AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #1 Del Skrevet 25. august 2024 Nylig kjøpt meg undertøy i blonder der det står at trusen skal vaskes på 30 grader og BH skal håndvaskes. Hva kan jeg kjøre det i vaskemaskin på? Går det bra med 40? Og blir trusene egentlig rene på 30 grader..? Skal bruke vaskepose. Anonymkode: de6d3...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2024 #2 Del Skrevet 25. august 2024 Jeg har kjøpt egne vaskeposer til bh på Europris og vasker de sammen med trusene på skånvask 40 grader. Mange går nok bananas her inne forfi jeg ikke koker undertøy, men etter mitt øye blir det helt rent. Anonymkode: 3c02d...d2f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #3 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har kjøpt egne vaskeposer til bh på Europris og vasker de sammen med trusene på skånvask 40 grader. Mange går nok bananas her inne forfi jeg ikke koker undertøy, men etter mitt øye blir det helt rent. Anonymkode: 3c02d...d2f Det er ikke de som går bananas som skal gå i det, så gjør det på skånvask, du🥰 Anonymkode: bb667...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #4 Del Skrevet 26. august 2024 Det er håndvaskprogram på maskinen. Ofte handler det også om å bruke riktig vaskepulver - feks milo er bedre til silke. Du kan jo også kjøre det to ganger dersom du føler det ikke er helt rent? Anonymkode: 6fbf4...d3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #5 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg kjører alt på 60 grader av truser uansett. Går fint med de det står 30 grader på lappen og. Vil ha rent undertøy. BH kan fint håndvaskes eller settes på ull/håndvaskprogram i maskin i vaskepose. Anonymkode: e6a09...7fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #6 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er håndvaskprogram på maskinen. Ofte handler det også om å bruke riktig vaskepulver - feks milo er bedre til silke. Du kan jo også kjøre det to ganger dersom du føler det ikke er helt rent? Anonymkode: 6fbf4...d3f Jepp, du som skal bruke det, så det må jo bli som du føler selv og ingen andre. Anonymkode: bb667...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2024 #7 Del Skrevet 26. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er håndvaskprogram på maskinen. Ofte handler det også om å bruke riktig vaskepulver - feks milo er bedre til silke. Du kan jo også kjøre det to ganger dersom du føler det ikke er helt rent? Anonymkode: 6fbf4...d3f Jeg prøver det. Det kostet mye penger det her, så vil ikke ødelegge det i vask hihi. Takk alle sammen! Anonymkode: de6d3...105 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi1979 Skrevet 26. august 2024 #8 Del Skrevet 26. august 2024 Jeg vasker mine dyre Aubade og Empriente truser/bh på 60 grader. Går helt fint:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #9 Del Skrevet 27. august 2024 Jeg vasker alle truser på 60 grader, tåler de det ikke er de ikke verdt å ha. Alle har tålt det til nå. Anonymkode: f09ab...31d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 27. august 2024 #10 Del Skrevet 27. august 2024 Merkelig at vi overlevde i min oppvekst - da vasket vi det meste for hånd 😅 Hadde kun vaskemaskin som tok sengtøy, håndklær og kluter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #11 Del Skrevet 27. august 2024 Malmfrid skrev (3 minutter siden): Merkelig at vi overlevde i min oppvekst - da vasket vi det meste for hånd 😅 Hadde kun vaskemaskin som tok sengtøy, håndklær og kluter. «Merkelig at vi overlevde» ser ut til å være en gjenganger med alt som gjøres anderledes i dag 🙄 Anonymkode: 45365...bb5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 27. august 2024 #12 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «Merkelig at vi overlevde» ser ut til å være en gjenganger med alt som gjøres anderledes i dag 🙄 Anonymkode: 45365...bb5 Jo - men det er jo sant. Etter at vi fikk vaskemaskin så har jeg aldri vasket undertøy på mer enn 40c og BH`er vasker jeg fremdeles for hånd i vasken på badet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #13 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): «Merkelig at vi overlevde» ser ut til å være en gjenganger med alt som gjøres anderledes i dag 