Gå til innhold

Hvor hardt er det og få gode karakterer på påbygg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg begynte akkurat på vg3 påbygg og lurer på om noen som har erfaringer med hvor hardt det er og få gode karakter på påbygg. Når jeg gikk yrkesfag hadde jeg en 5er og resten bare 4ere i resten av fellesfagene. Eneste vanskelige er matte da der er det om og stå eller en 3er.  Hvor hardt er det egentlig og lande sånn på ca det samme i kartakere på påbygg må man jobbe seg ihjel lsm? Norsk læreren har allerede begynt og skremme oss med fks og si ting som: "en 5er på yrkesfag er en 4er på påbygg". Tok psykologi og har litt angret i ettertid på dette siden alle andre valgte sosiologi og sa psykologi var så mye verre og hørt rykter osv fra tidligere elever. noen som har hatt psykologi 1 og vet hvor tungt det blir utover året? Kom med alle erfaringer fra påbygg dere har. Gjerne noen studie tips/teknikker og erfaringer :)

Anonymkode: b1825...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesh, det er bare for å skremme. 
Du må forberede deg på myyye norsk og noe mer matte. Men jeg opplevde det ikke som noe vanskeligere å få gode karakterer nei. 

Beste rådet jeg har er å notere med egne ord. Gjerne for hånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påbygg har enklere pensum enn studiespesialisering. Men påbygg har vanskeligere pensum og høyere krav enn yrkesfag igjen, og krever høyere innsats. Så er man for godt vant fra årene på yrkesfag kan det bli vanskelig, men om du er beredt til å brette opp ermene skal det nok gå fint. 

Anonymkode: f70b3...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...