers? 

Anonymkode: 3af5b...ac3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri bytta jobb hvis jeg følte jobben var 10/10 på trivsel. Du er så HELDIG! Hadde gått ned 100.000 for å trives så godt på jobb.

Anonymkode: 273da...a24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gått MYE opp i lønn for å gi avkall på hjemmekontor. Da måtte det vært snakk om så mye at jeg kunne spart opp til førtidspensjon i løpet av et par år. 

Anonymkode: 52d2a...874

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne også tjent mer, er jurist så har muligheten til å tjene så mye mer. Jeg trives imidlertid så godt der jeg er med absolutt alt at jeg "tar til takke" med 650.000. Elsker arbeidsoppgavene, kollegene, muligheten for hjemmekontor, trening i arbeidstida, fritt valg ift når jeg tar ferie og fri, og er så fornøyd med sjefen min. Hadde ikke bytta ut med noe. 

Anonymkode: e194d...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på alder og hva du ønsker. Blir du værende i 5,10 +++ år ?

Og de hyggelige kollegaene kan også bytte jobb og så kommer det nye som forhåpentligvis også er det... Men det vet en jo ikke.

Det finnes mange arbeidssteder med hyggelige folk også med mulighet for hjemmekontor. Jeg hadde nok søkt litt rundt på stillinger som virker interessante og sett hvor veien tar deg. Du må jo ikke bestemme deg før du faktisk har ett reelt lønns tilbud.

Anonymkode: 735cb...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bytt!

Anonymkode: 7dc9f...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bytt, har du frihet og 10/10 I dag så skal det uansett lite til å lage det samme ut av friheten du i dag har. 

Selv jeg litt stuck i stilling pga at den er godt betalt, men miljø er 2/10. Er ikke verd det om det ikke bedrer seg snart.

Anonymkode: a8024...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ansatt på 10.året i samme bedrift. Har nå en fastlønn på 620.000 + ca 30-40.000 i årlig bonus.

Skulle helst ha hatt 700.000,- i året 

Siden jeg ikke får mer der jeg er, kan jeg selvfølgelig bytt- vet jeg kunne får 700.000 en annen plass.

Utfordringen er at jeg med unntak av lønn trives 10/10. Jeg har jobbet hardt for å få forfremmelse, har de beste kollegaene, fleksibel arbeidstid med mulighet for hjemmekontor når jeg måtte ønske. Men samtidig syntes jeg at jeg er verdt mer i lønn.

 

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 95c5d...8f2

Er det noe spesielt 50k brutto, eller drøye 25k netto ville bidratt til? Med mindre du lever svært trangt i dag, hjelper ikke drøye 2000 kr mer netto i måneden all verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...