🙄 Anonymkode: 45365...bb5 Enig. Og ja, man hadde ikke vaskemaskin, men min mor kokte det meste. I en gryte på komfyren. Anonymkode: f09ab...31d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #14 Del Skrevet 27. august 2024 Malmfrid skrev (1 minutt siden): Jo - men det er jo sant. Etter at vi fikk vaskemaskin så har jeg aldri vasket undertøy på mer enn 40c og BH`er vasker jeg fremdeles for hånd i vasken på badet. Ja, og sammenlagt med "alt vi gjorde før" så var både levestandard og levetid betraktelig større. Dødelighet blant barn også. Vi var ute og plukket ved, men jeg er veldig glad for varmeovnen min i dag. Vi vasket selv sengetøy for hånd (vi helte selvfølgelig kokende vann i bøtta, hvem gjorde ikke det??), men jeg er glad for vaskemaskin i dag. Anonymkode: bc240...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #15 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, og sammenlagt med "alt vi gjorde før" så var både levestandard og levetid betraktelig større. Dødelighet blant barn også. Vi var ute og plukket ved, men jeg er veldig glad for varmeovnen min i dag. Vi vasket selv sengetøy for hånd (vi helte selvfølgelig kokende vann i bøtta, hvem gjorde ikke det??), men jeg er glad for vaskemaskin i dag. Anonymkode: bc240...37e *Betraktelig lavere. Anonymkode: bc240...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 27. august 2024 #16 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, og sammenlagt med "alt vi gjorde før" så var både levestandard og levetid betraktelig større. Dødelighet blant barn også. Vi var ute og plukket ved, men jeg er veldig glad for varmeovnen min i dag. Vi vasket selv sengetøy for hånd (vi helte selvfølgelig kokende vann i bøtta, hvem gjorde ikke det??), men jeg er glad for vaskemaskin i dag. Anonymkode: bc240...37e Selvsagt er jeg og glad jeg har vaskemaskin idag. Mor var husmor og hadde god tid til å vaske - i motsetning til idag. Men det gikk fint før også - det var bare det jeg tenkte å si. Om barnedødeligheten var større da så tviler jeg på at det skyldes mye håndvask. Mødrene kokte mange ting - og jeg tror generelt (ihvertfall moren min) vasket mye mer enn jeg gjør idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #17 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Det er håndvaskprogram på maskinen. Ofte handler det også om å bruke riktig vaskepulver - feks milo er bedre til silke. Du kan jo også kjøre det to ganger dersom du føler det ikke er helt rent? Anonymkode: 6fbf4...d3f Hø? Vaskepulver er hardt og ikke egnet for undertøy. . Milo er ment for ull og er veldig fett. Flytende vaskemiddel ( ikke millo ) er best for silke og undertøy. Anonymkode: 6c67b...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #18 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hø? Vaskepulver er hardt og ikke egnet for undertøy. . Milo er ment for ull og er veldig fett. Flytende vaskemiddel ( ikke millo ) er best for silke og undertøy. Anonymkode: 6c67b...bf6 Pluss har man dyrt undertøy man er glad i så tar ikke jeg sjansen på å ødelegge det ved å bruke mer en 40 grader. Er jo en selv som skal bruke det, og så lenge en er komfortabel med det selv trenger ingen andre bry seg. Anonymkode: bb667...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2024 #19 Del Skrevet 27. august 2024 Malmfrid skrev (4 timer siden): Jo - men det er jo sant. Etter at vi fikk vaskemaskin så har jeg aldri vasket undertøy på mer enn 40c og BH`er vasker jeg fremdeles for hånd i vasken på badet. Overlevde ja, men va det like mye fokus på underlive helse og va undertøy i samme matrial ? Anonymkode: ffb81...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 27. august 2024 #20 Del Skrevet 27. august 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Overlevde ja, men va det like mye fokus på underlive helse og va undertøy i samme matrial ? Anonymkode: ffb81...810 Jeg er over 60 og har aldri hatt urinveisinfeksjon eller underlivsplager. Bruker stort sett truseinnlegg hver dag - vet at det ikke er anbefalt, men jeg foretrekker å kunne skifte et par ganger pr dag. Underbuksene mine er stor sett i bomull så de tåler kokvask og får en omgang dann og vann - men stort sett bare 40c. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå